GDI Galantin huohotinputki

M

mikada

Guest
Tuossa kattelin omasta autosta tuota huohotinletkua, mikä tulee siihen kaasuläppäkotelon yläpuolelle. Ihmettelen, että ei ole minkäänlaisia kiristyslemmareita kummassakaan päässä ja moottorinpuolella on vielä melko löysä kiinnitys. Eikös senkin letkun pitäisi olla melko ilmatiivis? Ymmärtääkseni, jos se liitos falskaa, niin siitähän pääsee myös ilmaa ilmamassamittarin ohi ja sehän ei ole hyvä vai kuinka?
 
Vs: GDI Galantin huohotinputki

No itse itselleni vastaten. :) Ilmeisesti ei ole pahitteeksi noiden klemmareiden laitto tuohon putkeen. Mutu tuntumalta voisi sano, että tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi ja ns. dieseli hieronta olisi vähentynyt. Lisäksi taajama-ajossa semmoinen satunnaisesti tuleva lievä itsestään kiihdytys loppui. :peukku Että semmoista.
 
Vs: GDI Galantin huohotinputki

Yleistasolla kommentoiden: kaikki sivuilma, mitä ilmamäärä(massa)mittarin ohi kulkee (kuten huohottimen tapauksessa), häiritsee seoksenmuodostusta ja tähän voi vielä lambda reagoida pyrkien korjaamaan seosta. Vanhemmiten kumiletkut hapertuu ja löystyy, ja tapauksessasi voi olla, että vähän sivuilmaa on joukkoon päässyt. Kyllä vanhoissa alipaine- ja muissa letkuissa pitää ollakin kiristimet. Esteettisesti (ja ehkä muutenkin) olisi paikallaan vaihtaa ihan uudet letkut, jolloin taas ei tarvita niitä kiristimiä.
 
Vs: GDI Galantin huohotinputki

Joskus kokeilin tulpata sen huohottimen liitoksen läppäkotelon päällä ja päästin huohotushuurut suoraan ulkoilmaan (paineventtiili moottorin päässä). En havainnut auton toiminnassa mitään muutosta. Sama tilanne purge-valvelta polttoainetankin tuuletushuurujen suhteen. Ei vaikutusta silläkään.
 
Vs: GDI Galantin huohotinputki

Clavurion sanoi
Joskus kokeilin tulpata sen huohottimen liitoksen läppäkotelon päällä ja päästin huohotushuurut suoraan ulkoilmaan (paineventtiili moottorin päässä). En havainnut auton toiminnassa mitään muutosta. Sama tilanne purge-valvelta polttoainetankin tuuletushuurujen suhteen. Ei vaikutusta silläkään.
Sun tapauksessa ei sitte ilmeisesti vuotoja huohotusputken liitoksissa ollut. Minulla kun klemmareilla kiristi liitokset, niin loppui se 500 kierroksella tyhjäkäynti pörrääminen ja tyhjäkäynti asettui pysymään siinä 750 rpm:n viivalle kiekkamittarilla ja tästä syystä tyhjäkäynnillä kone käy huomattavasti värinättömämmin kuin aikaisemmin.
 
Takaisin
Ylös Bottom