Jotenki tuntuu et sana "ilmaus" on osalle Jenkeistä yms ulkomaan ihmisille ihan väärä käsite.
Seuraavassa puhun hieman virheellisesti hydraulisesta ventttilivälyksen tasaajasta, sanalla "nostaja"....
"nostajat" ilmataan ilmaa täyteen monessa ulkomaisessa ohjeessa/videossa. (ilmaus ei tällöin mielestäni toteudu)
Eli he pumppaavat tyhjäksi nostajat ja heidän mielestään silloin nostajan "pää" pitää painua kasaan sormella painettaessa, kun nostaja on asennettu paikalleen takaisin.
Onko oikea tapa vanhan nostajan kohdalla seuraava:
- nostaja irti ja nostaja on tällöin "kova" (ei puristu kasaan)
- metallilangalla (paperiliitin) tai pienellä kuusiokoloavaimella sisäinen venttiili avataan ja pumpataan vanhat öljyt ulos (lankaa pidetään siis venttiilin sisällä ja venttiilin päätä painellaa ylös-alas)
- samaa pumppausta jatketaan diesel tai petrooliöljyn seassa upoksissa (lisää likaa tulee ulos)
- Kun likaa ei tule ulos voi nostajan upottaa puhtaaseen uuteen öljyyn ja pumpata siellä kunnes ei tule enään ilmakuplia nostajan sisältä ( ILMAUS=ilman poisto nostajan sisältä? ) Tarvitseeko tässä enään lankaa venttiilin sisällä?
- Nostaja on taas "kova" ja valmis asennettavaksi paikalleen.
Onko oikea tapa UUDEN nostajan kohdalla seuraava:
- Nostaja upotetaan puhtaaseen uuteen öljyyn ja pumpata siellä kunnes ei tule enään ilmakuplia nostjan sisältä ( ILMAUS=ilman poisto nostajan sisältä? ) Tarvitseeko tässä enään lankaa venttiilin sisällä?
- Nostaja on taas "kova" ja valmis asennettavaksi paikalleen.
Kysymykset :
- pitääkö/saako nostaja olla "kova" kun sen asenta takaisin paikalleen.
- vai pitääkö nostajan pään painua sormella kasaan (eli nostaja ei ole "kova")
- voiko nostaja tällöin olla "liian pitkä" ja venttiili jäisi kantamaan?
Seuraavassa puhun hieman virheellisesti hydraulisesta ventttilivälyksen tasaajasta, sanalla "nostaja"....
"nostajat" ilmataan ilmaa täyteen monessa ulkomaisessa ohjeessa/videossa. (ilmaus ei tällöin mielestäni toteudu)
Eli he pumppaavat tyhjäksi nostajat ja heidän mielestään silloin nostajan "pää" pitää painua kasaan sormella painettaessa, kun nostaja on asennettu paikalleen takaisin.
Onko oikea tapa vanhan nostajan kohdalla seuraava:
- nostaja irti ja nostaja on tällöin "kova" (ei puristu kasaan)
- metallilangalla (paperiliitin) tai pienellä kuusiokoloavaimella sisäinen venttiili avataan ja pumpataan vanhat öljyt ulos (lankaa pidetään siis venttiilin sisällä ja venttiilin päätä painellaa ylös-alas)
- samaa pumppausta jatketaan diesel tai petrooliöljyn seassa upoksissa (lisää likaa tulee ulos)
- Kun likaa ei tule ulos voi nostajan upottaa puhtaaseen uuteen öljyyn ja pumpata siellä kunnes ei tule enään ilmakuplia nostajan sisältä ( ILMAUS=ilman poisto nostajan sisältä? ) Tarvitseeko tässä enään lankaa venttiilin sisällä?
- Nostaja on taas "kova" ja valmis asennettavaksi paikalleen.
Onko oikea tapa UUDEN nostajan kohdalla seuraava:
- Nostaja upotetaan puhtaaseen uuteen öljyyn ja pumpata siellä kunnes ei tule enään ilmakuplia nostjan sisältä ( ILMAUS=ilman poisto nostajan sisältä? ) Tarvitseeko tässä enään lankaa venttiilin sisällä?
- Nostaja on taas "kova" ja valmis asennettavaksi paikalleen.
Kysymykset :
- pitääkö/saako nostaja olla "kova" kun sen asenta takaisin paikalleen.
- vai pitääkö nostajan pään painua sormella kasaan (eli nostaja ei ole "kova")
- voiko nostaja tällöin olla "liian pitkä" ja venttiili jäisi kantamaan?