- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Pitänee kysyä tämmöistä kun ihmettelin tuossa suuresti kun mainostettiin eräällä sivulla miten uusi kaasuläppäkotelo ja half-shaft modi antaa automaattisesti 5-10hv lisää tehoa turbokoneessa.. Mihinköhän tämä perustuu? Voisin kuvitella että jos kl-koteloa isonnetaan että virtaa paremmin, mut liekkö se automaagisesti lisää tehoa antaa?
Toinen kyssäri liittyy tuohon ns. "half-shaft" modiin jossa siis tuosta vakiosta mitsun kaasuläpän akselista ilmeisesti(?) sorvataan vahvuudesta puolet pois, ja virtaus kasvaa sitä kautta 10% or so?
Itseä kuitenkin kuumottaa tuossa että kestääköhän moinen muka.. Kuulemma uudemmissa evoissa (2000+) on tälläinen half-shaft vakiona. Kokemuksia kenelläkään että onko nämä ihan höpöhöpöä?
Vakio 1G kaasuläppähän on isompi kuin mitä monessa uudemmassa on. (60mm vs 52mm)
Toinen kyssäri liittyy tuohon ns. "half-shaft" modiin jossa siis tuosta vakiosta mitsun kaasuläpän akselista ilmeisesti(?) sorvataan vahvuudesta puolet pois, ja virtaus kasvaa sitä kautta 10% or so?
Itseä kuitenkin kuumottaa tuossa että kestääköhän moinen muka.. Kuulemma uudemmissa evoissa (2000+) on tälläinen half-shaft vakiona. Kokemuksia kenelläkään että onko nämä ihan höpöhöpöä?
Vakio 1G kaasuläppähän on isompi kuin mitä monessa uudemmassa on. (60mm vs 52mm)