Gen II Pajero V6 vikakoodit ja puuttuva lambda

Ei kun sillä vaan kyselin kun tuo minun "Napero" ei anna vikakoodeja vaikka siitä puuttuu lamda ja katti. Eikös sen pitäis reagoida lamdan puuttumiseen? Kyseessä siis Gen II pajero -91 V6 3.0 Automaatti Super Select.
Ei ainakaan LED-lampun vilkutuksella anna muuta kuin koodin "kaikki kunnossa".
 
Tämä saattaa johtua mm siitä luet "vuosimallin" ensirekisteröitipäivästä. Itselläni on lyhyt bensapajero joka on rekisteröity 1990, mutta ainoa digitaalivehje siinä on kojelaudassa oleva kello ;D. VIN-koodin purkaminen kertoo että vehje on valmistettu 1988. Toisaalta ennen tuota autoa minulla oli Volvo 740 GLT 16V vuodelta 1990, jossa oli jo laajahko vikakoodisto, joka luettiin LED-vilkutuksina autossa olevalta laitteelta. Noin yleensä Mitsubishi on varsin hyvin seurannut aikaansa näissäkin asioissa. Voi tietysti johtua muistakin syistä, mutta jos se "kertoo vilkutuksella" kaiken olevan kunnossa, sen voi korvata esim tuon pätkäpajeroni latauksen merkkivalolla ;D - "kaikki kunnossa", lamppu palaa kun virta pannaan päälle...

Tätä hommaa Volvossa teki ns lambda-valo, joka suomeksi tarkoitti sitä, että vikakoodit pitäisi lukea jos se syttyi.
 
Vs: Gen II Pajero V6 vikakoodit ja puuttuva lambda

-91 on juuri siinä kintaalla, että ei välttämättä ole kattia tai lamdaa. Kyseessä voi olla jopa tuontiautokin? Tulikohan maastureihin muuten edes katti pakolliseksi samaan aikaan kuin normi henkilöautoihin?
 
Vs: Gen II Pajero V6 vikakoodit ja puuttuva lambda

Kyllä kyseessä on tuontiauto. Alunperin rekisteröity Dubaissa 15.10.-91. Etuputkessa on lamdanpaikka joka on hitsattu umpeen ja katinpaikalle on hitsattu suoraputki. Katin liitintä ei löydy vaihteistonpalkin läheltä vaan startin alapuolella rungossa on nelinapainen pistoke jossa ei ole mitään kiinni. Täytyypi selvitellä meneekö sen liittimen nelosnapa ECU:n napaan 56 ja napa 3 maihin. Jos menee niin silloin se on lamdan liitin ja tästä kärrystä on lamda heitetty olanyli lepikkoon mikä selittäisi pakokaasuarvojen pielessä olon. Tyhjäkäynnillä HC arvo reippaasti yli sallitun 600 kun tuo on ei vähäpäästöinen.
 
Vs: Gen II Pajero V6 vikakoodit ja puuttuva lambda

Niko Päivinen sanoi
-91 on juuri siinä kintaalla, että ei välttämättä ole kattia tai lamdaa. Kyseessä voi olla jopa tuontiautokin? Tulikohan maastureihin muuten edes katti pakolliseksi samaan aikaan kuin normi henkilöautoihin?
Jostain jäänyt mieleen että vuosi 1993 olisi viimeinen ilman noita lisälaitteita maastureissa ::). Kai siellä kuitenkin jonkinlainen ECU pitäisi olla ja ilmamäärää kai mittaillaan...
 
Vs: Gen II Pajero V6 vikakoodit ja puuttuva lambda

Kyllä sieltä ECU löytyy ja varaosanumero on MD 164453. Veli Venäläisen sivuilta sain kuitenkin ko. vempaimelle varaosanumeron MD 162165. Mikähän lienee näissä suoraan Suomeen tuoduissa bokseissa ko. numero?
Tässä on vähän yhtä "Äpsingillä" tämän vehkeen kanssa kuin menis Turkkiin ja yrittäis puhua paikallista kieltä. ???
 
Takaisin
Ylös Bottom