GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
TMO antoi "36 ignition circuit",mutta onko tuo 36 sama kuin "ledivikakoodikin",jolloin olisi "36 Ignition timing adjustment connector fault "?


Vikakoodi EI JÄÄ muistiin,syttyy ~2s käynnistämisen jälkeen.

Ja mikä olisi TODENNÄKÖISIN syy,liittimet on käyty läpi.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Voisin yrittää muistaa kattoa mitä tuo HHH:n V3.x loggeri sanoo tuosta koodista, jahka pääsen kotiin töistä.

Mites se oireilee? Mk1 vai Mk2?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

savihousu sanoi
Voisin yrittää muistaa kattoa mitä tuo HHH:n V3.x loggeri sanoo tuosta koodista, jahka pääsen kotiin töistä.

Mites se oireilee? Mk1 vai Mk2?
Helpottaisi kovasti,jos saisi VARMUUDEN vikakoodista.

TK:lla pätkii vähän (lievä misfire.?),kierroksia ei kuitenkaan heittele.

Mk2 (eikös olekkin,kun ei ole luukkulamppuja ja -93.?).
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Jees, pitää kattoo mitä taulukko sanoo.

Todella early Mk2 tai normi Mk1 johon on upgreidattu projektorilamput.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

savihousu sanoi
Jees, pitää kattoo mitä taulukko sanoo.

Todella early Mk2 tai normi Mk1 johon on upgreidattu projektorilamput.

08/1993 tuli tuo "facelift". Mutta varmaan tiesitkin 8)
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Kampiakselin asentotunnistin....muistelin et itselläni heitti samaa...syy: alarullalla onnistuu joteki pökkään tähtilevyä, joka alkaa hankaan kiinni tunnistimeen...
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Harri K sanoi
Kampiakselin asentotunnistin....muistelin et itselläni heitti samaa...syy: alarullalla onnistuu joteki pökkään tähtilevyä, joka alkaa hankaan kiinni tunnistimeen...
Ongelma on sama kuin ENNEN jakopään uudelleen tekoa,eli ilmeni tilanteessa kunnon polkemista->"puolirauhallista" ajoa->vika päälle.


Ja 9/93 rullannnut linjalta pihalle.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

ST sanoi
Ongelma on sama kuin ENNEN jakopään uudelleen tekoa,eli ilmeni tilanteessa kunnon polkemista->"puolirauhallista" ajoa->vika päälle.


Ja 9/93 rullannnut linjalta pihalle.

silti...samaa veikkaan.. kampiakselin päittäisvälys tavallaan tekee tuon
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Ignition Timing Adjustment Signal, Check/Repair: harness and connector, service manual reference 13-76 (A/T) 13-75 (M/T)

Tollasta.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

J. Puhakka sanoi
08/1993 tuli tuo "facelift". Mutta varmaan tiesitkin 8)

Niin no, jos se nyt on rullannut linjalta 09 ja facelift tullut 08 ko. vuotta, niin onhan se aika varhainen, eikö? Suurin osa Mk2:sta kuitenkin on Post -93 ja niitä loppuvuoden vehkeitä on myyty jo -94:na, kun samaan aikaan viimeisiä varastoja Mk1 korisia on myyty myös -94:na.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

savihousu sanoi
Niin no, jos se nyt on rullannut linjalta 09 ja facelift tullut 08 ko. vuotta, niin onhan se aika varhainen, eikö? Suurin osa Mk2:sta kuitenkin on Post -93 ja niitä loppuvuoden vehkeitä on myyty jo -94:na, kun samaan aikaan viimeisiä varastoja Mk1 korisia on myyty myös -94:na.

Meneeköhän tuo Japanissa nuin?, En oo siellä hirveästi nähnyt nuita "ylivuotisia" malleja. (Kuitenkin tehdas samalla saarella)
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

savihousu sanoi
Ignition Timing Adjustment Signal, Check/Repair: harness and connector, service manual reference 13-76 (A/T) 13-75 (M/T)

Tollasta.
No perskele.

Mutta eikös näissä vaikuta nokan SEKÄ kampuran tunnistimet syttyyn,eli vika olisi jommassakummassa.?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

melko varmasti siinä kampuran tunnistimessa.... mulla myös vaihettu, välillä toimi välillä ei kunnes meni kokonaan paskaks, se ois ainaki niistä kahesta helpompi vaihtaa ;D niin ja pystyyhän sen mittaamaan siitä liittimestä konetta vaikka käsin pyörittämällä että onko paskana vai ei...joku viisaanpi kertokoon miten... en enää muista mutta se oili ihan simppeli mittaus :nykii
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

CAS ja TDCS :
http://www.stealth316.com/2-ignitionsystem.htm
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Harri K sanoi
CAS ja TDCS :
http://www.stealth316.com/2-ignitionsystem.htm
No jos nyt tuosta linkistä oikein ymmärsin,niin TDCS=CPS->nokkakepillä.

Loggaus kertoi että TDC on koko ajan "ylä-asennossaan",ja suoraa viivaahan se näyttikin.


Mutta tuohan on ledillä+optoanturilla,voisiko vain opton pinta+ledi olla likainen.?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

ST sanoi
No jos nyt tuosta linkistä oikein ymmärsin,niin TDCS=CPS->nokkakepillä.

Loggaus kertoi että TDC on koko ajan "ylä-asennossaan",ja suoraa viivaahan se näyttikin.


Mutta tuohan on ledillä+optoanturilla,voisiko vain opton pinta+ledi olla likainen.?

ei.. 1992 ja vanhemmat on ledi+opto.
uudemmat HAll-anturilla ja hall mullakin oli kammen päässä jo toisessa...
TDCS on kyl tuon mukaan nokalla.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

ST sanoi
Loggaus kertoi että TDC on koko ajan "ylä-asennossaan",ja suoraa viivaahan se näyttikin.
Jahas,"stealth-puolelta" bongattua:
"TDC sensor - fundamental sampling problem, includes DSM; shows high for 3S " (TMO kyseessä).

Eli uskaltaako tuohonkaan nyt sitten luottaa..

Saako noista antureista mitään pihalle ilman skooppia?


ERIT:
Taas löytyi surffaamalla lisää,3000GT:n WSM:n mukaan oireet olisi juuri kuten rikkoutuneessa CPS:ssa.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

savihousu sanoi
service manual reference 13-76 (A/T) 13-75 (M/T)
Sattuuko löytymään kys kohtia,jos niistä jotain lisäapua saisi.?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

ST sanoi
Sattuuko löytymään kys kohtia,jos niistä jotain lisäapua saisi.?

Yritänpäs muistaa kattoa kun kotiin pääsen, kyllä multa tuo koko Service Manual pitäis löytyä.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Jaahas,anturit kunnossa.


Seuraavaksi ecu auki..
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Ecu aukastu->OK.

Puola käytetty irti,1,3ohm tasaisesti kaikilla.

Seuraavaksi johtosarjaa mittailemaan,tuskinpa siinä nyt kuitenkaan mitään on,kun ei kummemmin temppuile..

Ideoita.?


ERIT:
Olihan kabiinista 2kpl sulakkeitakin palanut,eli mitäs virkaa toimittavat ylä vas ja ala oik sulake,kummatkin 10A?

Ja mites tuon PTU:N toiminnan voi testata?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

avaa vaan se jakopää :)
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

no katoitko sen anturin plus cranckwalkin ?
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

tepi sanoi
no katoitko sen anturin plus cranckwalkin ?
Katsoin ANTURIT,antoi täysin tasaista signaalia.

Kävelyä en vielä katsonut heittokellolla,mutta ainakin alle milli näppituntumalta pikaisesti koittaen.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Kun ei siitä ole kauaa kun auto minun pihasta lähti ja toimi silloin käsittääkseni ihan normaalisti niin kovin ihmeitä juttuja ei oo ehtinyt siinä ajassa varmaan tapahtua... Eli vaikka sitä on tällä tavalla melko turha arvailla niin uskoisin että vikaa on etsittävä sellaisista asioista mitkä ovat voineet kärsiä rullan pettäessä tai sitten kasauksessa on vain joku pieni asia unohtunut tai mennyt pieleen vaikka olis yritetty olla kuinka huolellinen...!? Tuollaisessa puuhassa on kuitenkin sen verran huomioitavaa...
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Sen vuoksi kyselin nuista sulakkeista,koska saattaakin olla että enenmmänkin sähkövikaa,tämä kuulemma poltellut enemmänkin sulakkeita,ja "palaneen" käryä oli ilmassa kun kys ongelmat alkoivat..

Ecun kun nappasin irti,niin oli japaninpoika kytkenyt HYVIN KYSEENALAISESTI Apexin RPM/KMH jne boksin,eli pitää johtosarjat käydä läpi+poistella ylimääräiset.


Eikä tuo nyt ENÄÄN millään tavalla jakopäähän viittaa,kun siellä olevat anturit toimivat.
 
Vs: GTO:n vikakoodi sytytysjärjestelmästä,mutta mikä vika?

Tämäkin vika selvisi jo aikaa sitten,mutta syytä siihen ei.

Eli syttymoduli sökö.


"Vikaahan" oli tulpissa (kväli 2-3mm..),Apexin kyrvähtänyt boksi (jossa langat surrattu ecun johtoihin suoraan->steippiä päällä),ja yhdellä nokkakepillä jako hampaan pielessä (samassa anturi).

Tiedä sitten mikä noista kyrvähtämisen aiheutti,vai kaikki yhdessä,mutta taas kuitenkin toimii!
 
Takaisin
Ylös Bottom