grandiksen lämmitys

topako

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2010
onko vain tosi ettei 2.0 DID -06 grandiksessa ole vakiona mitään moottorilämmitintä? niin näyttäs mulla olevan. vasta hommasin tuollasen, mutta en arvannut ettei siinä mitään lämmitintä ole. nyt kun pakkanen paukkuu -30 korvilla, niin ei haittais jos siellä jokin lämmittelis vähän, ennen kuin laittaa tulille.

eli jollain varmaan kokemusta asiasta. ootteko asentanut/laitattanut esim. säteilylämmitintä tai jotain polttoainelisälämmitintä? vai liekkö tuohon kiesiin saa lohkolämmittimen näin nii ku jälkikäteen.

ja missähän hinnoissa noi em. lämmittimet pyörii?

kiitos ja anteeksi!
 
Vs: grandiksen lämmitys

Aika harvoissa autoissahan on vakiovarusteena erillinen moottorilämmitin, jos ei ole ollut kampanjatarjouksena uutta ostaessa. Kyllä minunkin piti aikoinaan lisävarusteena lohkolämmitin Galanttiin ostaa, kun sen uutena ostin. Mitsullahan on nykyään uutta autoa ostaessa myytävänä winter pack, missä on talvivarusteita. Ja kyllähän kaikki lämmitin vaihtoehdot voidaan asentaa jälkiasennuksenakin, mitä siihen on aikoinaan uutenakin saanut. Ilmeisesti on pääkaupunkiseudun autoja kun ei ole talvivarusteita jo uutena ostaja hommannu siihen. Aika paljon olen huomannu, että pääkaupunkiseudun autoissa ei ole lohkareita tms. kun eihän siellä ole oikein lämmitystolpalla varustettuja parkkipaikkojakaan saatavilla.
 
Vs: grandiksen lämmitys

Minulla on lokakuussa ostettu Outlander. Halusin siihen heti Webaston kellolla, jotka luovutushuollossa asennettiin.

Tuo Mitsujen talvipaketti on käsittääkseni vahvemmat ovien tiivisteet (!??), maskisuoja ja jotain tuollaista, mutta ei mitään lämmitintä.

Monessa autossa (tänne Pohjolaan tulevissa), joissa on nykyaikainen Dieselmoottori, on valmiina polttoaineella toimiva lisälämmitin (Webasto), joka antaa autolle lisä lämpöä. Näihinkin joutuu useimmiten hankkimaan omalla kustannuksellaan kellon ja kirtovesipumpun, jos haluaa autoa esilämmittää.
Citroen C5 HDI koneella on esim. yksi tällaisia.

Itse suosin Webastoa, kun ei ole päivisin sähköpiuhaa saatavilla.
 
Vs: grandiksen lämmitys

laitetaampa tuloksia tilanteesta tännekkin.

laitatin wetterillä "letkulämittimen" grandikseen. lämmitin makso asennuksineen 300 ekeä. pitää sanoa että tyytyväinen olen ollut. tähän asti toiminut todellä hyvin ja kovillakin pakkasilla (-28) käyntiin parin tunnin lämmityksellä.

näin pohjoisesta suomenmaasta!!
 
Vs: grandiksen lämmitys

Niin. Lämpenee ei lämpene lämpenee. Näinkin voi käydä. Itsellä kävi webaston kanssa niin että ajon aikana lämmöt yht. äkkiä tipahti. Pitkän ajan pähkäilyn jälkeen ja marinan kanssa suostuivat tutkimaan syvällisemmin ja selvisi että jokin letkuista oli asennettu väärään paikkaan ja tämä aiheutti lämppärin käynnistyessä termostaatin aukeamisen. Voitte uskoa että otti päähän kun - ei vain tässä tapauksessa - asiakaspalvelu lähtee siitä että pitäisi olla tilanne päällä.
No onneksi selvisi.
Sitten hieman tekniikan pohdintaa - kertokaa jos tulee hyviä syy-seuraus-korjausehdotuksia.
Kun auton käynnistää "kylmänä" se lähtee kuin palmun alta ja hirnahtaa. Mutta enhän minä sitä kylmänä halua käynnistää vaan lämpimänä. No jonkun ajan lämmityksen jälkeen - 20min ja sisäpuhallin ykkösellä - starttaus on selkeästi mietiskelevämpää. Niin ja autossa on uusi Bossin S4 70Ah. Orkkis pehmeni parissa vuodessa. Tulee mieleen että onkohan tietokoneessa jotain ohjelmahommia lämpötiloja haistellen antaisikin ehkä lämpimän ohjelman vaikka esim. polttoaine onkin vielä kylmää tms. ja siksi käynnistyminen olisi nihkeää vai mikä ??
Toiseksi - jos käyttää talvella alamaskisuojaa niin sisällä oleva lämpötilamittari näyttää useita asteita lämpimämpää - anturi on siis tuolla alaosassa nähdäkseni vänkärin puolen reunassa. Onko muuta lääkettä kuin tehdä reikä maskipeitteeseen? Entä lieneekö väärällä lämpötilatiedolla muuta vaikutusta käyntiin.

