Moi
Olen menossa rekisteröintikatsastukseen vm-91 JDM twin turbo GTO:n kanssa ja Trafin ohjeissa todetaan että vasta 1.1.1992 alkaen vaaditaan katalysaattori ja auto todetaan vähäpäästöiseksi. Jos sitä vanhemmissa kuitenkin on kolmitoimikatalysaattori niin myös tällainen auto todetaan vähäpäästöiseksi.
Tästä nyt voi tulkita sen että jos otan katin pois ennen rekisteröintikatsastusta niin se on ok eikä tule merkintää vähäpäästöisestä autosta.
Kertokaa viisaat että jos otan katin pois niin:
-onko siitä välittömästi hyötyä ajatellen tehoa tai myöhempää mahdollista kevyttä virittämistä?
-vaikuttaako se välittömästi jotenkin negatiivisesti moottorin toimintaan eli meneekö jokin pieleen?
Kiitos jo etukäteen vastauksista
Olen menossa rekisteröintikatsastukseen vm-91 JDM twin turbo GTO:n kanssa ja Trafin ohjeissa todetaan että vasta 1.1.1992 alkaen vaaditaan katalysaattori ja auto todetaan vähäpäästöiseksi. Jos sitä vanhemmissa kuitenkin on kolmitoimikatalysaattori niin myös tällainen auto todetaan vähäpäästöiseksi.
Tästä nyt voi tulkita sen että jos otan katin pois ennen rekisteröintikatsastusta niin se on ok eikä tule merkintää vähäpäästöisestä autosta.
Kertokaa viisaat että jos otan katin pois niin:
-onko siitä välittömästi hyötyä ajatellen tehoa tai myöhempää mahdollista kevyttä virittämistä?
-vaikuttaako se välittömästi jotenkin negatiivisesti moottorin toimintaan eli meneekö jokin pieleen?
Kiitos jo etukäteen vastauksista