Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

coffey

New Member
Liittynyt
25 Syyskuu 2014
Moi, tässä odottelen et sais jonku kaverin hinaamaan grandiksen vikakoodin lukuun. Aattelin sillä aloittaa tän paketin purkamisen. Grandis siis yllättäen kesken ajon sammui. Ihan kuin ois polttoaine loppunu. Starttaa ihan normaalisti, mut ei hörähdä käyntiin. Vaikuttas pikkuvialta mut mistä näistä tietää. Autoilu avartaa..
Auto on siis grandis -09, 2.0 did, bsy-koneella. Ajeltu 313000.
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Veikkaisin että ei saa syystä tahi toisesta polttoainetta. Pumppu on saattanu tulla tiensä päähän. Mut turha spekuloida ennen koodien lukua.
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Vikakoodit luettu eikä antanu mitään. Nyt pitää varmaan alkaa tutkii polttoainepuolta. Hanurista vaan ku ei oo varmaa tietoa mikä siellä on vikana. Mut elämä on..
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Pumpun voit testata ottamalla paine puolen letkun suotimelta irti.
Kyt virrat niin tankkipumppu pyörii 30s. Jos ainetta tulee niin kaikki ok.
Suuttimien johtosarja/sulakkeet kannattee tsekata myös.

Suuttimien johtosarjan voit mitata suoraan siitä pyöreestä liittimestä kannenpäässä.
Jos vastus n.180-200ohm niin silloin johtosarja myös ok.
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

coffey sanoi
Vikakoodit luettu eikä antanu mitään. Nyt pitää varmaan alkaa tutkii polttoainepuolta. Hanurista vaan ku ei oo varmaa tietoa mikä siellä on vikana. Mut elämä on..

Onko jakopääkunnossa? jakohihna ehjä? hampaat ei oo lähtenyt kävele?
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Noni sehä oli kuitenki siellä jakopäässä. Hihna ok mut yks ohjurirulla oli irronnut. Pitää tässä toivoa ettei ois ihan solmussa kone. Hihna oli hollilla mut kait hypänny ainaki muutaman hampaan yli. Tässä kun elättelen toiveita ettei ois mitää pahempaa sattunu ni toimiiko ne kampi/nokka-akselin tunnistimet niin et se tunnistaa heti jos se vähänkään hyppää? Josta mahollisesti äkkisammuminen johtui jos siis ei ois mitää pahempaa sattunu. Pessimistinä en kyl usko etteikö se ois sökönä koko kone. :)
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Käytä venttiilikoppa pois niin näet onko siellä tuhoja.
Keinut yleensä antautuu jos pääsee venttiilit ottamaan mäntiin.
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Öljyn seassa ei ollu ainakaa mitään. Venttiilikopan kansi auki ja toistaseksi näyttää hyvältä. Pitää jatkaa maanantaina harjoituksia. Vähänhän tuo on hidasta ku ei oo ennen aukonu mut oppiipahan. Pitää vissiin aika paljo kuitenki purkaa et pääsee uutta remmiä laittaa..?
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

kyllähän tuo on sitten kansipokan paikka. :-\
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Kyllähän tuo tietää usemman tonnin "huoltoa"´myös tuossa VAG dieselissä, jos jako sekoa syystä tai toisesta
 
Vs:

Vastaava pata auki parhaimmillaan, kansi työn arvio 1500e pelkät osat kanteen ja työt . + muut työt osat
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Ok, tämä tapahtui meidän grandiksellemme(-05 DiD)... Ei vakavaa konerikkoa sentään...

Kesäkuumalla jäätiin tienvarteen tasaisessa ajossa kun moottori ei enää vastannut kaasuun ja sammui lopulta. Startilla pyöritti ok - ei vaan käynnistynyt. Polttoaine loppu? mittarin mukaan vaja vartti polttoainetta jäljellä. :seina Tarkistukset tien päällä: ilmansuodattimen takana irrotettu polttoaineen tuloletku pa suodattimesta. Ei polttoainetta pyöritettäessä. Narun päässä päästiin kotiin - n. 100km.
Kotona sitten tarkistettiin pa-suod. - Ei vikaa. Virtapuoli siirtopumpulle - ei vikaa, Lopulta irrotettu koko tankkivaruste/siirtopumppu - pumppu mykkänä. Orkkisosana koko paketti n. 500 rahassa... :eek:
Purin siirtopumpun tankkivarusteesta pois, ruuvarilla pyöritettyäni siipipyörää pumppu heräsi. Ei kuitenkaan uskaltanut laittaa vanhaa pumppua takaisin.
Sitten alkoi osan metsästys - sillä pierburgin osanumerolla mikä löytyi pumpusta löytyi jostain Puolasta pumppua. Netin kautta tilaamalla saisi - tiesmilloin osa käsissä... Paikalliselta varaosakauppialta lopulta tilattu VW Golf 6 / Passatin siirtopumppu(siirtopaine 0,6bar). Numerosarjassa eroa mutta otettiin riski ehkä sopiisi. Pumppu fyysisesti ihan samannäköinen ja sopii tankkivarusteseen kuin nenä päähän.
Vikaa ei ole enää toistunut ( koputan kolme kertaa puuta...)
Jälkeenpäin miettittynä varmaan vähäinen polttoainetaso ja kuuma kesäpäivä(+30ast.), pitkä ajomatka takana olivat syypäitä pumpun kiinnileikkautumiselle. Riittävä jäähdytys puuttui.
Ensi kesänä pidän kyllä tankissa riittävästi polttoainetta ettei homma toistuisi. ;)
 
Vs: Grandis 2.0 DID jätti tienposkeen

Moro taas. Joo grandiksessa oli keinuvivut hajalla silloin. 16 vipua suomessa 1000 ekeä. Tilasin englannista 250:llä. no nyt on toiminu moitteettomasti ja tottelee kaasua kyl jo heti alakierroksilla, mut mikähän peijakas on ku kulutus nousi vajaalla parilla litralla? Asentaja meinas et siinä ei aiemmin oo ollu syötöt kohillaan, mut nyt taitaa olla liianki kohillaan vai onko normaalia et vaik kui pihisti yrittää ajaa niin 7,8 on paras mihin oon päässy. Ennen "huoltoa" pääsi kuitenki talvellaki 6,5:een. Alakaa kyl loppua mielenkiinto koko romua kohtaan, mut onneksi on kakkosauto ni ei tartte ajaa mitsulla ku pakolliset.. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom