JDM VR4 Legnum/Galant kaupunkiajossa?

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Millainen on VR4 Legnum/Galant kaupunkiajossa, ilmeisesti esim. Automaattivaihteiseen 2.4 GDI:hin verrattuna ei ajo-ominaisuuksissa kaupungissa muuta eroa kun voiman tuntu ja alustan kovuus? Missä kierrosluvussa alkaa tapahtua, onko se ns. jyrkkä potku vai voima hiipii käyttöön ikäänkuin huomaamatta? Entä yleensäkin ajo oikealta puolelta, tuntuuko esim. että kaupungissa on vaikea hahmottaa kaistoja tai ryhmittymisiä, tai tuntuuko, että auto olis kokoajan kallellaan oikealle?
 
Vs: JDM VR4 Legnum/Galant kaupunkiajossa?

Pitääpä vastata tähän kun noita kaikkia on nyt tullut ajettua jo jonkin verran, vr-4:stä nyt vikon kokemus. Tällä hetkellä tulee ajeltua manuaali gdi:llä ja automaatti vr-4:llä. On myös tullut ajettua aika paljon automaatti v6:lla aikanaan ja sitte kokeiltua automaatti gdi:tä ja manuaali vr-4.

Aloitetaan tosta vääräpuolisesta ajamisesta kaupungissa. Itselle se ei ainakaan tuottanut alkuun isoja ongelmia. Pitää vaan muistaa ettei vilkuta tuulilasinpyyhkijöillä. Käännökset tulee ajettua ehkä hieman väärää ajolinjaa eli oletat auton olevan eripuolella, esim oikealle kääntyessä ei tule käännettyä tarpeeksi jyrkästi. Vaikeaa tämä ei kuitenkaan ole. Alusta on kyllä vr-4 malleissa selvästi onnistuneempi. Mukavuus on lähes samaa luokkaa, ja kuitenkin jämäkämpi. Omien kokemuksien perusteella on valitettavasti todetta että tykkään erityisesti kaupunkiajossa tuosta etuvedosta enemmän. Ohjaus on enemmän kääntäessä jotenkin tunnokkaampi. Lisäksi etuveto on huomattavasti ketterämpi, nelivetohan on aika kankea.

Tuommonen automaattivaparietuvetohan tuntui ihan ampasevan paikaltaan pienellä kaasunkäytöllä, siihen verrattuna tuo vr-4 on hieman jähmeän oloinen paikaltaan lähtijä. Ilo alkaa sitten siellä 60 tienoissa missä tuolla gdi:llä alkaa tuleekkin sitten paha mieli. Voimantuntu on kyllä läsnä oikeestaan koko käytettävällä kierroslukualueella, paljon ei tarvitse kaasua painaa että ahdoilla mennään. Potku ei todellakaan ole jyrkkä, semmoinen sivistynyt jos voisi sanoa. Omiin tapoihin ei kyllä muutenkaan kuulu kenkiä autolla 40 ja 50 alueilla.

5-vaihteinen automaatti käyttää kaupungissa lähinnä 3 ja 4 vaihteita sen jälkeen kun on liikkeelle päästy, esim 1 on todella lyhyt vaihde.

Summattuna-> Itse ajaisin kyllä kaupunkiajot ennemmin Gdi-tomaatilla. Bensaakin menee vähemmän. Ja ihan mukavan tuntuisesti sillä pääsee liikenteen mukana, tällä hetkellä valinta on vaikea kun gdi on manuaalilla ja itseä ärsyttää aina lähteä raskaalla manuaalivaihteistoisella autolla liikkeelle. ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom