Gti Dyny apuja..!!

Arkke

Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2011
Sijainti
Oulu
Elikkäs -90 Gti Dyny ois kyseessä..

Käynnistyksen kans ollut ongelmia siitä asti kun auto minulle tuli n:puolvuotta sitten, starttauttaa pitkään ja kun lähtee käyntiin vain kaasua painaessa niin työntää tuutin täydeltä mustaa, sen jälkeen toimii niinku pitääkin ja on täysitehoinen, kulutus 9-12l/100km normi ajolla eli sekin normaalirajoissa.. kaikki sytkäosat+IMM+suuttimet+ecu+B-pumppu.. vaihdeltu eikä mikään auta..
NO, nyt kun olen sahaillut sitä niin huomasin ettei b-pumppu pyöri ennenkuin avain on start asennossa ja siitähän se sahailu ilmeisesti johtuu kun polttoainejärjestelmä yrittää tehdä paineen vasta kun moottori pyörii vaikkakin senhän sen täytyisi tehdä heti kun "virrat" kytketään..


Mistä johtuu ettei B-pumppu "huuda" ennenkuin avain on START asennossa??
Rele?
V-lukonpohja?

Ei viitsis enään ostella osia turhaan..
 
Vs: Gti Dyny apuja..!!

Ei bensapumpun kuulukkaan kai herätä, kuin vasta starttauksessa? ???

En aivan varma ole, vahvistakaa kiitos.


Mikäli auto on vähäpäästöinen, katillinen malli niin loggaus onnistuu ja saisi asiasta selvyyden: bensapumppua pystyy käyttämään tietokoneelta käsin, ennen starttia.
 
Vs: Gti Dyny apuja..!!

Kahta huollettua ecua kokeillu, relettä en ole tutkinu..

Kyllä sen pumpun pitäs kehrätä hetkisen kun virrat kytketään päälle.. Pumpun toiminta testattu "mitsubishin" testerillä.. Pumppu on uusi walbro 255L eli toimii, vanha alkup myös oli ehjä..

Liekköhän kellään ton B-pumpun releen osanumeroa? Ei saanut numeroista selvää.. relehän ois tässämallissa vänkärin (jalkojen välissä) hansikaslokeron alla.. "Peltinen"..
 
Vs: Gti Dyny apuja..!!

Loggaus onnistuu tämän mallin joka versiossa.. :peukku
Useampi ollut -88-91.. Ja ainut mihin ei päässy millään sisään oli vr4 ralliartin eculla...
 
Vs: Gti Dyny apuja..!!

Arkke sanoi
Kyllä sen pumpun pitäs kehrätä hetkisen kun virrat kytketään päälle.. Pumpun toiminta testattu "mitsubishin" testerillä.. Pumppu on uusi walbro 255L eli toimii, vanha alkup myös oli ehjä..

Hetkisen, mutta ei kauaa. Pumpun ohjaushan on järjestetty niin, että pumppu pyörii ainoastaan koneen käydessä, ja pienen hetken startaessa (joko START-asennossa, vai olikohan se muutaman sekunnin, kun kääntää ACC-asentoon?). Tämä kaikki siis siksi, ettei mahdollisen kolarin sattuessa pumppu jää päälle, vaikka kukaan ei sammuttaisi virtoja. Eli pumppu pyörii startatessa (tai avaimen kääntyessä kohti start-asentoa), ja sitten kun ecu näkee CPS signaalista koneen pyörivän.

Anyways, jos polttoainejärjestelmä on ehjä, niin kyllä suutinkiskolla pitäisi paineen pysyä, myös ilman tuota hetkellistä pumpun pyörimistä startatessa. Ääni (edelleen) vuotaville suuttimille, tai vuotavalla paineensäätimelle.
 
Vs: Gti Dyny apuja..!!

Ettei siellä nyt ihan vaan suuttimet vuoda läpi, niitähän ei oltu vaihdettu/testattu?
 
Takaisin
Ylös Bottom