GTO viritys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tml
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tml

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2017
Sijainti
Espoo
Alko pikkuhiljaa loppumaan sitten tehot kesken GTOsta.

Millaisia moottorinohjauksia olette käyttäneet?

Itselläni vain kokemusta Megasquirtista ja sen säätelystä. Saako Mitsuun samanmoisen, kun tuo säätöohjelmakin olisi valmiina.
Vai onko kenties jotain järkevämpiä ratkaisuja?

Tarkoituksena olis rakentaa autosta epäluotettav...... siis virittää sitä! :)

Suunnitelmana olisi kasvattaa suuttimien kokoa, korvata eflexfuel-sensoriboksi eculla ja nostaa ahtoja / vaihtaa isompiin turboihin.
Tämän jälkeen sitten vaihtaa kytkin parempaan kun se loppuu kesken kuitenkin.

Heitetään vaikka, että tehotavotteena olis loppujenlopuksi 500hv tai vähän yli.
 
Vs: GTO viritys

tuosta luet SIVULTA 9 alkaen 8)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=12589.0


ja pyörää ei kannata alkaa keksimään uudestaan, tiedossa jo on mitä pitää tehdä ja MILLÄ sen saa säädettyä helpoiten. :driver
 
Vs: GTO viritys

Aihe kiinnostaa myös täällä.
Saako tuota Chrome ECUa ostettua muualta kuin tuolta 3sx:sltä? Siellä kun kaikki on ryöstöhintaista, etenkin postikulut. Ja miksi vanhimpaan sopiva on kallein? Eikö ne kaikki käy kaikkiin?
Vai pitäisikö ostaa jostain vain tuollainen 99 ecu johon pystyy sitten itse heittää Chromen sisään? Vai ymmärsinkö väärin?

Säätääkös näitä suomessa pätevästi kukaan, vai joutuuko itse tekee?
 
Vs: GTO viritys

tjani sanoi
Aihe kiinnostaa myös täällä.
Saako tuota Chrome ECUa ostettua muualta kuin tuolta 3sx:sltä? Siellä kun kaikki on ryöstöhintaista, etenkin postikulut. Ja miksi vanhimpaan sopiva on kallein? Eikö ne kaikki käy kaikkiin?
Vai pitäisikö ostaa jostain vain tuollainen 99 ecu johon pystyy sitten itse heittää Chromen sisään? Vai ymmärsinkö väärin?

Säätääkös näitä suomessa pätevästi kukaan, vai joutuuko itse tekee?

Muistelen että vanhemmassa olisi erilainen liitin. Säätäminen tapahtuu Ecuflashilla, eli PERIAATTEESSA kuka tahansa evojen kanssa pelaava säätäjä osannee homman.

Kuitenkin: Chrome on kärsinyt tässä viimeisen parin vuoden aikana kehittäjäyhteisön siirtymisestä ilmeisesti muihin automalleihin, joten tukea on tarjolla paljon vähemmän kuin ennen. Katsotaan mitä tuolle omalle käy kun ehtii asiaan syventyä.
 
Vs: GTO viritys

Ideana on oli semmonen ECU, mitä saa läppärillä säätää ajon aikana USB-piuhan tökkäämällä koneeseen.
Pitää perehtyä tohon Chromeen enemmän :)

Itseasiassa tuo lista kuulostaa ihan hyvältä. Tuossa ei ole ilmeisesti moottorinohjaukselle tehty mitään?

mitsumikko sanoi
mods...
take stock car and add

DR650 billets
550 injectors
walbro pump and hot wire
afc/maf translator
rps clutch
down pipe no cats
manual boost control
hard pipe kit
shiney stuff

if its not listed here.. its stock
 
Vs: GTO viritys

Niin ja valmiita modeja autossa on jo:
Hotwire pumpulla
EGR + muut turhuukset poisteltu
Kunnon Downpipe yhdellä hyvin virtaavalla katilla + suoraa kolmetuumasta perään saakka yhdellä vaimentajalla
Eflexfuel-sensori

Tulossa on jossakin päin maailmaa vielä manuaalinen paineensäädin.
Pitäisi vissiin noi kovat putket hommata vakio kumiputkien tilalle ihan ensimmäisenä.
 
