Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

Nahkis

New Member
Liittynyt
6 Maaliskuu 2009
Mitenkä diisseli Grandiksen omistajat, käykö teillä auto tyhjäkäynnillä kuin traktori. Eli koko koelauta tärisee ja ratista kun pitää kiinni on se oivaa hierontaa kämmenille. Huollossa asiasta sanoin ja väittivät että ei siinä mitään vikaa ole, että on vielä ihan normaalia. Omasta mielestä ei ole normaalia, kun ei kehtaa autoa tyhjäkäynnillä pitää kun tärisee niin. Kierrokset ovat jotain vajaat 900.
Jos ei normaalia niin mitä epäilette syyksi?
kytkintä epäilin alkuun mutta kytkimen painamisella ei ole mitään vaikutusta asiaan.
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

....auto tyhjäkäynnillä kuin traktori.

....koko koelauta tärisee ja ratista kun pitää kiinni on se oivaa hierontaa kämmenille.

väittivät että ei siinä mitään vikaa ole, että on vielä ihan normaalia.

Ihan kuin joku olisi laittanut autoosi volkkarin koneen? ;)
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

En tiedä mikä vaikutus koneen koolla on tuohon, mutta muistaakseni klonkkarin 2.5 pumppusuutinkone ei ainakaan Transportterissa (uutena) ihan kauheasti tärrännyt. Portterissa on tietenkin erilaiset apurungot ja muuta. 900 rpm tyhjäkäynti dieselissä ei sekään kuulosta liian alhaiselta. Paljonkos Grandella muuten on rullattu?

Sen sijaan tuota pumppuridieseliä edeltävä 1.9 (myöskin portterissa)... ziisus, sen kun löi käymään niin tuntui että koko kabiini värisee toiseen ulottuvuuteen.... :p

Noin yleisesti kannattaa kyllä varautua siihen, että se mikä muissa autoissa on "vika", saattaa helposti tämän kotomantereen tuotteissa (tässä kohtaa siis moottori) olla pelkästään "ominaisuus", josta ei yleensä kannata edes autolehdissä mainita. Tätä mieltähän se huoltokin näköjään oli.
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

279k on mittarissa. Ei se tärinä muuten vaivais mutta minusta tuntuu että sitä ei aikasemmin ole ollut vaan olisi kuin pikkuhiljaa tullu.
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

Yleensä dieseleissä kuluneet suuttimet ja/tai väärä ajoitus voi aiheuttaa kaikenlaista käyntihäikkää. Nopeasti kyllä kuluvat suuttimet jos ne nyt on jo lopussa (jos nyt kyse on siitä). Ja ainakin aadolfin pajan omissa tuotteissa ilmamäärämittari on ns. hanskalokero-osa, eli niitä kuluu. Tiedä sitten vaikuttaako se tyhjäkäyntiin, jos hajoaa. Tai sitä onko Grandiksessa sama IMM kuin kostovaunuissa.
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

Pitkäänhän nuo suuttimet on kestäneet jos 279k ajettu niillä(jos ovat rikki). Omasta edellisestä diesel Trajetista meni suuttimet alta 200k kilsoilla. Ja kaikkea muuta kivaa ja kallista osaamattoman huollon takia vaihdettiin..mutta ikävä kyllä ei muuten apua ole itsellä tarjolla(oli muuten tärkein syy kalliit osat ja osaamaton huolto luopua dieselistä, ja ostaa bensa grandis..)
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

Tuli vain noista yhtä-äkkiä tulleista tärinöistä mielikuva tuonne VW puolen välijäähdyttimen jäätymis juttuihin, kun tuokihan on VW:pumppari, ja VW:llä itsellä ollu paljon välijäähdyttimen jäätymis ongelmia noissa koneissa. VW:llä alkoi juuri tuollalailla täryyttämään enenkuin kone tuhoutui täysin. No ensiviikon (25.2) kuningaskuluttajassa juttua noista VW:n ongelmista
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

OT

No ensiviikon (25.2) kuningaskuluttajassa juttua noista VW:n ongelmista

Eiköhän siinä käy samaan tapaan kuin erään Skodillakin koeajossa eräässä kotimaisessa auto-ohjelmassa tässä hiljattain:

Ensimmäinen koeajo ei tuottanut sopivia kulutuslukemia, joten koeajo uusittiin sitten sopivampana ajankohtanaan (sopivampien nopeusrajoitusten aikaan) eri yksilöllä, jotta saatiin kivemmat lukemat ja elämä taas hymyilemään. (Samainen ohjelma toki muisti haukkua Ralliart Lancerin kulutuksen heti kärkeen, mutta tuskin näemme uutta koeajoa Lancerista silti..*)

Eli eiköhän tuota välijäähdyttimen jäätymisjuttua tutkita kotimaisten autolehtien ja maahantuojan toimesta tuossa kesä-heinäkuussa, jotta päästään toteamaan, että mitään ongelmaa ei ole ja konsernin tuotteet ovat edelleen universumin parhaita. ;)

*Lancerin suurehko kulutus on varmasti ihan oikein, tuskinpa se siitä mihinkään pienenisi, mutta ei ne vaan silti taida karkit mennä tasan näissä jutuissa. Jos toisessa koeajo Skodillakissa (eli 50% testatuista) oli vikaa, niin kyllä sekin ostajan kukkarolle kävisi yhtä lailla: autokauppa ei taida antaa uusia autoja ostetun tilalle ihan vaan eri yksilöiden kulutuksen testailua varten.
 
Vs: Grandis tärryttää tyhjäkäynnillä

Tuosta välijäähdytin ongelmasta on paljon ollut nyt puhetta . Onko kellään tietoa onko grandiksissa ollut samaa ongelmaa? Tietääkö joku missä kyseisessä kamppeessa jäähdytin sijaitsee?
 
Takaisin
Ylös Bottom