Gen3 rengaskoko

tryyk1

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2012
Minkhään kokoista rengasta oletta gen3 Pajeroon sovittannu alle? Siis sillaa, että katastusmies ei pyörry ku näkkee pirssin.

Ja onko korotettu kuinka paljon ja miten?

Minkälaisella offsetilla pitää olla vantheet, että soppii renkhaat pyöhriin?

Yritinhän mie hakua, mutta mie mithään löytäny. :seina

Erinomasen utelihaana ootan vastauksia.
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Mulla on semmonen näkemys et 33 menis heittämällä..mulla on 2 g ja pyörii hyvin..toki oon laittanu korotukset että 140 milliä on jo täynnä..ainaki katsastus miehen mielestä.. 8)
 
Vs: Gen3 rengaskoko

No joo näkemys ei oikheen riitä. Eikö täälä kelhään ole oikeata faktaa?

Mullaki oli gen 2 ja siihen sopi paremmin nuo isommat kummit. Tuossa 3:ssa on tuo etupään sisälokari ni pirun lähellä.

Kiitos laika kumminki kommentista.

PS. Eikös sulla ole vielä 10millä varaa. ;D
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Vakio kokoa isommat ei mahdu kääntymään eikä kulkemaan ilman korotuksia..
Pyörän kotelot niin ahtaat että ahdistaa
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Jahvetti sanoi
Vakio kokoa isommat ei mahdu kääntymään eikä kulkemaan ilman korotuksia..
Pyörän kotelot niin ahtaat että ahdistaa

Tuota mieki olen katellu. Voisko asiaa helpottaa vanteen et:tä muuttamalla?

Riittääkö 50 mm jousituksen korotus, että mahtus 33 pyöriin?
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Moro,
Ostin juuri tuollaisen 3 koppasen pajeron. Alla vakio vanteet. Tahtoisin "isot" pyörät. En nyt saanut oikein tolkkua että mitkä renkaat siellä mahtuu olemaan ilman muutoksia... Ja millä ET:llä renkaan saa siihen kaaren kohdalle?
Jos jollain hyviä linkkejä kauppoihin jotka myy renkaita ja vanteita pajeroon olisi kovin kiitollinen.
 
Vs: Gen3 rengaskoko

No eihän tuohon saa sitten mistään vanteita ja renkaita... siis isoja :nykii
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Jaa miksei??
Maksaa vain vähä enemmän mutta kyllä saa vaikka mitä
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Kyllä vaan..olet oikeassa. 10 milliä jäljellä..Aika ihme kun ei tuo niin hankala ajaa ole nuolla korotuksilla..laittasin 100 milliä lisää..sitte vasta tulis rajat vastaan.. 8)
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Niko Päivinen sanoi
Tuskin mahtuu. Jarrut on jo sen kokoiset.

EDIT:

http://www.pajeroclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=1279

testattu, taakse sopii, eteen ei (tai joo sopii -100mm offsetillä gen2 alu pyörät --> -60 offsetillä olevat peltipyörät). 265/75-16 on "suurimat" mitä saa laitettua tekemättä alustalle mitään, silloinki ptää sisälokarin takapään alarauta kunnolla kiinni, oli tuossa mun NP:ssä kun ostin sen (ko.raudan kappale oli irti ja siihen pyörä jurnutti, just sopi pyörimään ku sen laitto kiinni)
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Noh... mitä pitää tehdä, että saa vähän reilummat pyörät? Onnistuuko pieni korotus jousilla? Jos onnistuu niin mistä kannattaa tilata? Niistä renkaista vielä... mistä niitä? Offroadtarvikkeesta tarjottiin 15" vannetta???
 
Vs: Gen3 rengaskoko

16" vanteeseenkaan ei taakse mahdu liimapainot sisäreunaan kun ottaa tukivarsiin kiinni, ei siis mahdu 15" mitenkään.
 
Vs: Gen3 rengaskoko

17 " vanteet sopii, et ei nyt ole muistissa, renkaat 265/70, sopii juuri ja juuri.
Renkaat ovat hieman ulompana juurikin nuiden vanteiden takia, paremman näköinen ja parempi ajaa kuin orkkis.
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Aika korkee siihe mahtuu kumminki ku korkeus on tuolle 265/70-17 kummille 80cm..
Eli 31" vastaava..
Mutta isommille pitää sitte korotella
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Omasta en tiiä onko korotettu vai ei mut 275/70-R16 näyttäis alla olevan enkä sen isompaa haluakaan, menee vaan veemäiseksi jumppaamiseksi renkaidenvaihto :D
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Susihukka sanoi
Omasta en tiiä onko korotettu vai ei mut 275/70-R16 näyttäis alla olevan enkä sen isompaa haluakaan, menee vaan veemäiseksi jumppaamiseksi renkaidenvaihto :D
Millä ET:llä vanne?
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Eikös vakiosirkkelinterä 235/80R16 ole jo ~31" kokoinen.

Mulla on alkuperäisvanteilla 285/60R18 kesäkumit, jotka on pykälää korkeammat kun vakiot 55:set. Vastaa likimain 32":sta ja mahtuvat ihan ok. Tosin sisällehän noikin vakio et:llä jää ja liian pienellä ET:llä tai spacereilla saattaisi ottaa edessä sisäloksuun kiinni?
 
Vs: Gen3 rengaskoko

Jahvetti sanoi
Kuinkas se korkeus laskettiinkaa..

Eikä tartte edes laskea, kun voi mennä väärin. Näpytelee vaan renkaan tiedot johonkin tire comperaattoriin esim.> 235/80R16=30,8" ja 285/60R18=31,5". Ja loppu on saivartelua ;D

Joku opuskin noista todellisista halkasijoista on olemassa.

Joskus kun noita kumeja tuli katteltua, niin muistelisin ettei kaikki 31" ja 33":set olleet tuon nimellismitan kokoisia halkaisijaltaan. Esim. osa 31":stä oli todellisuudessa 30,5", jolloin Pajen vakiorengas oli isompi kun 31" kokoinen rengas? Ihmeellistä.
 
Takaisin
Ylös Bottom