Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan
Ei vieläkään arvot hyväksyttäviä :seina. Nyt tarvitaan hyviä vinkkejä mikä mahtaa olla vialla. Tähän mennessä tehty, kansi, kanavat puhditettu, venttiilit putsattu ja läpätty, tasopinta oikastu (ammattilainen tehnyt edellä mainitut). Uudet tasurit (tarvike) ja tiivisteet (alkuperäset), kannen tiiviste (alkuperänen), kansi kiristetty ohjeiden mukaan kiinni (ohjeet kiristykseen automallin korjaamokäsiksestä), Toiset ruiskusuutimet, ruiskun ohjainboksi, ilmamassamittari ollaan kokeiltu (ei vaikutusta), ilmansuodatin on uusi, tulpat on uudet ja oikeat korjaamo käsiksen mukaan, eikä tarjoa kun yhtä mallia tähän autoon (ngk IZFR6B), toisia sytytyspuolia ollaan kokeiltu, ei vaikutusta. EGR on tukittu, lambda, katti, pakopuoli testattu ja todettu tiiviiksi, ja ajotus on oikein, tarkastettu useampaa kertaan. Mittaukset on nyt suoritettu samitsun pajalla. Remontin jälkeen auton tyhjäkäynti muuttui 800 r/min -> 600 r/min. Pari vuotta sitte alko tällänen ongelma kun akku oli irti sisällä lämpimässä latauksessa, virrat kun laittaa päälle niin nopeusmittarin neula nousee näyttämään noin 15 km/h ja kun ajat autolla ja pysähdyt niin mittari jää näyttämää noin 20 km/h ja toinen ongelma mikä alkoi samaan aikaan kuin mittari rupesi sekoilemaan, elikkä kun auto käy tyhjäkäyntiä tällähetkellä 600 r/min (tässä tilassa jäännöshappi o2 on päälle 10%) muutaman minuutin päästä tyhjäkäynti nousee noin 1000 r/min ja silloin jäännöshappi putoo alle 1%. Oikeastaan päästö ongelmat alkoi tämän myötä jo pari vuotta sitten. Löytyykö keltään lainaan ECUa lainaan tuohon autoon, ECU:n tyyppi on MD362115, E2T72671. Alkaa itseä epäilyttämää, että ECU on viallinen. Aika sekavaa tarinaa, mutta toivottavasti saatte ymmärrystä asiaan. (päästö arvot aikalailla samoissa kun noissa lapuissa, elikkä muutosta ei ole tullut suuntaan eikä toiseen)
T. Harri Kaljunen
p.0504305044
Edit: poistin turhat tyhjät rivit lopusta (Jouni_K)