Vs: GTO viritys

13T ahtimet riittänee jo 500hp tienoille varmaan alta tonnilla saa parin.

Ja jos perse kestää bensalla ajaa eikä tarvi e85 koska säästö on mitätön, nii safc riittää maksaa max 200e

Ja jos maailman helpoimman piggypacin tomnariin haluaa niin ARC-2 (noin 1000e)

Tosin ei taida saada e85 säätöihin
Pumppubensalla kyllä

Vakio auton ajettavuus ja toiminta, ei tarvi turhaa säädellä ees taas ja toimii aina kesät talvet
Ja koska se on kuorman mukaan säätyvä arc-2 siiis, niin toimii samoilla säädöillä niin 1 kuin 2 bar


Seka kulutus 12,3l
Matkassa alle 10l sataselle.... tosin vesi&metanoli ruiskun vaatii (300e) ja HKS twin powerin yli baaaaarin ajettaessa
 
Vs: GTO viritys

Kuulostaapi hyvältä ! Kiitos neuvoista :) Eiköhän tästä lisää tehoja ala tulemaan kunhan osat saapuu. :driver
 
Vs: GTO viritys

Kuinkahan paljo tuonne uskaltaa painetta laittaa vakio sisuskaluilla ennen kuin jotain antautuu, jos siis säädöt ja muut asiat on kunnossa?
 
Vs: GTO viritys

tjani sanoi
Kuinkahan paljo tuonne uskaltaa painetta laittaa vakio sisuskaluilla ennen kuin jotain antautuu, jos siis säädöt ja muut asiat on kunnossa?

1,5 - 1,8bar

Vaikka ajeleehan ne rapakon takana 2bar ja ylikin osa vakio sisuskaluilla.
 
Vs: GTO viritys

mitsumikko sanoi
1,5 - 1,8bar

Vaikka ajeleehan ne rapakon takana 2bar ja ylikin osa vakio sisuskaluilla.

Herranjumala mitä paineita!!! Vakiopannu Miatassa olis korkannu 0,8 ahdoilla ??? ??? ??? ???
 
Vs: GTO viritys

Tuli asenneltua tommonen Turbosmartin In-cabin turboruuvi.
Tässä Ville viis vee -kaavio asennuksestani :D

JPXNgMj.png
 
Vs: GTO viritys

Mun silmään näyttäis ihan oikealta kytkennältä mikäli säätimen osat vaan on oikein päin ja letkut oikeissa nipoissa.
 
Vs: GTO viritys

tml sanoi
Herranjumala mitä paineita!!! Vakiopannu Miatassa olis korkannu 0,8 ahdoilla ??? ??? ??? ???
Niin, se on kuitenkin Miatassa vaparipata.

Ja nuo tonnarin sisuskalut on tosiaan ihan kohtuu kestäviksi tehty. Oleellista on varmistaa riittävä polttoaineen saanti ja säädön pitää olla kunnossa. Itse suosittelen kyllä E85-säätöä, käytännössä poistaa nakutusuhan kunhan säätö on järkevissä rajoissa. Ja kyllä itsellä se säästi polttoainekuluissakin, vaikka mitsumikko muuta täällä huutelee... ;) ;D

Ja kun joku täällä pohdiskeli -99 ECUn perään, niin turbon ECUa on hyvin vaikea mistään löytää. Vaparin ECU (-99) toimii kyllä, joskin joillain rajoitteilla (mm. bensanpainesolenoidin ja ahtopainesolenoidin ohjaukset puuttuu). Mulla -97 GTOssa oli Chrome vaparin ECUssa, sille tarvittava sovitepiuha ja manuaalinen ahtopaineensäädin. Tai oli muutakin, mutta nuo oli ne tähän kysymykseen vaikuttavat asiat.

