HKS EVC 4 omistajilta / osaajilta tarvittais vinkkejä.

2LOUD

New Member
Liittynyt
8 Huhtikuu 2012
Elikkäs, Evo 4 ja hks evc 4 kompinaation säätö vinkkejä kaipailisin. Jostain jo kertaalleen tuon käyttöohjeen löysin lontooksi, mutta se ei minua paljon auta. Jos joku viitsisi neuvoa niin olisin todella kiitollinen!
Autossa on tuo kyseinen HKS:n ahtopaineensäädin ja HKS:n ahtokello jossa ylärajailmoitus punaisella valolla ja äänellä + piikkipaineen tallennus.

Ensimmäinen kysymys onkin seuraavanlainen:
Millä tai miten tuota ahtokellon "punarajaa" pystyy säätämään? Mittarissa on kaksi nappia, toinen näyttää edellisen korkeimman piikkipaineen ja toinen näyttää rajan jossa punavalo syttyy. Nyt se mittari näyttää rajaksi 0.8 bar vaikka piikkipaine on säädetty 1.45. Todella ärsyttävä ajaa kun 0.8 paineissa alkaa kuulumaan hiljainen piiiiiiiiiiip ja punavalo palaa taulussa. Onko mittarilla joku oma säätö jossain, vai ohjautuuko se tuon evc:n kautta?

Toinen kysymys:
Mitä nämä EVC:n arvot ovat ja miten ne vaikuttavat auton toimintaan? Ja ennen kaikkea miten ne arvot pitäisi olla.
1. alue 0-150
minulla 100

2. alue 0-1.05
minulla 0.30

3. alue 0-30 sek
minulla 30 sek

4. high jotain en muista arvo
minulla high 1.45

Nämä kaikki kysymykset siksi koska autolla ei pysty ottamaan nopeaa täyskaasu kiihdytystä... Paineiden noustessa auto tekee sellainen järkyttävän nytkäyksen, onko lie tämä fuelcut vai mikä helvetti lie. Rauhallisella kiihdytyksellä paineet pystyy nostamaan sinne lähelle 1.5 mutta siitäkin kaasun jos painaa pohjaan, niin nytkäys taas. Ei ymmärtä :)
 
Takaisin
Ylös Bottom