Galluun "isoturbo" moottori!

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Noniin tämä pelle taas pistää ainakin vemickin porukan plasmat sekaisin... eli mulle tuli probleema ton 2.4 sapporon koneen kas... meni ekä läpi koneen vaihdosta ja nyt ne perk*** haluaa et mun pitäs mittauttaa pakokaasut koska tota sapon konetta ei oo luokiteltu vähä päästöiseksi... :mad: :mad:

no nyt revin huumoria ja yritän etsiä 2.4i vm95 gallun koneen mihin vaihtais männät ja pistäs turbon kylkeen
ja tottakai Doch kannella MUTTA onko noita 2.4i doch koneita suomessa?

tai olisko teillä parempia ideoita??? tehoa en hae ku ton 200+ hp mutta vääntöö tahtoo 3000-6000rpm välille paljon! ;D
 
-95 ikästä Gallua ei suomeen ainekaan ole ton kokosella koneella tuotu... enkä kyllä ole netissäkään törmännyt moiseen missään. Tuon ikäluokan tehokkain on E84A eli VR-4 jossa 2.0 v6 twinturbo, jonka saa kuulemma kilpiin suomeen yhtä "helposti" kun lancer evot ;D

Tuon ikäluokan Galantteja on suomeen tuotu vain 1.8, 2.0, 2.0 v6, 2.0 diesel, 2.5 v6

Mites muuten ajattelit saada tommosilla tehoilla katsastettua etuvedon? :eek:
 
erikois luvilla kaiketi ja löysin hyvät jarrut tohon riepuun...
ja kuka sanoo et pitäs olla katsastukses ahtopineet tapis ;D

no kuiteski nismon r33 nelimäntä satulat sopivat galluun... ainakin vr4:seen niin miksei tohon e33:seenkin
ja rempolta löytyy tarpeeks isot levyt ;D

pitää kai sitä jonkin moinen tappokone tehdä ;D ;D
 
muutama kiva fakta.



Koska sun auto on merkitty vähäpäästöiseksi riittää
että teetät pakokaasutestin VTT:llä maksaa noin 1500-2000 euroa riippumatta siitä että meneeköse edes läpi.

Sitten jarrut, sun autoa verrataan automaattisesti etuveto gti galanttiin (ylittyy 109 hv) jolloinka joudut muuttamaan auton alustaltaan, jarruiltaan ja voimansiirroltaan vastaavaksi, ja se tarkoittaa myös ABS jarruja.

Eli vaihteisto, kaikki akselit ja GTI:n levyjarrut taakse ja eteen .
jarrujen päivityksessä joudut vaihtamaan
pääsylinterin sekä alip.tehostajan.
(henk. koht. kokemusta)

sitten poikkeus luvasta.
Poikkeuslupia ei myönnetä kuin erittäin painavasta syystä
tai sitten erittäin vaikutusvaltaiselle ihmiselle.

Eikä perusteeksi ei riitä että se on harraste auto / autoharrastus.

mutta jos noista pykälistä selviät niin hattua nostan.
 
En tiedä autosi historiaa, mutta kysyn kuitenkin oliko sulla katti kiinni leimaus hetkellä?
 
nyt sitten faktaa liittyen tuohon sapporon koneeseen. meillä kun on tuo sapporo ollut uudessa saakka suvussa. Auto on merkitty vähäpäästöiseksi, vaikka autossa ei koskaan ollutkaan katalysaattori. Isäni monena vuonna tappeli nyk. a-katsastuksen kanssa, siitä että on auto on vähäpäästöinen mutta missä katti. sama laulu joka vuosi. nyt sitten kaksi vuotta sitten vaihdettuamme katsastusasemaakin siinä välissä. He ottivat vähäpäästöisyysmerkinnän pois autosta. Eli jos he vaativat vähäpäästöisyys testejä, niin yritä hankki vaikka joku todiste maahantuojalta että kyseisessä koneessa ei ole koskaan ollutkaan katalysaattoria(kyseisiä on ainakin vm90 rekisterissä). Ja miksi he testejä vaativat ei 90' autossa tarvitse olla kattia. Autossa on muutenkin pikku katsastusmiehelle liian vaikeita paloja purtavaksi, kuten ohjaava taka-akseli(väittävät että takapään puslat on loppu vaikka ne ovat uutta vastaavat).
 
