Hiilikuitu,työvaiheet yms.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Ei haulla ainakaan vastaavaa löytynyt,ja itse en viitsi lähteä kokeilemaan,jos tuleekin susi.

Ongelmana olisi että pitäisi saada "kolmikulmainen" kohta päällystettyä (josta yksi kulma jyrkkä,loput loivempia),mutta taipuuko ~190g/neliö matto tuohon "järkevästi" niin,että kudos jatkaisi "suoraan" eteenpäin,vai vetääkö väkisin "rypylle"?

Lasikuitu (~160g/neliö) ainakin painuu kasaan,jolloinka hartsi kyllä sulattaa siistiksi,mutta kudoksen suunnastahan ei enään silloin voi puhua..
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

Ei oo kyllä sen kummempaa kokemusta noista hiilari hommista mut mitä noita oon katsellu niin kyllä ne kuidut menee kulmissa ihan omiin suuntiinsa, niin äkkiseltään kuvittelisin jos tollasta kolmikulmaa rupeet vetämään niin et ihan helposti saa sitä siististi muuten ku leikkaamalla sivut erikseen, niin että aina yhden sivun kulma menee yli ja sit sen ylimenevän päälle jatkat sitä seuraavaa sivua, tahi sit teet koko kolmion ensin ja sen jälkeen liimaat uudet kerrokset leikkaamalla ne suorat pinnat ihan muotoonsa.
Toivottavasti saat jotain selvää tästä sepustuksesta :) Varmaahan noi ei oo, mut tolleen mä tekisin ainakin.
Ja oletan että toi kolmikulma on tavallaan niinku pyramidi-mallinen ??? :)
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

Jep,periaatteessa pyramidi,joka kuitenkin jatkuu siitäkin eteenpäin,mutta helpompana muotona.

Jos leikkaan palat,niin olen lähes 100% varma että saumat ei jää "kohdakkain" kun alipaineistan kappaleen..
Ja tuleehan siitä silloin ruma jos ei ole "yhtäpuuta".
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

Tee lasikuidusta ja maalaa huijaushiilarilla ne :D ei luulis olevan paha homma jos on liukuestemattoa, minkä läpi maalata hopeat mustan päälle
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

UITTO- sanoi
Tee lasikuidusta ja maalaa huijaushiilarilla ne :D ei luulis olevan paha homma jos on liukuestemattoa, minkä läpi maalata hopeat mustan päälle

Ja tulee iha sikahieno ruutulippu :p
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

Hiilikuituhan ei sillä tavalla sula, kuin lasikuitu. Se on muutenkin huomattavasti jäykempää kamaa. tossa hommassa kannattaa ehken ennemmin miettiä mihin siihen tulee lujuuksi ja sen mukaan kuidun suunnat. Varsinkin niihin kulmiien ei kannata päittäisaumoja yrittää, koska rapsahtaa helposti. Eheken siistein ja lujin tulis, että kolmesta palasta se kartio ja saumakohtiin sisäpuolelle toinen kerros mattoa. jos leikkaa riittävän terävän ja tarkan sauman niin voi tulla ihan siistikin.
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

Itse ajattelin kahdesta palasta yrittää,siihen pitäisi vielä venyä.

Rasitusta tälle ei tule,ja tulee itseasiassa lasikuidun päälle.

Onhan tuossa ehdoteltu jo "hiilariteippiä" yms,mutta aito tai maali.
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

onnistuuhan se niinkin. hiilikuitu on aika paskaa kamaa sinäänsä. Noihin hommiin voisi ulkoisesti auttaa, jos vetäisi ohuen lasin ihan päällimmäiseksi se nalla se kuitu ei ehken luisuisi niin paljoa. Samalla se pasi tekee tasaisen pinnan joka on jälkikäteen helpompi maalata. Saaha hiilikuihusta kauniita kunhan jaksaa maltilla tehdä. Lähinnä eniten silmään pistää kohdat jossa kuitua ei ole. Yksi vaihtoehto, jos on pekkän näön takia hiilikuitu niin voisi laittaa huomattavasti ohuempaa kuitua. Eli jotain 90 grammasta. Yksi mikä tuota ulkoasuakin voisi parantaa olisi sävy aine hartsissa. Eli jos hartsiin lisäisikin mustaa sävyä. Silloin ei kaikki kuprut näkyisi niin selvästi.
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

UITTO- sanoi
http://youtube.com/watch?v=3qDV5gR90zY ei ihan ruutulipun näkönen...
Vaikka se sinne päin näyttääkin olevan,niin silti siitä puuttuu se "jokin",kuten tästäkin..
http://www.teippaus.net/albumi/teippauksia/100056

P.S.Sattumoisin auto E3*..
 
Vs: Hiilikuitu,työvaiheet yms.

UITTO- sanoi
http://youtube.com/watch?v=3qDV5gR90zY ei ihan ruutulipun näkönen...

Hienosti kyllä tekivät, täytyy myöntää. Voisi sopia joihinkin sisustan osiin kyllä.
 
Takaisin
Ylös Bottom