irroitettavan peräkoukun irroitus vinkkejä?

marlboro

A6 1.9TDI avant -00 -ex galant -00 gls
Liittynyt
11 Huhtikuu 2003
Sijainti
Parkano
elikkä koitin tossa ihan huvikseni (paremman tekemisen puutteessa)ottaa tota koukkua irti, no tiesihän sen jo,että kun se on siinä reilu kymmenen vuotta juurtunu,ni ei se siittä mihkään liikahtanu!  :seina jos joku on kuitenkin onnistunut kyseisessä hommassa niin vinkkejä voi pistään.  ;)
 
No melko varma keino olis lastata muuliin niin kallista
tavaraa kuin löytyy,vapauttaa lukitusmekanismit ja
lähteä ajelemaan isolle tielle... Ihme jos ei irtoaisi...!?

Mutta vakavammin ajateltuna jos laittaa reilusti
ruosteenirrotuslientä koko systeemiin ja jonkun ajan
kuluttua auttaa eri suuntiin vaikka pajavasaralla,saattaa
tuottaa tulosta jos ei ole ihan yhteen ruostunut...?
 
crc:tä pistety ja paja vasaralla hutkittu eteen ja taa mut eipä liikkunu!  :mad: varmaan ruostunu kiinni! järkeilin että heittää koukkuun vaijerin ja pistää toisenpää piha kuuseen!  ;D mutta tota en kuitenkaan lähtin ensimmäisenä koittaan!? :)
 
marlboro sanoi
järkeilin että heittää koukkuun vaijerin ja pistää toisenpää piha kuuseen! ;D mutta tota en kuitenkaan lähtin ensimmäisenä koittaan!? :)
Eikä edes viimesenä.. kumminkin irtoaa kuusesta vaijeri tai katkeaa ja on takalasista läpi sitten... :peukku
 
Ootko kokeillu yrittää pyörittää sivuille. Jotkut irroitettavat ainakin laitetaan 90 asteen kulmassa ja sitten pyöräytetään suoraan.
 
Mul ei oo mitään hajuu minkälainen se lukitusmekanismi niis yleensä on mut pari koukkuu mitkä oon irrottanu toyotoista on ollu nimen omaan sellasii että suoraan vetämäl ne ei lähe mihinkään vaan joutuu vääntämään siitä kahvasta ja pyöräyttää sen 90 astetta tiettyyn suuntaan ja sit lähtee poies.
 
koukun "rungon" muoto on neliskulmainen, eli toi tuupataan sitten autossa olevaan isompaan neliomuoto putkeen, putkien läpi on porattu reikä misä n.12 mm lukitustappi toinen pää sokalla ja toinen taivutettu. eli ei tota pyöritetä eikä käännellä!?  vai mitä meinasitte?   ::)
 
Itse mitä noiden kanssa olen myös roplannut, koukku irroitetaan tekemällä samaan aikaan kaksi juttua. Eli esim. kiertämällä ja vetämällä yhtä aikaa.

Toisesta Dynamikista en edes lähde koukkua irroittamaan kun se siellä on 15 vuotta kiinni ollut ;D
 
Elikkä kun saat sen koukun irti niin se on tietysti ollut niin ruosteessa et sen jälkeen koukku on mitä luultavammin löysä. On meinaan monelle tapahtunut se ilmiö. Kannataa harkita sitä irroitusta.
 
Mulla oli ihan sama ongelma samanlaisen koukun kanssa. Hakkasin lekalla, uitin öljyssä, lämmitin, käytin korinoikaisutunkkia, mutta eipä irronnut vaikka olikin irroitettavaa mallia. No nyt on koko roska irti ja tietysti nyt olisi käyttöä koukulle kun sitä ei enää ole ;)
 
Hehehee... Mulla on koukku irti ja tahtoisin sen laittaa kiinni kun tulen tarvitsemaan sitä jossakin vaiheessa! Olen rasvanut ja öljynyt koko kiinnitys systeemin ja ei vieläkään pysynyt :seina
 
En oo itellä edes harkinnut irrottamista kun epäilyttää juuri tuo pysyminen sen jälkeen. Kuitenkin tarpeellinen ja monesti jo käytössä ollut kapine :peukku
 
joo koukku ei sitten lähtenyt monista yrityksistä huolimattakaan irti ja lancerikin on jo vaihtanut omistajaa ;D galantin koukku näyttäisi olevan astetta helpompi irroittaa, mutta antaa nyt olla kun ei niin pahasti pistä silmään mitä lancerissa.. tai ei ainakaan vielä :)
 
Takaisin
Ylös Bottom