GTi Dynamic ongelmaa

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Elikkäs tuossa siskon dynyssä on koneessa ollut aina jotain pientä ongelmaa.
Vetoja on aina ollut huonosti. Vaihdetta vaihtaessa aluksi kaasusta ei tapahdu mitään, kunnes alkaa sitten vetää, sellainen nykäys joskus suurempi toisinaan pienempi joskus ei ollenkaan. Alakierroksilla muutenkin hengetön, mutta eipä muutenkaan oikein mihkään mene.

Laitoinpa sitten viime viikolla laajakaista seosmittarin tuohon kiinni vihdoinkin ja seokset näytti olevankin aivan ok. Kunnes viikonloppuna räjähti lämmityslaitteen vesiletku. Letkut vaihdettu, mutta sen jälkeen seokset mennyt laihemmalla kuin aiemmin. Tasakaasulla 80-90 km/h vauhdissa afr on 15,5-16,5 aluellella, aiemmin tais olla jotain 14,5-15,5 alueella. Ecu ei saa lambda singaalia. Seilaa kuitenkin samaan tyyliin kuin lambda olisi kiinni. Menee myös kaasu pohjassa selvästi laihemmalla kuin aiemmin. Nuosee pikkuhiljaa 15->13,5 punarajalle. Itsellä ei ole kokemusta kuinka vapari autossa seoksien pitäisi mennä, mutta kai ne siinäkin pitäisi rikastua jo pienemmilläkin kierroksilla? Aiemmin kerrotun nykäsyn aikana seokset on yli 17, mittari näyttää vain viivoja.

Olen mittaillut lämpötila- ja kaasulappäanturit. Kattonut sytytys ennakon. Ilmamäärämittari on vaihdettu, suuttimian naksuteltu. Bensanpaineet mitattu. Tulpat ja tulpanjohdot on luonnollisesti vaihdettu, puola mitattu. Ecua katselin ja konkat oli jo vaihdettu. Vikakoodeja ei tule koskaan. Ei vaikka lambdan johto on irti, mutta eipä muistaakseni munkaan Dyny antanut silloin koodia. Sitten kun nyppää lämpötila-anturin piuhan irti niin heittää kyllä koodin. Puristukset olen muistaakseni myös joskus mitannut, vois tietty kattoa uudestaan. Suuttimen johtoja nyppimällä joka suuttimella yhtäpaljon vaikutusta käyntiin. Jakoa koitin myös katsella, mutta en saanut siitä aivan täyttä varmuutta. Nokkien merkit vastakkain ja kampuran merkki T:n kohdalle? Eikö se jotenkin näin mene? Jakopää pitäis tehdä, että se selviää viimeistään sitten kun sen avaa kunnolla.
Eli mikä tässä voisi olla vikana? Suuttimet?
Olisi kiva saada ne voimat tuohon. Auto ollut meillä kuitenkin jokusen vuoden ja ollut samanlainen koko ajan. Vaihtokonehan siinä on, korilla kumminkin ajattu se vähä alta 500tkm. Öljypohja kurttuinen, mutta nostajat ei naputa että kai se öljyäkin saa. :) Katsastuksesta mennyt aina läpi ilman ongelmia.
 
Vs: GTi Dynamic ongelmaa

Koitin tuosta AEMin mittarista laittaa simulointia eculle, mutta eipä sekään onnistunut. Käänsin mittarin namiskan P04 asentoon että simuloisi 0-1 v välillä kapeakaistaa (kai tuo oikean jännite väli on?), mutta johtoon tulee kuitenkin noin 2 volttia tyhjäkäynnillä kun AFR on 13,5. Mikähän tässäkin mättää?

Kuvailin myös aikanikuluksi videoo.
http://www.youtube.com/watch?v=N6IisB05VSo
 
Vs: GTi Dynamic ongelmaa

Vaikka kone on täysin iskussa niin eipä tuo oikeen mihinkään lähde ilman että heittää niin pientä vaihdetta että kierrokset on jossain päälle neljän tonnin. Ainakin omasta mielestä tuo kakkosen kiihdytys on ihan normaali.
 
Vs: GTi Dynamic ongelmaa

Pieni nykäys viittaa lambdaan. Luepa vikakoodit. Se antaa lambdan koodin vaikkei vikavalo palaisi...
 
Vs: GTi Dynamic ongelmaa

Ei anna koodia vaikka lambda ollut irti monta päivää. Muista antureista kyllä heittää koodia jos on irti.
 
Vs: GTi Dynamic ongelmaa

tjani sanoi
Ei anna koodia vaikka lambda ollut irti monta päivää. Muista antureista kyllä heittää koodia jos on irti.
boksi ei sitte tajua. Kyl -89 dyn gti anto lambdasta koodia ja sytytteli jo ecu valoa välillä. Koodi jäi muistiin vaikka vikavalo ei palanut.
 
Takaisin
Ylös Bottom