GDI Galantin öljytikku

M

mikada

Guest
Viitsiskö joku 2.4 GDI koneen omistaja mitata omasta autosta öljytikun pään ja sen kumisen rajoittimen välisen etäisyyden? Itsellä on epäilys, että rajoitin on siirtynyt ylemmäs eli tikun pää laskenut syvemmälle öljytilaan. Nyt kun tahtoo mulla syttyä se oranssin värinen vähäisen öljymäärän varoitusvalo, vaikka tikun mukaan öljy olisi minimin ja maksimin puolivälissä. :(. Ymmärtääkseni kyseinen valo pitäisi syttyä vasta minimissä.
 
Vs: GDI Galantin öljytikku

Justiin lisäsin ööliä ja mittasin samalla tikun. Tikun pituus on 53,8cm siitä kannasta tikun päähän. Normaalissa ajossa tuo valo ei ainakaan mulla pala vielä minimissä. Ainoastaan jos ajat yli 100Km/h vakkari päällä niin valo voi alkaa palamaan ja sammuu kun laskee nopeutta. Jos valo palaa, vaikka öljyä on, niin vikaa kai öljypumpussa tai jokin tukos tai sitten se öljytikku ei näytä oikein. Ite oon käyttäny 10W öljyä 5W:n sijaan. On pysynyt paremmin sisällä ilman, että on tarvinnu lisäillä montaa kertaa öljynvaihtojen välillä.
 
Vs: GDI Galantin öljytikku

mulla taas muutaman kerran ollu öljyt minimin alapuolella epähuomiossa, ja silti mitään valoja polttele muuten ku käynnistyessä.... pakokaasujen puhdistus järjestelmän? vika valo taas palaa sitäkin useammin ja sammuttaa koko auton.. :-\
 
Vs: GDI Galantin öljytikku

No mulla on kannasta tikun päähän tasan 54cm ja tikun rakenne on kyllä semmonen kun tarkemmin kattelin , että ei se voi ihan helposti muuttua. Mulla syttyy se öljymäärästä varoittava valo pelkästään yön jälkeen kylmänä auton käynnistäessä, mutta kun kone on lämmin, niin ei pala mitään valoja. Ja alussa se valo palaa vain joitakin sekunteja ja jos öljyä ei lisää, niin paloaika valolla aina hieman pitenee. Kyseinen juttu on ollu jo monta vuotta mulla, joten veikkaisin, että on öljymäärän tunnistimessa jotai häikkää. Öljynpaine merkkivalo ei välähdä muulloin kuin startatessa niinkuin sen pitääkin. Kaipa sitä pitää pitää vain öljyt maksimissaan jos ei halua ylimääräisiä valoja katella mittarissa kun aamulla ensimmäiset metrit ajelee ::).
 
Takaisin
Ylös Bottom