Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Panda

Member
Club Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2004
Sijainti
Lappeenranta
Space Star 1.8 GDI -99:stä olisi nyt yläkerta purettu, millä konstilla karstat saisi putsattua pois kaikkein parhaiten (välikansi ja imusarja). EGR kerinnyt tehä temppujaan noin 245 tkm, ennen kuin tulppasin EGR:n. Syy miksi otettu yläkerta auki, tasurit piti melkoista mekkalaa ja samalla kuvattiin imukanavasta imuventtiilit, niin venttiileissä reilusti karstaa. Elikkä kansi irti ja koneitamoon. Oli muuten vmäinen purkaa GDI koneesta kansi pois.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon

Tänään putsailin imusarjaa ja hyväksi havaitsin tiivisteen puhdistusaineen, liuotti karstan pikeä muistuttavaksi mömmöksi, loppu putsauksessa asetoni oli erittäin tehokas aine. Kuvia yritän jossain vaiheessa opetella laittamaan. Suosittelen jos GDI koneisella autolla on ajettu yli 200 tkm eikä egr ole tukittu ottamaan kannen auki, omassa kun venttiilit oli otettu imupuolelta pois niin pahimmassa (4) oli enää pikkurillin mentävä reikä. Eka kuva on pahimmasta eli nelosesta ja toinen kuva ykkösestä. Kaksi viimeistä kuvaa on putsauksen loppu tuloksesta.
 

Liitetiedostot

  • WP_20140521_001.jpg
    WP_20140521_001.jpg
    175.9 KB · Lukukerrat 509
  • WP_20140521_002.jpg
    WP_20140521_002.jpg
    169.5 KB · Lukukerrat 494
  • WP_20140521_009.jpg
    WP_20140521_009.jpg
    201.1 KB · Lukukerrat 489
  • WP_20140521_011.jpg
    WP_20140521_011.jpg
    162 KB · Lukukerrat 501
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Kansiremontti on tehty ja päästöt yhä edelleen huonot. Auto toimii kuin unelma. Tähän mennessä tehty, kansi laitettu kasattu alkuperäisillä tiivisteillä, Ruiskusuuttimet käytetty ultraääni pesussa + uudet tiivisteet, imusarja + kaasuläppäkotelo putsattu, EGR tukittu, uudet tulpat, pakopuolelle uusi katti (tarvike), lambda (tarvike), vikakoodit luettu, ei muistissa mitään. Vasemmanpuoleinen päästölappu on ennen remonttia (arvoiltaan paras), keskimmäinen remontin jälkeen ja viimeinen Deltta-autosta vikakoodien luvun yhteydessä. Oisko mahdollista, että uusi katti viallinen.
 

Liitetiedostot

  • WP_20140616_001.jpg
    WP_20140616_001.jpg
    161 KB · Lukukerrat 494
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Kateille kai yleensäkin, mutta varsinkin noille tarvikekateille täytyy antaa lämpöä melko reippaasti että toimivat kunnolla. Eli ihan reippaasti vaan kierroksia jonkin aikaa, samalla seuraten lähtevätkö päästöarvot parantumaan. Tietenkin tämä olisi hyvä tehdä jollain korjaamolla katsastusaseman sijaan.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Kaikki mittaukset on tehty korjaamolla ja katti on ajettu kuumaksi, mitsun kateista on tiedossa tämä låmpöongelma. Kaksi ensimmäistå mittausta on tehty Fiksus korjaamolla jossa itse ajoin noin 10 km lenkin päälle 4t kierroksilla ja viimeinen merkkikorjaamolla, viimeisestä Deltta-auton mittauksesta näkee selvästi ettei katti ole tarpeeksi kuuma. Ilmeisesti annettu koneen lämmetä joutokäynnillä.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Minkä merkkinen tarvike lambda on? Viimosesta lapusta kattelee et lambda-arvo on yli ylärajan..
tahi onko jakopään ajoitus oikein remontin jäljiltä?
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Lambda on Denson tekele, alkuperäsellä liittimellä. Olisiko mahdollista että olisi hajonnut reilussa viikossa, keskimmäisen mittauslapun arvoissa uusi lambda oli jo paikallaan. Jakopää tuli tarkastettua useampaan kertaan, pitäis olla ajotukset kohdallaan, mutta pitää ottaa jakopää auki vielä ja tarkastaa ajotus.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

