HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

sompio

Member
Liittynyt
17 Helmikuu 2011
Sijainti
Kangasniemi
Ei mennyt katsastuksesta läpi kun HC-arvo 884ppm kun sais olla max.600ppm. Muut arvot CO% 1,32; O2 1,77; CO2 12,9.
Pajero mallia Gen II 3.0 V6 vm.-91 Automaatti GLS ajettu 350 000km. Rekisteriotteessa ei vähäpäästöinen. Tulpat, jakajankansi ja pyörin uusittu
Tänään käytetty taas kaasutestissä eikä osienvaihdosta apua. Asentaja sanoi kierroksilla arvojen olevan ihan hyvät. Mikä mättää? ??? :seina
Vinkkejä kaivataan.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Kannattaa tukkia putkea vähän hyvällä hanskalla ettei käsi pala... Ja katti vikaa tuo enteilee... Ja ei vaikuta mitää vaikka ei lue ottees vähäpäästöisyyttä se on kuitenkin sellainen...
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Ei korkeet HC:t ole kattivian aiheuttama kuin aniharvoin, tässä nyt näyttää olevan kyllä nuo tulpat sun muut perusjutut jo vaihdettu. Minä en tiedä onko tuo vähäpäästöinen vai ei mutta noi sompion kertomat raja-arvot on ainakin ei-vähäpäästöiselle. Kattikoneella joutkokäynti CO max 0,5 ja HC 100. Arvojen perusteella haiskahtaa tosiaan ettei katalysaattoria ole (vaikka se mitä otteella lukee tai ei lue, ei tarkoitakaan mitään).

Voisko siellä olla jossain alipainevuotoa joka tekis seoksesta liian laihaa?
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Kakkoskoppaset on kaiketi kaikki vähäPäästöisiä? Ja kyllä mulla ainaki oli paljo pienemmät päästöt vaikka ei ollukaa kattia... Oli ihan muutamasta kymmenyksestä kiinni ettei menny... Pistin sitte uuden katin nii johan oli pienet päästöt
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Kiitokset vastanneille!
Katsastusmies katsoi koneelta ettei autoni ole vähäpäästöinen ja siksi HC raja-arvo 600ppm.
Voisko yhden hampaan pielessä oleva jako aiheuttaa ko. vian? En kylläkään ole jakoa tarkistanut, on senverran hankalahko homma.
Voiko omatekoisella ledivikailmaisimella mittailla koneenkäydessä joistakin nastoista vikakoodeja joista sais jotain vinkkiä
antureista ja ECU:sta?
Mainittakoon että auto ensirekisteröity -91 Dubaissa elikkä on Arabimalli.
Niin ja ohjekirja antaa tulpankärkiväliksi 1,0-1,1mm mutta konepeiton sisällä tarra jossa väliksi annetaan 0,75mm, kumpikohan oikein.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Pienellä sytytyksen säädöllä menee läpi. Muutama aste aikaisemmalle voisi auttaa asiaa jos kerran kierroksilla menee läpi.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Eilen korjaamolla kaasumittarinpäässä ollessa pyöriteltiin jakajaa molempiin suuntiin eikä arvo juurikaan muuttunut.
Löivät purkin Fortea nyrkkiin ja käskivät pistää tankkiin, epäilivät vuotavaa suutinta. Huomenna lähden ajelemaan täältä Kangasniemeltä Joensuuhun ja jahka tankki alkaapi olla reippaasti vajaa eli lähes tyhjä niin lirautan Fortet tankkiin näin saa väkevämmän seoksen. Perjantaina pitääpi mennä taas mittariin. Taidan pitää tankin mahdollisimman vajaana ja pistää pari pulloa
Sinolia josko se auttais, näin ainakin olen kuullut väitettävän.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Eikös näissäkin perusennakon säätö pidä tehdä johto maadoitettuna
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Kyllä, siinä vasemmalla rintapellissä oleva kosteussuojattu ruskealiitin jumpperilla maihin. Sitäkin kokeiltiin vaikka se tipauttaa syttyjä myöhemmälle, mutta sekään ei kaasuarvoa juurikaan muuttanut.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Paljos tyhjäkäyntikierrokset? Jos alle tonni niin koita tonnin tyhjäkäynnillä mittarin perässä?
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Kaasumittari näytti 1050 r/min auton omamittari näytti n. 700 r/min ja asentajakin sanoi että korvinkuullen kierrokset on reilusti alle tonnin.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

No nyt saatiin HC-arvo 599 ppm mutta mittalaitteen kierrosmittaus edelleen virheellinen. Pistin pullollisen Sinolia tankkiin jossa oli n.10-15 l bensaa. Maanantaina pitää mennä Jyväskylään katsastukseen kun menee aika umpeen. Kärsiipikö ajella miten väkevällä Sinoliseoksella kun matkaa noin 60km vai tuleeko vaurioita. Sinolit vielä tankissa kun kumminkin inssi mittaa kaasut kun ei usko selitykseen että mittarin kierroslukuarvo on virheellinen.
Voisko muuten syttyyksikön se "natiainen" olla syyllinen huonoon kaasuarvoon. Luin jostakin topikista sen uusimisen vaikuttaneen tehoihin.
Tietääkö joku Jyväskylän, Mikkelin tai Pieksämäen seudulla pätevää tietäjää joka pistää kaasut kohdalleen tai löytää vian mistä ongelma johtuu.
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Syökös tuo kone miten paljon öljyä? Tuli vaan mieleen jos se nostaa noita palamattomia hiilareita.
Tietysti tuo sytkän Power Unit eli katkojan karkiä "matkiva" teho transistori voi tehdä sen että kipinä on tyhjäkäynnillä heikompi ja sitä kautta päästöt korkeat. Mene ja tiedä?
Tuossa tuo Power Unit: http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-MONTERO-LS-POWER-UNIT-J121-198-199-?cmd=ViewItem&item=280134168652&vxp=mtr
Onko muuten lambda kunnossa?
 
Vs: HC-arvo pielessä Pajero V6 3.0

Nyt on katsastettu ja läpi meni HC-arvolla 551 ppm. Sinolia reilusti tankissa ja katsastuksen jälkeen Äkkiä tankki täyteen bensaa niin on vähän laimeampi Sinoliseos. 8) Lamdaa ei ole mittailtu eli ei tietoa onko kunnossa. Mitenkä sen voi kotikonstein tarkastaa?
Yleismittari minulta löytyy niin analogisena kuin digitaalisena.
 
Takaisin
Ylös Bottom