GTO TT käy laihalla!

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Tälläinen probleema tuli nyt kun saatiin vihdoin auto käymään,

Moottorinvaihdon jälkeen GTO käy laihalla ja tyhjäkäynti seokset heittelee hurjasti.
Tekniikanvaihdoksen yhteydessä vaihdettiin 3" Zees DP, HKS 4" Catback, Pitroad coolerikitti, Pitroad intake kitti, ja jotain muuta pientä. vaikuttaako paremmin virtaavat osat näin paljon vai onko jotain muuta pielessä.

Innovate näyttää tyhjäkäynnillä ~ 15-21 AFR lukuja, vedossa yritetty varovasti ahdoille, mutta seos ei näytä rikastuvan alle 14. Alkuperäinen lambda on korvattu Innovaten kapeakaista ulostulolla.
Voiko tällä olla jotain merkitystä seoksien heittelyyn?
 
Vs: GTO TT käy laihalla!

plodi sanoi
Tälläinen probleema tuli nyt kun saatiin vihdoin auto käymään,

Moottorinvaihdon jälkeen GTO käy laihalla ja tyhjäkäynti seokset heittelee hurjasti.
Tekniikanvaihdoksen yhteydessä vaihdettiin 3" Zees DP, HKS 4" Catback, Pitroad coolerikitti, Pitroad intake kitti, ja jotain muuta pientä. vaikuttaako paremmin virtaavat osat näin paljon vai onko jotain muuta pielessä.

Innovate näyttää tyhjäkäynnillä ~ 15-21 AFR lukuja, vedossa yritetty varovasti ahdoille, mutta seos ei näytä rikastuvan alle 14. Alkuperäinen lambda on korvattu Innovaten kapeakaista ulostulolla.
Voiko tällä olla jotain merkitystä seoksien heittelyyn?
Onhan innovate todettu ehjäksi?
 
Vs: GTO TT käy laihalla!

ei sulla satu dataloggeria olemaan??? sillähän se äkkiä seleviäs.

se on käytännössä ihan sama mitä se tyhjäkäynnillä näyttää,,,, tai ainaki melkeen, mihin sulla on se laajakaista anturi asennettu?
 
Vs: GTO TT käy laihalla!

plodi sanoi
Tälläinen probleema tuli nyt kun saatiin vihdoin auto käymään,

Moottorinvaihdon jälkeen GTO käy laihalla ja tyhjäkäynti seokset heittelee hurjasti.
Tekniikanvaihdoksen yhteydessä vaihdettiin 3" Zees DP, HKS 4" Catback, Pitroad coolerikitti, Pitroad intake kitti, ja jotain muuta pientä. vaikuttaako paremmin virtaavat osat näin paljon vai onko jotain muuta pielessä.

Innovate näyttää tyhjäkäynnillä ~ 15-21 AFR lukuja, vedossa yritetty varovasti ahdoille, mutta seos ei näytä rikastuvan alle 14. Alkuperäinen lambda on korvattu Innovaten kapeakaista ulostulolla.
Voiko tällä olla jotain merkitystä seoksien heittelyyn?

Tyhjäkäynnillä seoksen kuuluukin heilua, tosin pitäisi pyöriä sen 14.7 ympärillä. Onkohan tuossa Innovatessa varmasti sama skaala kuin originaalissa, ja on kunnolla kalibroitu? Itse mieluummin pitäisin sen/ne orkkis lambdat siellä hoitamassa tuota alhaisen kuorman seossykliä, ja sitten oma laajakaista-anturi kuormituksessa säätämiseen. Se lambdahan ei siellä säätöihin kuormalla osallistu mitenkään.
 
Vs: GTO TT käy laihalla!

mitsumikko sanoi
eikö se oo 0-1v :eek:

Normaalisti ja useimmiten on 0-1V, mutta eroja noidenkin toiminnoissa on (eri merkkisillä/mallisilla), ja erityisesti jos käytetään jotain laajakaista-anturia joka skaalataan tuohon 0-1V välille niin ongelmia niissä ollut. Kun sillä että vaihdetaan sinne toisentyyppinen anturi ECU:n ohjaamiseen ei mitään etua saavuteta, niin parempi olisi käyttää sitä alkuperäistä. Yksi potentiaalinen ongelmakohta vähemmän.
 
Takaisin
Ylös Bottom