Kaasuläpän ilmaruuvi

Niko.s

New Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2010
Sijainti
Kuusankoski
Onko Kaasuläpän ilmaruuville jotain oletusarvoa paljo pitäisi olla auki? Alunperin oli 0.25kierrosta auki tyhjäkäynti 800-850rpm. Nyt 1kierroksen auki 950-1000rpm tyhjäkäynti. Haittoja jos avaa lisää?
 
Vs: Kaasuläpän ilmaruuvi

Niko.s sanoi
Onko Kaasuläpän ilmaruuville jotain oletusarvoa paljo pitäisi olla auki? Alunperin oli 0.25kierrosta auki tyhjäkäynti 800-850rpm. Nyt 1kierroksen auki 950-1000rpm tyhjäkäynti. Haittoja jos avaa lisää?

on, saattaa hajottaa tk moottorin kun menee summissa ruuvailemaan.

eri mallista riipuen on eri tapa miten säädetään tyhjäkäynti, vanhemissa 8valve koneissa missä on normaali sähkömoottori
saa kyllä sen moottorin hajalle väärillä säädöillä.

uudemat askel moottori ohjattut säädetään joko läppärillä/testerillä tai kuten vanhemat gti galantit lancerit maadoittamalla sytytyksen liitin + ottamalla johdot irti, ohje on jossain foorumilla.

esim. evot säädetään aika usein softalla ja evoscan softassa esim. on tyhjäkäynin säätöön toiminto
 
Vs: Kaasuläpän ilmaruuvi

Niko.s sanoi
Kyseessä evo 6

säädetään kotikonstein läppäri+evoscan+2.0 kaapeli
ja jos haluaa tyhjäkäyntiä muuttaa niin softaa joutuu puukottamaan vaihtamaan esim. ceddyn

oma kokemus säätämisesta on vain evo8 ecu jossa tehpra v7,
oli helppo vaihtaa mitä halus milläkin lämpötillalla tyhjäkäynnin olevan tokikin askel moottorin rajoissa.
täyslämpöisenä kone ja omaan säädin 900rpm, eli softaan 900rpm 90 asteen kohtaan ja sen jälkeen ecoscanin avulla
säätää perus tyhjäkäynti siihen 900rpm.
 
Vs: Kaasuläpän ilmaruuvi

Evot ainakin 8 ja 9 , 7 kin ehkä :

Evoscanilla -> aktivoi : Speed adjust screw mode -> tämän jälkeen säädät ruuvista tyhjä käynnin 850 rpm. -> akkukaapeli irti 10 min -> akkukaapeli kiinni ja auto käyntiin. Anna käydä ainakin 5 min.

HUOM ! Ennen toimen piteitä aja moottori lämpimäksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom