GTI Galantin käynnistys ongelma

Axl

Galant Dyn4 GTi 89+Colt 89
Liittynyt
15 Kesäkuu 2003
Sijainti
Tuusula
Minulla on pidempään ollut seisonnassa tuommoinen 89 mallinen Galant Dynamic 4. Nyt sitä kunnostaessa on tullut ongelma ettei auto starttaa vaikka korjaajan mukaan startti on kunnossa. Startatessa kellosta hukkuu virta kuulemma??? Onko vika jossain releessä? Ecu huollettu juuri ennen seisontaan laittoa.
 
Vs: GTI Galantin käynnistys ongelma

Startin kaapelit kunnolla kiinni ja oikein päin?
 
Vs: GTI Galantin käynnistys ongelma

Axl sanoi
Startatessa kellosta hukkuu virta kuulemma???

Siis siitä kellosta, joka näyttää aikaa ??? :p :p :p Eli se digikello siinä keskellä. Itsellä jätti tuo gti tienpäälle sillä tavalla et hävis sähköt on ja start asennoista, ja aina jos koitit niitä käytttää tai tööttiä painaa acc -asennossa niin kellosta hävis virrat. Itseasiassa vian syytä ei ikinä selvitetty, nyt tuntuu toimivan, puhdistin tosin akun navat ja liittimet sekä pari maadoituspistettä. Kuulostais siltä et ongelmia virran kulkemisessa. Virtalukkoa tuolloin epäiltiin ja itse pidän täysin todennäkköisenä että esim pääsulake tai joku vastaava voi olla hapettunut.
 
Vs: GTI Galantin käynnistys ongelma

On kokeiltu useammalla akulla ja aina sama tulos...eli ei starttaa...hinaamalla käynnistyy heti ja kaikki sähköt pelaa niinkuin pitääkin.
 
Vs: GTI Galantin käynnistys ongelma

Ainahan startatessa katkeaa kellosta virta, ei se ole mitään uutta... Kuulostais että sulla on virtalukon ja solenoidin välillä jotain häikkää. Testaa vaikka kaverin kanssa, tuleeko startin solenoidin herätteelle jännite kun väännä avaimesta.
 
Vs: GTI Galantin käynnistys ongelma

Minä käsitin että aina kun yrittää startata eli että heti lähtee virta kellolta kun avaimen saa on asentoon, eipä sit hirveesti hinailla käyntiin sitä dynyä. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom