Noniin.. Kirjotetaan nyt tänne jotakin turinoita...
Eli autoa lähdettiin katsomaan 1.4 talven vielä vallitessa. Matkaan oli tarkoitus lähteä kera kaverin autotrailerin, joka sekään ei ole pienimmästä päästä. Mutta vielä tarkistussoitto ennen lähtöä ja myyjä mittasi auton mittoja. Ei voinut mitään..ei mahtuisi tuolle trailerille. No eikun kaverin toinen traileri, 5,5m pitkä ja 2.5m leveä umpitraileri ruotsalaisen traktorin perään ja nokka kohti Jahvetin taloa.
Jahvetille SUURI KIITOS Pajeron lainasta vetoautoksi, sillä reissu olisi muutoin jäänyt tekemättä.
Siitä sitten kohti Kokkolaa nimimerkki Sapon ajaessa.
Kokkolaan saavuttiin klo 16 jälkeen lauantai päivänä. Pikainen auton tarkastelu sekä pieni koeajo ja sitten hintapolitiikka selväksi. Auto vaihtoi kuin vaihtoikin omistajaa loppujen lopuksi. Suu soikeena auto traileriin ja nokka kohti Tamperetta. Puolenyön jälkeen päästiin Jahvetin talolle ja trailerista auto ulos ja loppumatka ajamalla (ei ruotsalaista "Volgaa" viitsitty kiusata vetoautona)
Auto kaverin halliin ja eikun yöpuulle kellon osoittaessa yli puoltayötä reilusti.
Miksi autoa ei sitten ajamalla haettu ?
Koska ko. yksilön jakolaatikko(eli kulmavaihde) veteli viimeisiään. Korinaa kuului selvästi ja uskallus ei riittänyt ajaa.
Seuraavana päivänä hallille ja eikun testiajoa. Toinen kovempi kiihdytys ja kolina lisääntyi. Eikun hallille 1.vaihteella hivuttaen ja nosturille auto ja jakolaatikko pois (kuten oli tarkoituskin tehdä sinä päivänä)
http://www.full-boost.net/3000GT/gettrash/ kuvat osoittavat "tuhot".
Eikun puhelin käteen ja Powerdoselta uutta jakolaatikkoa tilaamaan.
2vkoa kului ja laatikko tuli.
http://www.full-boost.net/3000GT/rebuilded_gettrash/
Vaan eikös Center Shafti ollutkin 26boorinen ja lukuisista yrityksistä huolimatta ei 25 boorinen jakolaatikko sopinutkaan ;D Oudoksi asian tekee se, että 26 boorinen on tuossa mallissa ollut tuntematon "käsite". Eikun puhelin käteen ja yhdeltä sorvaamolta tilaamaan uusi akseli (center shaft). Ko. firma on tehnyt samaisia akseleita Suomessa useampia yms akseleita kiihdytysautoista traktoreihin jne.
Välillä alkoi tuntua tältä: http://www.full-boost.net/3000GT/temp/talli.jpg
Puhekuplaan sopisi "työnnänkö järveen koko hoidon? " ;D
4vkon odotuksen jälkeen akseli oli valmis ja karkaistu. Samana iltana pajalle ja 6h ahertamisen jälkeen auto ajettiin tallista ulos. Ajomatka kohti Tamperetta alkoi pajalta puolen yön koittaessa, mutta pysähtyi jo 10km ajon jälkeen kun tienvarressa huomattiin katollaan oleva auto. Joku tuhannen päissään oleva nainen oli selättänyt autonsa suoralla tiellä. Poliisien odottelua ½h ajan ja sitten matka jatkui.
Nyt takana on 500 mailia ja bensaa on lorotettu tankkiin parikin kertaa jo :
Tilanne tällä hetkellä: http://www.full-boost.net/3000GT/photoshoot/
KIITOKSET :
Jahvetti
Sappo
Tepi
Powerdose & Maxflower
Metallisorvaamo Karpiola
RTS Motorsport & Sipilän perhe
äiti ja isä (jotka ei vieläkään ole livenä autoa nähneet ;D )
Eli autoa lähdettiin katsomaan 1.4 talven vielä vallitessa. Matkaan oli tarkoitus lähteä kera kaverin autotrailerin, joka sekään ei ole pienimmästä päästä. Mutta vielä tarkistussoitto ennen lähtöä ja myyjä mittasi auton mittoja. Ei voinut mitään..ei mahtuisi tuolle trailerille. No eikun kaverin toinen traileri, 5,5m pitkä ja 2.5m leveä umpitraileri ruotsalaisen traktorin perään ja nokka kohti Jahvetin taloa.
Jahvetille SUURI KIITOS Pajeron lainasta vetoautoksi, sillä reissu olisi muutoin jäänyt tekemättä.
Siitä sitten kohti Kokkolaa nimimerkki Sapon ajaessa.
Kokkolaan saavuttiin klo 16 jälkeen lauantai päivänä. Pikainen auton tarkastelu sekä pieni koeajo ja sitten hintapolitiikka selväksi. Auto vaihtoi kuin vaihtoikin omistajaa loppujen lopuksi. Suu soikeena auto traileriin ja nokka kohti Tamperetta. Puolenyön jälkeen päästiin Jahvetin talolle ja trailerista auto ulos ja loppumatka ajamalla (ei ruotsalaista "Volgaa" viitsitty kiusata vetoautona)
Auto kaverin halliin ja eikun yöpuulle kellon osoittaessa yli puoltayötä reilusti.
Miksi autoa ei sitten ajamalla haettu ?
Koska ko. yksilön jakolaatikko(eli kulmavaihde) veteli viimeisiään. Korinaa kuului selvästi ja uskallus ei riittänyt ajaa.
Seuraavana päivänä hallille ja eikun testiajoa. Toinen kovempi kiihdytys ja kolina lisääntyi. Eikun hallille 1.vaihteella hivuttaen ja nosturille auto ja jakolaatikko pois (kuten oli tarkoituskin tehdä sinä päivänä)
http://www.full-boost.net/3000GT/gettrash/ kuvat osoittavat "tuhot".
Eikun puhelin käteen ja Powerdoselta uutta jakolaatikkoa tilaamaan.
2vkoa kului ja laatikko tuli.
http://www.full-boost.net/3000GT/rebuilded_gettrash/
Vaan eikös Center Shafti ollutkin 26boorinen ja lukuisista yrityksistä huolimatta ei 25 boorinen jakolaatikko sopinutkaan ;D Oudoksi asian tekee se, että 26 boorinen on tuossa mallissa ollut tuntematon "käsite". Eikun puhelin käteen ja yhdeltä sorvaamolta tilaamaan uusi akseli (center shaft). Ko. firma on tehnyt samaisia akseleita Suomessa useampia yms akseleita kiihdytysautoista traktoreihin jne.
Välillä alkoi tuntua tältä: http://www.full-boost.net/3000GT/temp/talli.jpg
Puhekuplaan sopisi "työnnänkö järveen koko hoidon? " ;D
4vkon odotuksen jälkeen akseli oli valmis ja karkaistu. Samana iltana pajalle ja 6h ahertamisen jälkeen auto ajettiin tallista ulos. Ajomatka kohti Tamperetta alkoi pajalta puolen yön koittaessa, mutta pysähtyi jo 10km ajon jälkeen kun tienvarressa huomattiin katollaan oleva auto. Joku tuhannen päissään oleva nainen oli selättänyt autonsa suoralla tiellä. Poliisien odottelua ½h ajan ja sitten matka jatkui.
Nyt takana on 500 mailia ja bensaa on lorotettu tankkiin parikin kertaa jo :
Tilanne tällä hetkellä: http://www.full-boost.net/3000GT/photoshoot/
KIITOKSET :
Jahvetti
Sappo
Tepi
Powerdose & Maxflower
Metallisorvaamo Karpiola
RTS Motorsport & Sipilän perhe
äiti ja isä (jotka ei vieläkään ole livenä autoa nähneet ;D )