Jarrulevyt ja iskarit

Sasuli

Galant 2.0GLI -92
Liittynyt
5 Syyskuu 2003
Sijainti
Hämeenkyrö
Pitäis tänään vaihtaa kaikki iskarit, jarrulevyt eteen ja raidetangon päät.
Minkälaisia työkaluja tarvitsee löytyä että saa vaihdettua iskarit ja levyt? Korjausopas löytyy, mutta ei ole juuri nyt lähettyvillä. Jousipuristimet on itsellä jo.
 
sellainen raidentangon irroitus työkalu on hyvä, pysyy kierteet kunnossa.
Eli se on sellainen "tanko" jonka päässä on kiilamainen haarukka. Sillä saa rairetankon auki helposti.
hakataan sinne väliin siis.

Motonetista halvalla
 
Juu, sellainen haarukka löytyy tosin 200km päästä joten täytyy ostaa uus. Ulosvetäjällä oon joskus jostain autosta yrittäny irrotella, mutta tuloksena oli paloiksi menny ulosvetäjä ja ei kun kauppaan hakemaan murtohaarukkaa.
 
Ennen kauppaa kimpoilemista kannattaa ( tai ainakin itse niin tein ) kokeilla lähtiskos se ihan lekalla irti siis jos mahtuu työskentelemään : Mutteri auki vain sen verran että on kierteiden tasalla ja kopautus siihen saattaa jo irroittaa r-tangonpään. Murtohaarukalla tms. saa helposti sen kumisuojuksen vaihtokuntoon , siis jos tarkoituksena olis laittaa sama vehje takas muun pyörä remontin takia.

niin ja siihen raidetangon kierteisiin / muttereihin olis hyvä saada joku kohdistus merkki, jotta auraukset säilyy edes lähelläkään ja käydä sit tarkistuttamassa korjaamolla varmasti kohdallee etenkin jos on hiukankaan kalliimmasta laitteesta kysymys !

ps. ja tuo irroitus sit ihan oman harkinnan mukaan lekalla !
 
kannattaaa kilauttaa kahella lekalla siihen kartio-osaan ekana kun alkaa sitä heikennettyä pulttia katkoon (nivelen pulttia missä on kruunumutterille ne sokan reijät.
 
Lekallahan/vasaralla noita on tullu herkisteltyä tuosta harrasteautosta(Ascona -80), kun ei ole ollu tarkotus vaihtaa raidetangonpäitä. Nyt kun pitää uudet vaihtaa tohon misukkaan niin gummisuojilla ei ole väliä.
Saako jousi/iskaripaketin pois pyöräkotelosta avaamalla kaks pulttia pyörännavasta ja yläpään mutterit? Mahtuuko vai pitääkö purkaa enemmänki?
Millä jarrulevy on kiinni vai onko millään?
 
tolpat lähtee just noin pois, kun otat vielä jarruletkun irti siitä tolpasta niin hyvä tulee... ;)

toivottavasti saat jarrulevyt irti nätisti, mulla lähti toinen kahtena palasena ja toinen kolmena... ihan vähän oli ruostetta välissä... ;D eli jarrulevyjä varten kannattaa hankkia vähän järeempää kalustoa...

Eki
 
Takaiskarit sain vasta vaihdettua eilen. 2h sai menemään aikaa, kun oli pultit vähän lujas ja auton omalla tunkilla ei hirveän ergonomista työasentoa saa aikaan. :p
Jos toi sade lakkais illaksi niin vois aloittaa tuota etupään remonttia.
Onko jarrulevyt millään muulla kiinni kuin ruosteella?
 
Kun nyt jaksas muistaa... oiskohan siinä ollu ristipääruuvi/t... ei siinä ainakaan muuta ole... tai no jarrusatulan joudut irrottaa, se tais olla kahella pultilla kiinni.. ;)

Eki

ps. paljon muuten makso uudet jarrulevyt?? mistä ostit ja oliko muita värejä... ;D
 
eki75 sanoi
Eki

ps. paljon muuten makso uudet jarrulevyt?? mistä ostit ja oliko muita värejä... ;D

Levyt makso 33€/kpl motonetis.
Värisävyjä ei ollu kuin kiiltävä metalli, rasvatulla pinnalla. Vaihtaa väriä jonkin ajan kuluttua paikoitellen ruskeaksi. ;D
 
Ei levy oo millään kiinni. vähän piukka tosiaan oli mulla ainaki. Jarrut joudut irrottaa sitä enne.
 
Takaisin
Ylös Bottom