Niin, ja chromeahan ei sitten säädetä ajaessa, sellainen rajoite siinä on. Mutta muuten kyllä suosittelen.
 
Vs: GTO viritys

Korvasin sen mitsun alkuperäisen H-letkuadapterin semmoisella T-mallisella. Lyhensin myös ahtopainemittarin johtoa puolella.
 
Vs: GTO viritys

tml sanoi
Jotenkin tuntuis, että eniten ahtoja saa kun In-cabin ruuvi on kokonaan kiinni, eli päinvastoin mitä sen pitäisi oikeasti toimia. Täytyypi tarkastella lähempää. Paineet kyllä nousee nyt nopeammin mitä normaalisti! 8)
Tulee toki mieleen, että onhan ahtopainemittari ja hukkaportin kello ehjät?
 
Vs: GTO viritys

Painemittari on ainakin ehjä. Mitenköhän ton hukkiksen toiminnan vois todeta?
 
Vs: GTO viritys

tml sanoi
Painemittari on ainakin ehjä. Mitenköhän ton hukkiksen toiminnan vois todeta?

Mittarin mukaan ei nouse yli 0,6 barin ahdot. Sit kun avaa ruuvista lisää, niin paineet tippuu 0,5 -0,4 tienoille.

Paineilmalla näkee, että liikkuuko. Toki jos on jumissa niin silloin ahdot olisivat kylläkin korkealla. Voisiko se sitten olla "auki" asennossa jotenkin. Enpä tiedä.
 
Vs: GTO viritys

Muistaakseni tuolla tavalla asensin oman Turbosmart Boost Teen ja sillä sai kyllä kiltisti ahdot ylös. (Vähän liiankin... ::))

En usko hukkaporttiongelmaan, niidenhän pitäisi olla molempien auki jotta noin käyttäytyisi.
 
Vs: GTO viritys

Hukkikset toimii ihan normaalisti ja ovat ehjät. Tilasin semmoisen mahdollisimman yksinkertaisen säätöventtiilin, missä on kaksi lähtöä, säätöruuvi, kuula ja jousi :D
 
Vs: GTO viritys

Boostmorelta saa sitten uudet 15G:t (pikkuisen pidemmälle virtaavat kuin 13T, ei tosin paljoa) melko kohtuullisiin hintoihin. Jos siis se 500+hp alkaa kiinnostaa. 8)

http://www.boostmore.com/products-page/3000gtstealth/td04-15g/
 
Vs: GTO viritys

Irrotin ton säätöventtiilin, pistin suoraan kuulajousi T-palasta ohivuodon takaisin imusarjaan, laitoin vähän jäykemmän jousen kuulan taakse ja ahdot nousi nyt 0,8bar.
 
Vs: GTO viritys

Mitähän suomessa maksaa turbo pajoilla tuo turbojen modifointi? Mulla kun sattuu olemaan noita Imprezan 13T ahtimia nurkissa niin jos veis ne ja 9B:t sinne ja pyytäis vaihtaa kotelot ja pesät. Tuleeko kalliimmaksi kuin tilata jostain uudet valmiiksi sopivat?
 
Vs: GTO viritys

tjani sanoi
Mitähän suomessa maksaa turbo pajoilla tuo turbojen modifointi? Mulla kun sattuu olemaan noita Imprezan 13T ahtimia nurkissa niin jos veis ne ja 9B:t sinne ja pyytäis vaihtaa kotelot ja pesät. Tuleeko kalliimmaksi kuin tilata jostain uudet valmiiksi sopivat?

Kannattaa soittaa ja kysyä. Suosittelen Professional Motoria Suonenjoella.
 
Vs: GTO viritys

Fin-turbon billetit 900e/kpl. 9b:stä tosin ei käytetty muuta kuin pakopuoli ja sekin modattu. Tehotavoitteena oli +600hv. Tätä ei ole mitattu, mutta yhdellä samanlaisella ahtimella irtosi t5:sta 390hv.
 
Vs: GTO viritys

Onkos hyviä kytkin suosituksia jos ja kun noita turboja alakaa vaihtamaan?
 
Vs: GTO viritys

Ennenku mitsumikko kerkiää niin Spec Stage 2+ on melko pätevä limppu. Sellainen meni omaankin, kokemuksia en vielä osaa sanoa kun ei vehkeet muista syistä liiku... :-[
 
Vs: GTO viritys

DaJackal sanoi
Ennenku mitsumikko kerkiää niin Spec Stage 2+ on melko pätevä limppu. Sellainen meni omaankin, kokemuksia en vielä osaa sanoa kun ei vehkeet muista syistä liiku... :-[
Nykyiset ei kestä edes 550Nm, en suosittele.

Sitten taas Sttage 3 näyttää kestävän helposti ainakin 650Nm.
 
Vs: GTO viritys

ST sanoi
Nykyiset ei kestä edes 550Nm, en suosittele.

Sitten taas Sttage 3 näyttää kestävän helposti ainakin 650Nm.
Ainaki 3sx myymä kestää 852NM

Stage2+

(Täällä muaki varoteltiin jo 2009, että ihan paska kytkin specit, kumminki jo +50 000km menty ongelmitta)
 
Vs: GTO viritys

Olen aivan riittävästi ajanut jousittamattomalla sintterillä että sellaista ei kyllä viitti tähän laittaa. Stage kolmosessa näyttäis olevat jouset, ennemmin sellainen.

Olen ajanut jousitetulla (6 lapaa) ja jousittamattomalla (4 lapaa) sintterillä samanlaisessa autossa ja jousitettuhan tuntuu suht normaalilta verrattuna jousittamattomaan.
 
Vs: GTO viritys

Ainakin tässä minun Stage 2-PLUS (solid disc)
On jouset ja ei eroa mitenkään vakio kytkimestä ajettavuudeltaan

Stage 2-PLUS (solid disc)
Hybrid disc with segmented chatter-free kevlar on one side and the carbon semi-metallic on the other, solid hub disc specially for 3SX for more holding for occasional track trips, 629 ft/LB capacity, great street/strip clutch!
 
Vs: GTO viritys

mitsumikko sanoi
Ainakin tässä minun Stage 2-PLUS (solid disc)
On jouset ja ei eroa mitenkään vakio kytkimestä ajettavuudeltaan

Stage 2-PLUS (solid disc)
Hybrid disc with segmented chatter-free kevlar on one side and the carbon semi-metallic on the other, solid hub disc specially for 3SX for more holding for occasional track trips, 629 ft/LB capacity, great street/strip clutch!

Solid disc = jousittamaton. En tiedä minkä stage 2 plussan Mikko on itselleen laittanut (voi olla että Spec on muuttanut mallia tässä 8v aikana) mutta ainakaan tuossa minun versiossa ei jousia ole.
 
Vs: GTO viritys

Mä laitoin näköjää sillo 10v sitte stage 3plussan ja se oli jousilla kans.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16371.0
 
Vanhaan ketjuun jatkoa, pysyy löydettävissä. Noita Kinugawan turboja on viimeikoina mm. Groundzero asennellut pajallaan ja näkemä kinulla on oma verkkokauppa nykyään, jossa ihan koko turbot hukkaportteineen letkuineen aika edulliseen hintaan, väittävät että postitus ja dutyt kuuluu hintaan eli ihan kyllä edullista on.. 3sx ottanut myyntiin noi kinun aktuaattorit myös.

Oli sitten priimaa tai ei, niin plussaahan se että tullut bolt-on vaihtoehtoja lisää markkinoille, vaikka vehkeet jo antiikkisia onkin
 
Takaisin
Ylös Bottom