Grandiksen madalluksesta vielä

leino

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2010
Onko tosiaan niin että madallusjousien asennuksen jälkeen pyörän suuntauksia ei saa säädettyä kohdilleen?
Eibach ilmeisesti laadukkain ja kallein n300e ja weitec hl n170e,halvat ja huonot?kellään kokemusta? ::)
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Mulla oli ensin Eibachin jouset Grandiksessa ja toisessa Grandessa oli H&R, oli kyllä todella hyvä ajettava kummillakin :peukku Weitecin jousista ei oo ku muissa autoissa kokemusta, eikä nekään huonot ole ollu...

Takapäässä ei säädöt riitä, mut jos rengaskoko pysyy kutakuinkin järkevänä ni voi renkaatkin pysyä kondiksessa kun on vähän profiilia enempi (245/30-20 kokoinen rinkula ei kestä ku reilun kesän :))

Kaikesta huolimatta niin suosittelen madaltamaan, muuttuu käytös paljon paremmaksi :peukku
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Todellakin madallus kannattaa. Varsinkin jos laittaa asiallisen tolpat samalla. Ja sitten myyntipuhe...

Olis myytävänä Tanabe korkeussäädettävä alustasarja iskareineen. Hinta lähes uloskantohintaan mutta joutuu ite irrottaa ja laittaa mulle orkkikset tilalle, ei paha! Löytyy lämmin verstas, jossa operoida. Voin olla itse apurina tai sitten pois jaloista, miten vaan =) Sarjalla oli hintaa pari kesää sitten muistaakseni 1200 euroa noin. Ei tuv hyväksytty eli leimalle kannattaa laittaa orkkikset ellei ymmärtäväisiä katsastajia löydy lähipiiristä. Kipeen hyvä sarja mutta ei oikein edistä auton myyntiä tuo tuvittomuus...
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

No nii tuli laitettua Weitecin vieterit alle ku halvalla sai.. -40mm laatikon kyljessä mainittiin ja lähes sen se tiputti,ajossa tuntuu ihan mukavalta ,takapyörät kyllä jää aika reippaasti kallelleen,jospa pyöränsuuntauksella sais hiukka oikastua ni renkaiden ikä jatkuis.. ;)
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Ikävä tuottaa jousien vaihtajille pettymys, mutta renkaita tulee menemään!!!
Kokemusta aiheesta muutaman tuhannen euron arvosta.
Takanahan renkaan kallistusta ei voi säätää, joten syö sisälaidan huomaamatta.
Kannattaa lukea aihe: Grandis ja asuntovaunu.
Itse vaihdoin taakse takaisin vakiot ja eteen jätin lyhemmät. Auto nyt aika mukavassa asennossa.
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Lisäys äskeiseen.
Aiheesta keskusteltu aiemmin: Grandiksen rengastus ja vanteet
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

jarnokara sanoi
Takanahan renkaan kallistusta ei voi säätää, joten syö sisälaidan huomaamatta.
Eikö tuohon Grandikseen pysty renkaan kallistusta säätämään takana koriprikoilla, kuten muihinkin Mitsuihin ???
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

jarnokara sanoi
Itse vaihdoin taakse takaisin vakiot ja eteen jätin lyhemmät. Auto nyt aika mukavassa asennossa.
Olen tainnut nähdä autosi jonkun kerran. Aika keulapainoiselta nyt äkkiseltään näytti.
Vianorilla tänään suuntauksia katottiin, ja taakse jätettiin reiluhko auraus, että kumit kuluis tasaisemmin.
Syksyllä näkee miten on kulunut, kun ajua tulee noin 1000km/kk.
Koriprikkojen laitosta ei oikein kukaan osaa sanoa mitään, iso homma kuulema eikä suositeltava(?)
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

leino sanoi
Koriprikkojen laitosta ei oikein kukaan osaa sanoa mitään, iso homma kuulema eikä suositeltava(?)
Juu kyllähän tuosta tulee äkkiä 3 tunnin projekti, kun kokeilee eripaksuisia prikkoja ja laittaa aina joka kokeilulle nelipyöräsuuntauslaitteet paikalleen. Joten johtuuko se tuosta kun joutuu tekemään töitäkin, niin tuo ei suositeltavuus ;) Jos madallussarjan laittaa, niin on kai tuo prikoilla pyöränkulmien kohdilleen saattaminen kuitenkin suositeltavampaa kuin ajella pyöränkulmat vinksin vonksin. Itse pidän kyllä vielä ei suositeltavampana tuon reilun aurauksen laittoa.
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

http://pics.kuvaton.com/kuvei/car_tuning_in_japan.jpg

Jos olis näin ni pitäs varmaan niitä prikkoja katella... tai jotain muutaki.. ;D
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Kyllähän niitä takapyöriä pystyy vähän säätämään, mutta hyöty on olematon joten kannattaa nekin säätöön käytettävät rahat säästää rengasrahastoon.
Vastaavaa prikkapeliä millä esim. Gallun pyörät säädetään, ei Grandiksessa voi tehdä ollenkaan
Jos haluaa matalalla ajella niin rahaa voi säästää hiukan sillä että pitää rengaskoon maltillisena...
Omassa oli 245/35-20" ja rahaa paloi neljässä vuodessa pelkkiin renkaisiin n.5000 + vanteet n.3000 eli järkipuolia voi miettiä mut oli se grande ainakin tyylikäs peli :peukkus
 
Vs: Grandiksen madalluksesta vielä

Jani T sanoi
Kyllähän niitä takapyöriä pystyy vähän säätämään, mutta hyöty on olematon joten kannattaa nekin säätöön käytettävät rahat säästää rengasrahastoon.
Vastaavaa prikkapeliä millä esim. Gallun pyörät säädetään, ei Grandiksessa voi tehdä ollenkaan
En oo Grandiksen pyörätuentaa koskaan nähnyt, mutta luulishan, että siinäkin joku tukivarsi vaikuttaa pyörän pystykallistumaan ja sen tukivarren pituutta tai kulmaa prikoilla pystyisi jotenkin muuttamaan. Tutulla oli aikoinaan Ascona, jossa oli yhdystukiakseli systeemi siinä takana ja siihen pystyi muuttamaan navan kulmaa kääntämällä eli laitettiin prikkoja pulttien (4kpl) väliin, millä napa oli taka-akselissa kiinni.
 
Takaisin
Ylös Bottom