putkessa vuotoa? pienikin vuoto voi aiheuttaa ongelmia
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Ei ole putkessa vuotoa, on testattu, vuotoa epäilin itsekkin. Puken ulostulo tukittu niin auto tukehtuu. Mutta vika taisi löytyä jakopäästä, noin puolen hampaan virhe ajotuksessa. Asentajaa saahaan tästä kiittää (itseäni), kiristin rullaa kiristetty väärään suuntaan ja hydraulisen kiristimen vara ei riittänyt kiristämään hihnaa tarpeeksi. Ongelma oli (ehkä/toivotaan) pako ja imu hihnapyörien välissä jakohihna löysällä. Ainakin kun kasasin jakopään uusiksi niin tyhjäkäynti kierrokset nousi remonttia edeltäneelle tasolle n.800 r/mim, kun kierrokset oli remontin jälkeen n.600 r/min. Maanantaina aamusta käydään pakokaasu mittauksessa, niin ollaan viisaampia.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Ei vieläkään arvot hyväksyttäviä :seina. Nyt tarvitaan hyviä vinkkejä mikä mahtaa olla vialla. Tähän mennessä tehty, kansi, kanavat puhditettu, venttiilit putsattu ja läpätty, tasopinta oikastu (ammattilainen tehnyt edellä mainitut). Uudet tasurit (tarvike) ja tiivisteet (alkuperäset), kannen tiiviste (alkuperänen), kansi kiristetty ohjeiden mukaan kiinni (ohjeet kiristykseen automallin korjaamokäsiksestä), Toiset ruiskusuutimet, ruiskun ohjainboksi, ilmamassamittari ollaan kokeiltu (ei vaikutusta), ilmansuodatin on uusi, tulpat on uudet ja oikeat korjaamo käsiksen mukaan, eikä tarjoa kun yhtä mallia tähän autoon (ngk IZFR6B), toisia sytytyspuolia ollaan kokeiltu, ei vaikutusta. EGR on tukittu, lambda, katti, pakopuoli testattu ja todettu tiiviiksi, ja ajotus on oikein, tarkastettu useampaa kertaan. Mittaukset on nyt suoritettu samitsun pajalla. Remontin jälkeen auton tyhjäkäynti muuttui 800 r/min -> 600 r/min. Pari vuotta sitte alko tällänen ongelma kun akku oli irti sisällä lämpimässä latauksessa, virrat kun laittaa päälle niin nopeusmittarin neula nousee näyttämään noin 15 km/h ja kun ajat autolla ja pysähdyt niin mittari jää näyttämää noin 20 km/h ja toinen ongelma mikä alkoi samaan aikaan kuin mittari rupesi sekoilemaan, elikkä kun auto käy tyhjäkäyntiä tällähetkellä 600 r/min (tässä tilassa jäännöshappi o2 on päälle 10%) muutaman minuutin päästä tyhjäkäynti nousee noin 1000 r/min ja silloin jäännöshappi putoo alle 1%. Oikeastaan päästö ongelmat alkoi tämän myötä jo pari vuotta sitten. Löytyykö keltään lainaan ECUa lainaan tuohon autoon, ECU:n tyyppi on MD362115, E2T72671. Alkaa itseä epäilyttämää, että ECU on viallinen. Aika sekavaa tarinaa, mutta toivottavasti saatte ymmärrystä asiaan. (päästö arvot aikalailla samoissa kun noissa lapuissa, elikkä muutosta ei ole tullut suuntaan eikä toiseen)

T. Harri Kaljunen
p.0504305044

Edit: poistin turhat tyhjät rivit lopusta (Jouni_K)
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Meneekö lie ecun vaihdolla, siellähän on myös ruiskulle oma ohjainboxi erikseen
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Ruiskun ohjausboxi on vaihdettu, elikkä boxi mikä on konehuoneen puolella tulipellissä kiinni imusarjan kohdilla.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

http://www.ebay.de/itm/MITSUBISHI-SPACE-STAR-Steuergerat-Motor-4G93-Mitsubishi-MD362115-Bj-199-/281328404513?pt=DE_Autoteile&hash=item41807ac821

Ihan näin jos ei keneltäkään vaihtoecua löydy. Postikulut Suomeenkin näkyvät sisältyvän hintaan.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

Ruotsista löytyy myös 600 kr ylöspäin, toimituskulut alle 200 kr.
 
Vs: Hyvä aine/konsti EGR tuotoksien poistoon/ kansiremppa tehty, päästöt poskellaan

:D Nyt on auto leimattu, päästöt kohdillaan. Tästä suurkiitos samitsulle, ja myös A-katsastus konttorille Lauritsalassa. Oltiin konttorin pihalla 13 min. vaille 16.00 ja konttori menee kiinni klo. 16.00 ja vielä suostuivat ottamaan auton syyniin ja saatiin leima lappuun. Ja kaiken tämän sai aikaan Biltemasta ostettu katalysaattori, tuli vaan todistettua taas kerran ettei hyvää ja halpaa ole olemassa, tietääpähän tästä lähtien, että autotarvikkeet ostetaan joko alkuperäisinä tai oikeasta autotarvikeliikkeestä.
 
Takaisin
Ylös Bottom