IC ! Paljonko kannattais maksaa ja onko hyötyä

J

jaskajokunen

Guest
saattais olla tiedossa yksi ic-systeemi, paljonko moisesta kannatais maksaa konepelteineen ? Onko vastaavaa hyötyä esim. kulutuksen pienenemiseen ? Koneena on 030 sarjalainen vanhalla ruiskupumpulla ( kone on varustettu mäntien oljyjäähdytyksella jne. eli kyseistä lohkoa käytetään normaalisti IC-koneiissa ! )
 
jaskajokunen sanoi
saattais olla tiedossa yksi ic-systeemi, paljonko moisesta kannatais maksaa konepelteineen ? Onko vastaavaa hyötyä esim. kulutuksen pienenemiseen ?

Nuo samat kysymykset askarruttavat minuakin koko ajan. Joten jos jolloin on vastauksia noihin kysymyksiin. Olisi kiva jos jakaisi tietonsa muiden kanssa... ???
 
Maastossa siitä ei oo hyötyä, mutta tienpäällä ja varsinni kesällä on sitten toinen asia. Kone saa viileempää ilmaa, niin toimii tehokkaammin eikä kuumene niin paljo. Ja tietysti jos haluaa saaha tehoja vielä enemmän, niin voi nostaa vähän ahtoja ja silti ahtoilmanlämpö pysyy aisoissa.
 
Sanoisin, että jos konepeltiä ei vaihda samalla niin ei kannata. Voihan sitä reikää yrittää ite tehdä jos on taitoja. Sen täytyy saada jäähdytysilmaa jostain. Olen kuullut että joku olis virittäny jäähdyttimen sinne syylarin viereen eteen.
Ise laitoin IC:een , ja se tuli maksamaan konepelteineen (maalauksineen) 1500 mk. muutama vuosi sitten
 
Nuitten romisten hinnat onki ihan käsittämättömiä, jotku osat on liki saman hintasia ku uusi.
Syylärin eessä se on meikälläki, en ees kuvitellu laittavani konehuoneeseen.
 
Tomi.T sanoi
Ise laitoin IC:een , ja se tuli maksamaan konepelteineen (maalauksineen) 1500 mk. muutama vuosi sitten

Hommasitko romikselta scoopillisen konepellin ja nuo muut hilppeet? Tuo sun IC on ilmeisesti sellainen kuin IC-pajeroissa on joka tulee suoraan konepellin alapuolelle, liekö pajeron oma IC-systeemi? Teitkö itse nuo asennukset vai teetitkö jollain korjaamolla? Ja tarvitseeko IC:n asennuksessa vaihtaa osia esim. turboon tai pakosarjaan tai muualle moottoriin? Eikös se IC-pajeron moottori ole joltain osin kuin erilainen kuin tavallinen TD?
 
Ostin IC tilpehöörit romutetusta -90 pajerosta mitä yks maalausliike Somerolla myi. Sopivasti sai uuden konepellin sitten maalauttua samaan pakettiin. Se on siis Pajeron oma IC ja suoraan konepellin alle. Itse asensin ja se on helppoa. Imusarjan vaihdoin samalla, mutta sekään ei olis tarpeen jos laittais pitemmän letkun IC:stä. IC telineen kannatustakorvakkeet pitää tehdä, ja sähkötuulettimelle virtaa. Menee ihan heittämällä.
Oikeessa IC koneessa saattaa olla jotain eroavuuksia mm. turbossa.
Mitään konepuolen säätöja mm. syöttöön tai ahtopaineeseen en ole vielä tehny, enkä tiedä että teenkään. Kulkee sopivasti ja päästöarvot on hyvät.
 
Takaisin
Ylös Bottom