Sit hei kaikille tiedoksi. Jos sulla on uudesta alkaen siis ensiasennettuna esim. webasto niin sillä on auton takuuajan mittainen takuu by kaha. Oli itselle ja myös huollolle ylläri.
 
Vs: grandiksen lämmitys

Asennutin lohkolämmittimen syksyllä-08.
Viimeviikolla -30 pakkasella huomasin ettei toiminut enää.
Menin liikkeeseen jossa asennutin, sanoivat että joskus kestää lyhyen aikaa ja joskus pidempään. Riippuu moottorista jne...
Tilasivat seuraavaksi aamuksi uuden vastuksen,jonka meinasin itse vaihtaa rikkinäisen tilalle.
Voisiko olla että Grandiksen kone (2.4) sit polttaa noita vastuksia??
(Meillä ei mitsu ole edes kovassa käytössä, nesteet vaihdettu ajallaan jne..).
Toivottavasti uusi vastus kestäisi vähän pidempään kuin pari vuotta!!!
Tämä lämmitin on merkiltään Calix. Toisessa autossani Defa kestänyt 13vuotta, mutta Defaan en viitsi vaihtaa kun sitten joutuisi ostamaan/vaihtamaan koko sarjan uusiksi :(
Muilla vastaavia kokemuksia?
 
Vs: grandiksen lämmitys

Calixin vastus on hyvin herkkä asennusvaiheessa. vääntyy helposti (vastukset ottaa kiinni toisiinsa lohkon sisäl) josta sitten seuraa tuo ennenaikainen hajoaminen. Sigmaan aikoinaan kaksi kertaa tehtiin korjauksia ja sitten paljastui vika sama kävi myöhemmin Galantin kanssa. Sitten siirryin itse asentamaan vastukset ja loppui ongelmat. Defan kanssa en ole samaan törmännyt.
 
Vs: grandiksen lämmitys

Calixin yksi kirosana on haarakappale. Johtoja painettaessa paikalleen apiko pakenee haarakappaleen sisällä.
Muutamat liikkeet ovat myös kertoneet että takuuseen niitä on mennyt, mutta omalle kohdalle noita ei oo osunut kuin yksi, vaikka on niitä useita tullut asennettua.
 
Vs: grandiksen lämmitys

Kiitos vastauksista!

2bad4you sanoi
Calixin vastus on hyvin herkkä asennusvaiheessa. vääntyy helposti (vastukset ottaa kiinni toisiinsa lohkon sisäl) josta sitten seuraa tuo ennenaikainen hajoaminen. Sigmaan aikoinaan kaksi kertaa tehtiin korjauksia ja sitten paljastui vika sama kävi myöhemmin Galantin kanssa. Sitten siirryin itse asentamaan vastukset ja loppui ongelmat. Defan kanssa en ole samaan törmännyt.

Liikkeessä jossa Calix asennettin, kysyin: "mites korvaatteko jos on väärin asennettu?" (virhevastuu). Vastaukseksi sain että ei ole mahdollista, koska vastus on ohjeiden mukaan asennettu!!!
Täytyykin tarkistaa näkyykö vanhassa vastuksessa merkkejä esim. tosta yhteenvääntymisestä ja jos virhe löytyy, vien kyllä asian yhä eteenpäin korvauksien toivossa!

Fabioh sanoi
Calixin yksi kirosana on haarakappale. Johtoja painettaessa paikalleen apiko pakenee haarakappaleen sisällä.
Muutamat liikkeet ovat myös kertoneet että takuuseen niitä on mennyt, mutta omalle kohdalle noita ei oo osunut kuin yksi, vaikka on niitä useita tullut asennettua.

Johdot/liitokset ovat kyllä kunnossa ja vastukselle asti tuulee virta. vastuksen testasin sen päästä mittaamalla=mykkä.

Sanoivat että 1 vuoden takuu on tossa lämmitiimessä. Calixin omilla sivuilla mainitaan että 2 vuotta!
Itselläni siis kesti 2v.3kk. mikä on mielestäni aivan liian lyhyt ikä! kyl ketuttaa...
 
Vs: grandiksen lämmitys

Jos vastus joutuu liian lähelle metallia, lohkon seinämissä, palaminen on mahdollista.
 
Takaisin
Ylös Bottom