Ilmastoinnin ohjausboksi (Galant 88-92)

J

Jake

Guest
Missäs sijaitsee Galantin ilmastoinnin ohjausboksi?
Ilmastoinnin kompura kun on aina raskas pyöritettävä joten kierrokset tippuu ilmastointi päälle laitettaessa. Mitsussa pitäis kyllä olla ohjausboksi joka nostaa hieman kierroksia ettei kone kävis liian pienillä kierroksilla. Omassa Galantissa kuitenkin kierrokset tippuu aika tavalla ja moottori menee "värinään". Kai sitä jostain saa säädettyä? Jos saa niin mistä? Eipä toi nyt vielä mitään haittaa mutta kyllä se kesä sieltä kai pikku hiljaa lähestyy...
 
onko se alkuperäinen? vai jälkiasennettu?
Ja tuo vika saattaa olla kaasuläppäkotelossa. MPS motor position sensor joka tyhjäkäyntiä säätää ei toimi oikein. ootko kattonu vika koodit ja et tps ja mps arvot on kunnossa. MPS kun pitäs korjata käyntiä kunn tulee lisäkuormaa. jota se nyt ei ilmeisemmin tee. ;D Ja ei tuo tps:kään ole pois suljettu vika listasta. kannattaa tarkastaa arvot testerillä. JA viat. ;D
 
Vikakoodit (Galant 88-92)

Mun tiedon mukaan se on alkuperäinen. Missäs tommonen kaasuläppäkotelo on? Jossain ruiskun uumenissa?
En ole vikakoodeja katsonut, nehän pystyy katsoon itsekkin. Etin joskus netistä ohjeet: Jostain tuli pitkiä ja lyhyitä pulsseja, joista laskettiin se vikakoodi. Täytyypä testailla...
 
kaasuläppäkotelo sijaitsee ilmanputsarilta tulevan letkun päässä. Sinne tulee kaasuvaijerikin kiinni. Et voi erehtyä siitä mikä on kaasuläppäkotelo. se siis on imusarjan kyljessä kiinni.
Mut niitä arvoja on si vaikeempi kattella ite jos ei vikoja ole.
Joo ja eihän siihen ole kukaan kajonnut aiemmin(ruuvannu "tyhjäkäynti ruuvia" :mad:Joka se ei missään nimes ole) ruuvi sijaitsee siinä k.läppäkotelon päällä rintapellin puolella missä siis tämä kaasuvaijeri hässäkkäkin on. ;D
Emmä tiiä kannattaako niitä vikakoodeja tutkia ite kun korjaamolla(mitsu) ne voidaa kattoo nopeammin ja melkein ilmaiseksi tai jopa ilmaseksi. aikaa ei mene kuin viisi minuuttia tai jopa nopeamminkin. Sit jos löytyy jotain säätö onnistuu saman tien ellei ole si jo joku komponentti rikki. Ihan kui vaan. ;D ;D
 
Liittyy ihan pikkuriikkisen tähän aiheeseen :) :
Omassa autossa kierrokset tipahtaa takalasin lämmittimen ollessa päällä...ja tulee tuota värinää.

Samaten sähköikkunoita käyttäessä.

Semmosta.
 
Liittyy ihan pikkuriikkisen tähän aiheeseen  :) :
Omassa autossa kierrokset tipahtaa takalasin lämmittimen ollessa päällä...ja tulee tuota värinää.

Samaten sähköikkunoita käyttäessä.

Semmosta.

No samoin mulla o tyhjäkäynti mielestä liian pieni.
Ainahan se o laskettuki josssai että penkinlämmittimet ja takalasin lämppäri puottaa kierroksia n.200.

Viimeks ku kävin sitä kiekkamittaria näyttämässä (valohoitoa vaan antovat) ni ol puhetta että haluaisin tyhjäkäyntiä isommaks 250 kierrosta. Kaveri ensi lupas että helppo nakki.
Sit se tarkisti ja se ol tyhjäkäynti mittareilla katottuna sen 850rpm joten ei kajonnu siihe... kuulemma ajotustaki ois ollu muutettava... :mad:
 
Täytyy kysyä et tarkistiko ne noita TPS,MPS arvoja ja et auton ollessa tyhjäkäynnillä se todellakin on tyhjkäynnillä. siellä kun on erillinen tyhjäkäyntipiiri. Jos noita ei katottu ni ei hyvä heilu sille asentajalle :mad:
Koska ajoitukseen ei pitäs olla tarvetta koskee ellei se ole pielessä. Kannattaa sekin tarkistaa. MPS:n pitäs kyl korjata sitä tyhjäkäyntiä jos se toimii oikein. Kaikki noi näkyy testerillä, kunhan asentaja vaan jaksaa laittaa sen kiinni. Ei tosiaan ole mikään iso homma. ;)
Itelläni en ole havainnut tuollaista vikaa vaikka valill on kaikki sähköt täysil. Arvot onkin kohallaan oon tarkistanu nykimisen takia pariinki kertaa. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom