Grandiksen käsijarruvaijerin kiristys

Koppis

Grandis 2.4 Intense AT
Liittynyt
24 Syyskuu 2006
Mites Grandiksen (2006) käsijarruvaijeria sais kiristettyä kotikonstein? Aina jotain pientä merkintää näköjään katsastuksessa tulee otteeseen. Viime vuonna tuli muuten sumuvalojen lasien reijistä (siis kivet rikkoneet) merkintä, ja laitoin Bilteman läpinäkyvää kalvoa päälle, ja ne kelpasi nyt katsastajatädille. Kässäri ei kelvannut, kun on liian suuri liike vivussa.
 
Vs: Grandiksen käsijarruvaijerin kiristys

Käsijarrukahvan alapuolelta olevasta säätömutterista saa löysät pois vaijerista mikäli on jäänyt hieman löysälle. Jos kengät itsessään ovat liian etäällä rummusta niin tästä ei ole mitään hyötyä, silloin takapyörät irti ja JOKO satulat, levytkin (?) TAI rummusta kumitutti pois (?) (en ihan tarkkaan Grandiksesta tiedä, korjatkaa viisaammat mikäli meni sinnepäin :)) ja hakea säätöruuvi josta voi sitten kiristellä hieman kenkiä.

Mikäli päädyt jälkimmäiseen niin tuota vaaleanpunaisella taustalla olevaa säätöruuvia metsästämään ;).

2d0ewxc.jpg
 
Vs: Grandiksen käsijarruvaijerin kiristys

Keskikonsolista pitää sitten kammeta varovasti irti se osa jossa on mukiteline - Lähtee etureunasta kampeamalla. (Siellä on siis se neljäs ruuvi)

Kumitutin kautta pääsee kiristystä pyörittelemään, mutta ehkä olisi hyvä kurkata sisään - kaksi 8m pulttia jarrulevyn läpi ja kiristystä vähitellen niin lähtee tulemaan ulos - ja tietty kenkiä löysätään jos kanittaa.
Itse vaihdoin koko vaijerisetin, kun tarkastaessa huomasin vaijerin päässä olevan jousen hapertuneen, eikä vaijerin palautus oikein toiminut.

Sitten apuva kysymys - mielestäni yksi noista jousista 52381B tai C on merkitty värillä. Kumpi? Taitaa olla hieman tiukempi jännitys tai jotain. ??

t, Timppa
 
Takaisin
Ylös Bottom