jos tollaisia teholukemia haet niin laita moottorisahan turbo... ;D...taitaa sen isommilla ahtimilla karata vähän yli.....taitaa olla parempi että teet vaan pakosarjan turbolle ja pulttaat turbon kiinni, nappaat sitten vaan katsatukseen sen puhaltimen pois ja laitat välilaipan pakoputkelle... lisäbensan moottorille annat muutamalla lisäsuuttimella ohjaten niitä painetunnistimella....tosin kokemuksiakin on etteivät ole edes konttorilla puhallinta huomanneet... ;)
 
By the way.. Kävin googles hakee vr-4 jne tbo teksteil autoi, ni löyty yks aika kivan näkönen??

http://www.ken.co.jp/mitsubishi.htm

Mut onks tää sit niit tuplaturboi ku ei oo mainintaa..
 
Kuulinpa muuten mielenkiintoisen dynamometrituloksen Englannista (ennen aprillipäivää 8)).

Lohko oli ilmeisesti takavetoturbon lohko, männät tietysti vaihdettu ja alakerta tasapainotettu. VR4 kansi, Evo 6 nokat, GTI-R throttle bodyt, iso garrett jne. 1.6 bar ja kisabensa -> 516 hp ja 640 Nm. Tämä siis takavetolancerin kopassa. Meneeköhän kori mutkalle jos pitoa riittää? :)

Eikös joku täälläkin kaupitellut yli 400 hp VR4 gallua, joten ei ehkä kuulosta täysin mahdottomalta...

Tahtoo myös VR4 kannen :)
 
;D ;D moottorisahan turbo ;D ;D joo...

no mulla on 93vm gti isompi jarrupääsylinteri ja tossa mun autos ollu levyt joka nurkas alunperin ja palat ainakin samat kuin gti 2wd 89'mallissa... mut sitten toi absi... ??? nehän on tehottomammat ku tavalliset? mut toki ohjaus säilyy... ???taitaa olla auton vaihto edessä...vai onko kaikissa gti malleissa abs? ???

sit oli katti kiinni konttorilla... meni läpi normaalista testistä nipinmapin... tosin katti on varmaan rikki ku oli edellis vuonna alkuperäsellä koneella sama juttu... mut ohan sillä ajettu jo 420tkm...

mut toi kiinnosti että saikohan ton vähäpäästöisen pois otteesta?... ideoikaa!

hmm...

ja Kurikan konttorilla ei huomattais vaikka oli ladakone mersus.... ei ne kyllä tiedäkkään mitään... sainhan 2koppasen foorttin cortinan vm69' kilpiin pelkillä jarruilla ja tehostimella 2.0ohc:ksi... ja sitä oo ikinä tehty ks. koneella...
 
ajat muuttuvat samoin kuin katsastus kriteerit / säännöt ! Tuskimpa enään saa ladaakaan turbotettua pelkästään bolt-on systeemillä :eek:

ai niin muuten yks juttu vielä !

Mulla on semmoinen kutina, että jos sulla on turbottomana tms. vähempitehoisena katsastettu kiesi ja törmäät johonkin, josta vakuutusyhtiön pitäisi jotain korvata jollekkin toiselle voipi olla, että vakuutusyhtiö pesaisee kätensä todella vikkelään kun todetaan, ettei auto ollutkaan katsastushetkellisissä tehoissa ( mutua muuten, mutta vakuutusyhtiön kanssa korvauksista paljon tapelleena )
 
jaskajokunen sanoi
ajat muuttuvat samoin kuin katsastus kriteerit / säännöt ! Tuskimpa enään saa ladaakaan turbotettua pelkästään bolt-on systeemillä :eek:

Ei Ladan muutoskatsastamisessa turbolle pitäisi olla mitään ongelmia kun on vaan tarpeeksi vanha lartsa ja tehoiksi mitattu sata heppaa. Tätä pitäisi mennä konttorille kohta esittelemään:
http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=20426
 
Takaisin
Ylös Bottom