A
Aulin
Guest
Terve!
Kyseessä on siis ongelmallinen hyundai sonata 2.0l -92 eli tekniikaltaan vastaa ilmeisesti n.92 galanttia?
Auto nykyy ajossa tasakaasulla ajettaessa todella häiritsevästi. Täyskaasu kiihdytyksissä nykiminen häviää, mutta kone on todella tehoton. Myös tyhjäkäynti aaltoilee lämpimänä.
Vika koodeiksi antoi ensin aluksi ilmamäärämittariin viittaavia koodea -> vaihdettiin ilmamäärämittari, koodia ei enää anna mutta vika säilyi.
Herjasi myös nokka-akselin asentotunnistimesta -> Puhdistus poisti koodin, muttei vikaa.
Yhdessä kohtaa antoi myös koodin 15, mutta sille en löytänyt selitystä.
Tämän hetkinen tilanne on se, ettei anna enää mitään vikakoodia, mutta sama nykiminen on yhä tallella.
Tänään käytiin myös koittamassa leimalla ja päästöt olivat aivan pilvissä, johtuu varmasti tästä samasta viasta.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa seuraavaksi metsästämään? Onko esim boxi sökö? Sopiiko Galantista suoraan vai täytyykö olla hyundain oma?
Marko
maaulin@uusikapunki.fi
Kyseessä on siis ongelmallinen hyundai sonata 2.0l -92 eli tekniikaltaan vastaa ilmeisesti n.92 galanttia?
Auto nykyy ajossa tasakaasulla ajettaessa todella häiritsevästi. Täyskaasu kiihdytyksissä nykiminen häviää, mutta kone on todella tehoton. Myös tyhjäkäynti aaltoilee lämpimänä.
Vika koodeiksi antoi ensin aluksi ilmamäärämittariin viittaavia koodea -> vaihdettiin ilmamäärämittari, koodia ei enää anna mutta vika säilyi.
Herjasi myös nokka-akselin asentotunnistimesta -> Puhdistus poisti koodin, muttei vikaa.
Yhdessä kohtaa antoi myös koodin 15, mutta sille en löytänyt selitystä.
Tämän hetkinen tilanne on se, ettei anna enää mitään vikakoodia, mutta sama nykiminen on yhä tallella.
Tänään käytiin myös koittamassa leimalla ja päästöt olivat aivan pilvissä, johtuu varmasti tästä samasta viasta.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa seuraavaksi metsästämään? Onko esim boxi sökö? Sopiiko Galantista suoraan vai täytyykö olla hyundain oma?
Marko
maaulin@uusikapunki.fi