Jakopään hihnaa vaihtamassa 1,5 -90 Lanceriin

weldor

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2005
Sijainti
Kajaani
Vaimon veljen kanssa ollaan just tekemässä jakopäänhihnan vaihtoa meikäläisen Lanceriin ja nyt pitäs saada neuvoa. Onko kellään kätevää keinoa hihnapyörän irroitukseen? Nokkapyörä koetettiin kiilata kiinni ja samalla vääntää hihnapyörän mutteria auki. Tulos oli se että vanha jakopäänhihna napsahti poikki ja mutteri hihnapyörässä edelleen kiinni. Onneksi ei oo vauhdissa katkennu tuo hihna.
Ottaako venttiilit mäntiin kiinni jos konetta pyörittää kun hihna ei ole paikoillaan?
Nopeat vastaukset tarpeen, kiitos! ;)
 
Uppia!

Edelleen neuvot tarpeen. Pitäs tälle iltaa vielä päästä Lanculla 40km matka kotia. :-\
 
jos löytyy niin esimerkiksi semmoinen työkalu jolla öljynsuodatin irroitettaan (jossa on semmoinen paksu panta), pystyy kiilaamaan hihnapyörän.. mulla oli jääny semmoinen kuva että siinä hihnapyörässä olisi semmoisia pieniä reikiä, eikös niistä saa tuettua sitä pyörää jumiin siihen lohkon kupeeseen jos siitä pistää tarpeeksi ison esim. ruuvimeisselin läpi?

tai jotain että esim vaihde päälle ja jarrut pohjaan koska tuohan kampiakseli menee tuonne laatikkoon josta pyöriin..
 
Ruuvimeisseliä on tungettu kiilaksi ja tulos että meisseli katkes. :mad:
Aukeaako se pultti myötä- vai vastapäivään? Nokkapyörän pultti aukesi vastapäivään ja siihen suuntaan tuota hihnapyörän pulttiakin on koetettu vääntää.
Ei kai se voi olla myötäpäivään aukeava pultti?
...kele! :seina
 
Eikös joku konsti ollut että vitosvaihde silmään ja kaveri polkemaan jarrua hyttiin ???
 
Mie tein sillai, et pistin laturin hihnan alahihnapyörän ympäri ja rautakangella laitoin apurin vääntämää sitä hihnaa nii tiukalle moottorin yläkiinnikettä vastaan, ettei se lipsu eikä moottori pääse pyörähtämään. Sit itte kiersin auki sen pultin kampuran päästä. Sillai se o aukastu kahesti.

Hauista ehkä tarvitaan. :D

...Niin ja vasemmalle se aukee.
 
Voimaa se tarvitsee jos aukeaa sittenkään. Tuosta kuvasta 12 kuvaa eteenpäin on samaa yritystä. :peukku Mitsun gti lankusta yritettiin aukoa tuossa talvella ja ei saatu antautumaan. Piti käyttää pajalla missä niillä oli joku "pikku-jussi" pulttikone.
 
Pultti lähti lopulta illalla irti. Viitonen silmässä, jarrupohjassa, hylsy jatkovarrella pultissa ja kahden metrin vipuvarrella väännettiin räikkää. Kuulu vaan poks ja pultti aukes, räikkäkin säily ehjänä. ;D
Harmi kun ei älynny kuvaa ottaa viritelmästä.
Nyt pitää vielä tänään tarkistaa ajoitus kun käy hieman epätasaisesti kone, tyhjäkäynti vaeltaa 800-1100 kierroksen välillä. Ei kuitenkaan meinaa sammua.
Kyllä se tästä... :peukku
 
Niinhän se ajoitus oli illalla väsyneenä ja hämärässä tullu katottua päin persettä. ;D
Tulipa tuossa korjattua ja auto käy kuten pitääkin. Nyt vaan huomattiin että vesipumpusta roiskuu vedet paineella ulos kun antaa kierroksia. Vielä täytyy vesipumpun hakuun lähteä ja laitella uus paikalleen. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom