GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

mikrick82

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2016
Carisma GDI:n omistaja kysyy onko mahdollista kytkeä tuota ultralaihaa toimintoa pois koneesta millään konstilla?

Auto toimii täydellisesti kylmänä, mutta lämmetessään siinä 3000rpm kohdalla tasakaasulla pienellä kuormalla tietyssä kohtaa rupeaa nykimään hetkellisesti, mikä kuulemma
saattaa johtua kyseisestä normiseoksesta siirtymisesta laihaseokselle ja takaisin....

-Samaa "ominaisuutta" on useat ihmetelleet, eikä tämänikäiseen ECUUN (vm. 99) ole ilmeisesti softapäivitystä tehtävissä?

-Kaikki muu huolto on tehty kaasuläpän puhdistamisesta EGR:rn tulppaamiseen, ja sama homma jatkuu.

Ideoita? Auto todellakin toimii kuin junan vessa kylmänä, kunnes lämpenee sinne normilämpöihin.
 
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

Kaasuläpän ja imusarjan puhdistus, egr tulppaus yleensä auttaa ellei ole rikkonut imusarjan paska tyhjäkäynti moottoria tai jos on sähköinen kaasuläppä
 
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?



HUOM! Ei lämpö-mittari (termostaatin kuoressa) - anturi.


yE1V.png
 
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

Päivitystä tilanteeseen:

Evoscan + kaapeli ja dataloggausta suoritettu, ja yksi selkeä ongelma on nakutusmäärän ajoittainen esiintyminen satunnaisilla kierroksilla.

Samantien nykäisee ja ns. "jarruttaa" hetkellisesti johtuen nakutuspiikeistä ja sytkän muutoksesta.

Pitänee vielä tuo anturi vaihtaa, taitaa vain olla pahassa paikassa lohkossa imusarjan alapuolella?...

Sen jälkeen ollaankin taas lähtöpisteessä mikäli ei ongelma korjaannu ja kone oikeasti nakuttaa.
 
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

Mulla kans vähän samantyyppistä ongelmaa 2,4 GDI Galantissa jota ei ole ainakaan vielä alettu selvittämään. Kylmänä ei mitään nykimisiä mutta lämpimänä silloin tällöin nykäisee tasakaasulla. Ajattelin sen olevan ihan jotain normi GDI nykimistä mutta ainakaan tuo 100tkm enemmän ajettu toinen samanlainen auto ei ainakaan näin häiritsevässä määrin sitä tee.

Näitkö Evoscanilla kun tulee tuo nykäys niin meneekö sulla myös lambda nollille (0.000v) ja siirtyy OL tilaan hetkeksi ja palautuu kaasun asentoa muuttamalla jälleen normaaliin tilaan? Short fuel trim menee nollille kanssa?
 
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

Kyllä ja ei, mitä noita lokeja olen lukenut niin pahimmissa knock-piikeissä lambda on poissa pelistä, mutta ei joka kerta.

Ja jos tuota low trimmiä tarkoitit, niin se pyörii tuossa 6% kieppeillä...

Tuossa pari kuvankaappausta lokista.

Mikähän hemmetti tuotakin vaivaa? Alkaa olla ideat vähissä...
 

Liitetiedostot

  • loki1.jpg
    loki1.jpg
    87 KB · Lukukerrat 398
  • loki2.jpg
    loki2.jpg
    70.8 KB · Lukukerrat 400
Vs: GDI laihaseostoiminto ja nykiminen?

Tällä foorumilla vähemmän esiin noussut asia..
(tärkein toki; <A HREF=http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29369.0>TÄMÄ</A> )
-se ei ole vika, se on ominaisuus-
"yours truly" ja muutamalla muulla on myönteisiä kokemuksia toimenpiteestä

giphy.gif
 
Takaisin
Ylös Bottom