Aiemin perheauton virkaa toimitti Subaru Impreza WRX STi type-R (coupe-mallinen, ilman äänieristystä jne) joka ei ollut tehtäväänsä ehkä ihan parhain.
Subaru lähti ja vaihdossa tuli Legnum.
Itse autosta:
vm -99
Ajettu 120tkm
Helmiäisvalkoinen
Jonkinlaista varustelua saanut osakseen:
Bc-racingin säädettävä alusta
Blitz turbotimer
6000k xenon ajovalot
Fujitsubon putkisto
Brembon isot etujarrut (evo 8)
17 tuumaset oz racingin superleggera vanteet
Huoltojakin jollakin on ollut varaa tehdä, 20tkm sisällä tehty:
Pohja massattu hyvin (110tkm)
Vaihteiston öljyt + suodatin vaihdettu (110tkm)
Moottoriöljyt & suodatin 5tkm välein (115tkm)
Sytytystulpat (110tkm)
Jäähdytysnesteet (115tkm)
Syyläri (115tkm)
Ilmastointihuolto (115tkm)
Etujarrut Redstuff (110tkm)
Laturinhihna (110tkm)
Puolat (110tkm)
Alatukivarsi vasen (120tkm)
Ei tämä silti täydellinen ole ja to-do lista on sellainen että oksat pois:
- Leimalta haettu vikalista, HC ja CO päästöt tyhjäkäynnillä ja HC kierroksilla koholla, syy selvisi kun auton alle katsoo -> katti puuttuu :seina
Matkahuollossa tulossa purkuautosta jo
- Ratti oli vinossa alatukivarren vaihdosta johten
Nelipyöräsuuntaus tehty
-Camberit jäi edessä ja takana pieleen -> camberin säätöosat eteen ja taakse
- Caster jäi pieleen -> tutkimista, miten tämä korjataan
- Etupuskurissa, konepellissä, takapuskurissa ja yhdessä levikepalassa lakkavaurio, lakka kuoriutuu irti, pahimmillaan edessä josta puuttuu useita kämmenen kokoisia palasia -> Uudelleen lakkaus näille osille tai sitten täysin uudelleen maalaus ja lakkaus
- Taaemman venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä aavistuksen -> vaihto
Uusi takakontissa jo, enää motivaatiota vaihtoon odotellessa
-Laajakaistalambdan asennus
PLX DM-6 + SM-AFR olemassa, asennetaan vanhan lambdan paikalle ja laitetaan ohjaamaan myös moottorinohjausta
- Huono japanilainen akku, jännitteet n.11v levossa ja käynnistyksessä tippuu 7v tietämille
Optima Red Top akku tilattu
- 2DIN soitin löytyy, mutta esim spotify ei toimi iPhonesta soitettuna -> Soitin vaihtuu
- Auton täydellinen äänieristäminen äänieristysmatoilla
- Ecun säätöä ja pientä optimointia
Huomionarvoista on todella siisti sisustan kunto pl. valojen korkeudensäätö-paneelin luona oleva viritelmä, johon on asennettu volttimittari ja joku kytkin.
Valojen korkeudensäädöstä on kuoret jäljellä, liitinkontaktit katkottu -> korkeudensäätö ei toimi tietenkään.
Volttimittari ei toimi
Kytkimen toiminta ei ole vielä selvinnyt, mihin pitäisi vaikuttaa
ko. paneeli ei pysy paikallaan.
Tämä tullaan rakentamaan uudestaan, alkuun paikalle tulee laajakaistanlambdan mittari ja valojen korkeudensäätölaitteen kuoret.
Parit kuvat
Keskustelu löytyy
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52925.0
Subaru lähti ja vaihdossa tuli Legnum.
Itse autosta:
vm -99
Ajettu 120tkm
Helmiäisvalkoinen
Jonkinlaista varustelua saanut osakseen:
Bc-racingin säädettävä alusta
Blitz turbotimer
6000k xenon ajovalot
Fujitsubon putkisto
Brembon isot etujarrut (evo 8)
17 tuumaset oz racingin superleggera vanteet
Huoltojakin jollakin on ollut varaa tehdä, 20tkm sisällä tehty:
Pohja massattu hyvin (110tkm)
Vaihteiston öljyt + suodatin vaihdettu (110tkm)
Moottoriöljyt & suodatin 5tkm välein (115tkm)
Sytytystulpat (110tkm)
Jäähdytysnesteet (115tkm)
Syyläri (115tkm)
Ilmastointihuolto (115tkm)
Etujarrut Redstuff (110tkm)
Laturinhihna (110tkm)
Puolat (110tkm)
Alatukivarsi vasen (120tkm)
Ei tämä silti täydellinen ole ja to-do lista on sellainen että oksat pois:
- Leimalta haettu vikalista, HC ja CO päästöt tyhjäkäynnillä ja HC kierroksilla koholla, syy selvisi kun auton alle katsoo -> katti puuttuu :seina
Matkahuollossa tulossa purkuautosta jo
- Ratti oli vinossa alatukivarren vaihdosta johten
Nelipyöräsuuntaus tehty
-Camberit jäi edessä ja takana pieleen -> camberin säätöosat eteen ja taakse
- Caster jäi pieleen -> tutkimista, miten tämä korjataan
- Etupuskurissa, konepellissä, takapuskurissa ja yhdessä levikepalassa lakkavaurio, lakka kuoriutuu irti, pahimmillaan edessä josta puuttuu useita kämmenen kokoisia palasia -> Uudelleen lakkaus näille osille tai sitten täysin uudelleen maalaus ja lakkaus
- Taaemman venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä aavistuksen -> vaihto
Uusi takakontissa jo, enää motivaatiota vaihtoon odotellessa
-Laajakaistalambdan asennus
PLX DM-6 + SM-AFR olemassa, asennetaan vanhan lambdan paikalle ja laitetaan ohjaamaan myös moottorinohjausta
- Huono japanilainen akku, jännitteet n.11v levossa ja käynnistyksessä tippuu 7v tietämille
Optima Red Top akku tilattu
- 2DIN soitin löytyy, mutta esim spotify ei toimi iPhonesta soitettuna -> Soitin vaihtuu
- Auton täydellinen äänieristäminen äänieristysmatoilla
- Ecun säätöä ja pientä optimointia
Huomionarvoista on todella siisti sisustan kunto pl. valojen korkeudensäätö-paneelin luona oleva viritelmä, johon on asennettu volttimittari ja joku kytkin.
Valojen korkeudensäädöstä on kuoret jäljellä, liitinkontaktit katkottu -> korkeudensäätö ei toimi tietenkään.
Volttimittari ei toimi
Kytkimen toiminta ei ole vielä selvinnyt, mihin pitäisi vaikuttaa
ko. paneeli ei pysy paikallaan.
Tämä tullaan rakentamaan uudestaan, alkuun paikalle tulee laajakaistanlambdan mittari ja valojen korkeudensäätölaitteen kuoret.
Parit kuvat
Keskustelu löytyy
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52925.0