Kenelläkään Sport äänenvaimenninta EVOSSA?

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Hei!
Tulossa EVO 9, ja lisävarusteeksi näköjään olin listannut sport äänenvaimentimen. Onko jollakulla sellainen EVOSSA? Antaako se mureamman soundin? Vakionahan evossa on aika konservatiivinen äänimaailma... Entäpä jatkossa jos haluaa putkistoa päivitellä, niin ahdistaako tuo sport pönttökin vielä, vai virtaako vapaammin kuin alkuperäinen? Tätä kyselen, koska sport vaimentimessa toimitusvaikeuksia, niin olisi mahdollista ottaa ilman sitä...
 
Onkos tähän kantaan perusteluja? Onko tuo sport vaimennin sitten jotenkin "ahdistava" tms. Jostain olen lukenut, että parempi tuo sport vaimennin on kuin alkuperäinen. Jatkossa olen miettinyt mm. Artecin Saku Jauhiaisen kanssa että Downpipe + kisakatit + ecu + bensapumppu. Koko putkistoa hän ei suositellut jos ei halua kuunnella jatkuvaa mörinää matkaa-ajettaessa.
 
Perustelen sen sillä, että ainakin itse haluan koko rosterisen putkiston eli pelkät pöntöt ei kiinnosta. Livenä en ole myöskään tätä "sport"-pönttöä nähnyt, kuvissa näyttää halvalta tuning tarvikepöntöltä. :-\ Enpä ole vielä oikein kovaäänistä putkistoa turboautossa nähnyt, jos nyt ei mennä todella isoihin putkiin...Turbo vaimentaa ääntä tehokkaasti, vapariin saa melua kyllä vaikka pelkällä läpivirtaavalla pöntölläkin.
 
Sportti pönttö on mun mielestä  :peukku ja vastaa ihan snadisti paremmin kaasupolkimeen.
Turbo vaimentaa ääniä mutta jos tekee suoran putken ja yhen läpivirtaavan änärin päähän on meteli aikasta kova.
Ultimatessa toi änäri on jo vakiona ja sopii kuin nenä päähän.
Kokemusta kahesta ultimatesta ja vakiosta.

.Mikko
 
Tjoki sanoi
Onkos tähän kantaan perusteluja? Onko tuo sport vaimennin sitten jotenkin "ahdistava" tms. Jostain olen lukenut, että parempi tuo sport vaimennin on kuin alkuperäinen. Jatkossa olen miettinyt mm. Artecin Saku Jauhiaisen kanssa että Downpipe + kisakatit + ecu + bensapumppu. Koko putkistoa hän ei suositellut jos ei halua kuunnella jatkuvaa mörinää matkaa-ajettaessa.

Aika erikoinen ratkaisu. Yleensä rakennetaan ensin muu putkisto kuntoon ja sitten vasta downpipe. Ei siitä paljon iloa ole jos muutn hommat ei ole ajan tasalla. Putkistoihinkin on olemassa ihan maltillisella äänellä varustettuja ratkaisuja, ei kaikki ole Blitz Nür Spec tyyppisiä "mahdollisimman kovaa" putkia. Eikä kaikkea voi saada yhtä aikaa ;)
 
Kyllä tuo ysin putki mun mielest aika suoraviivainen ja tarpeeks iso on. Ahdistava kohta selvästi juurikin downpipe. Ainaki mitä RS kun purettiin niin katseltiin.
Se takapönttökin oli järeä vakiona :)
 
Downpipe kannattaa vaihataa ja sieltähän se putki pitää virrata hyvin ( olla iso ) koska pakokaasut on sielä kuumia ja silloin ne vie eniten tilaa... lopussa kaasut on jäähtynyt pikkuisen ja ei enää vaadi ihan niin paljoa tilaa.
Kai joltain taas löytyy jokin hieno kaavio joka todistaa toisin mutta silti noin se toimii. :p

.Mikko
 
http://www.flickr.com/photos/malinen/

Tuossa Greddy SF-R catback, kokoa 2.75" ja ääni on todella miellyttävä (93dB@4850rpm)

SUS304 ruostumatonta terästä
 
jos putken haluaa oman toiveen mukaan ja hintakin on siihen nähtynä vielä kohtaleinen niin ottakaa tänne yhteyttä http://www.lakesteel.org/
 
Harri K sanoi
Kyllä tuo ysin putki mun mielest aika suoraviivainen ja tarpeeks iso on. Ahdistava kohta selvästi juurikin downpipe. Ainaki mitä RS kun purettiin niin katseltiin.
Se takapönttökin oli järeä vakiona :)

No, eipä yksikään viripaja maailmalla aloita etupäästä putkistoa laittamaan. Onhan se vakioputki ihan ok, mutta taitaa se siitä huolimatta olla käytännössä aina se ensimmäinen osa joka korvataan paremmalla. Kukin toki tehköön ihan miten parhaimmaksi katsoo.
 
nokonzok sanoi
Harri K sanoi
Kyllä tuo ysin putki mun mielest aika suoraviivainen ja tarpeeks iso on. Ahdistava kohta selvästi juurikin downpipe. Ainaki mitä RS kun purettiin niin katseltiin.
Se takapönttökin oli järeä vakiona :)

No, eipä yksikään viripaja maailmalla aloita etupäästä putkistoa laittamaan. Onhan se vakioputki ihan ok, mutta taitaa se siitä huolimatta olla käytännössä aina se ensimmäinen osa joka korvataan paremmalla. Kukin toki tehköön ihan miten parhaimmaksi katsoo.

Downpipe ahdistaa usein koska siinä sijaitsee ensimmäinen catti. Toiseksi, ymmärtääkseni kuumapakokaasu vaatii enemmän tilaa kuin "kylmä"joten takana riittää pienempi putki.
Toki vakio äänenvaimentimet yleensä on erittäin ahdistavat ja niiden vaihdolla saadaan parempi lopputulos tehon kannalta.

Myös materiaali vaikuttaa ääneen todella paljon. Mustasta tehty putki ääntää "sivistyneemmin"
 
Tarkoitin lähinnä putken osuutta downpipe ja takaäänenvaimentimen välissä. Itse en vain tajua miksi pitää koko rööristö uusia. Monessa nimenomaan downpipe se tärkeämpi ja sitte takaänkkäri. Välillä suoraa rööriä ni aivan sama onko se rst vai musta ja onko 2.75 vaiko 3". Käytännön merkitys DP:llä suurin mielestäni kuitekin kuten MarkoK:n sanonut. Jos alku ahdistaa jo niin mitä se perän muutto enään auttaa?
 
Tuli nostettua evotus ylös ja katottua millainen se putki on.
downpipe ja katit ahdistaa. :eek: Itselläni on se sporttipönttö ja uskoisin sen riittävän aika pitkälle.

Syy siihen että porukka vaihtaa pöntön ekana taitaa olla ihan joku muu kuin tehon lisäys. :peukku
 
evo9 sanoi
Tuli nostettua evotus ylös ja katottua millainen se putki on.
downpipe ja katit ahdistaa. :eek: Itselläni on se sporttipönttö ja uskoisin sen riittävän aika pitkälle.

No ???
joillekkin riittää ja taas toisille ei. otitko katit irti ja katsoit sisään?
meinaan, minä ainakin heitän ensimmäisenä nuo orginaali katit kuuta kiertävälle radalle ;D ei meinaan valoa näy putken(katin) päässä, on sen verran tiheää/tukittua verkkoa sisällä, ja kissojakin vielä kaksin kappalein ,EI HYVÄ jos hengitystä ajatellaan!edellistä kasia kun penkitettiin niin silloin kokeiltiin megan racingin takapönttöön laittaa se trumpetti ,tehoa hävis 20hv :eek: siinä mallia ahdistamisessa!
 
Pariin evoon on tulossa kokonaan uus putki turbolta taakse aina sporttipöntölle asti.
Itse kun tekee niin saa jotain... :)
Tuntuu jotenkin prkleen tyhmältä maksaa joku 1000-2000€ jostain putkesta jonka tekeminen maksaa muutaman kympin.
Katit heivataan pois että ilmasto pysyy lämpöisenä. :driver
Peltipakosarjan teko on sitten toinen juttu siinä oikeesti pitää osatakkin jotain.
 
evo9 sanoi
Pariin evoon on tulossa kokonaan uus putki turbolta taakse aina sporttipöntölle asti.
Itse kun tekee niin saa jotain... :)
Tuntuu jotenkin prkleen tyhmältä maksaa joku 1000-2000€ jostain putkesta jonka tekeminen maksaa muutaman kympin.
Katit heivataan pois että ilmasto pysyy lämpöisenä. :driver
Peltipakosarjan teko on sitten toinen juttu siinä oikeesti pitää osatakkin jotain.

:peukku
Aattelinkin että kuis pelkkä sporttivaimennin riittää ,(pieni väärinkäsitys) ,minkälaista vaimenninta ajattelit keskelle välipöntöksi?.
Pitäis keksiä joku hyvä pyöreä 3" vaim.siihen katin tilalle.
Takapöntöksi on odottamassa magnaflowin race series 3" sisäänmenolla oleva vaimennin .

14819.jpg
 
Juuri tuohon ison katin tilalle mahtuu kunnon änkkäri. ;)
Itse ajattelin laittaa jonkun 3" halvan läpivirtaavan änkkärin.
On käynyt mielessä jopa tehdä änäri itse. ::)
 
ite en oo kerenny auton alle viel...

Onks toi eka katti down pipes? Ja mitäs katsatuksessa mahtaa sanoa et jos on toinen katti vaan paikoillaan...
 
Jap-Spec sanoi
ite en oo kerenny auton alle viel...

Onks toi eka katti down pipes? Ja mitäs katsatuksessa mahtaa sanoa et jos on toinen katti vaan paikoillaan...

Kannattaa säilyttää vakio ;)
Laittaa 3 vuoden päästä katsastukseen takas...
Taitaa tulla aika kalliiksi jos jää "kiinni" katittomasta autosta ???
toisaalta evo10 tulee ennen ensikatsastusta. :peukku
 
Jäi hiukan häiritsemään tämä teema, joten päätin selvitellä asiaa. Yksinkertaistettuna syy miksi putken laittaminen aloitetaan peräpäästä ovat pakokaasun virtaukset. Jos autoon laitetaan hyvin virtaava downpipe ja muu putkisto pidetään ennallaan, on seurauksena hyvin epäedullisia pyörteitä. Pakokaasujen matka päättyy ikäänkuin seinään. Teho ei tästä ainakaan nouse. Täytyy siis huolehtia siitä, että se mikä lähtee koneesta vauhdilla ulos ei tyssää puolessa välissä matkaa.

Tässä on muuten selitys sille miksi ralliautoissa käytetään hvinkin pieniä putkia (kuva). Kun ilmanottoa on rajoitettu, on hyvän väännön turvaamiseksi saatava pakokaasun virtaukset kuntoon. Näissä se toteutaan pienellä putkella joka oikein suunniteltuna saa aikaan sen, että kaasun virtausnopeus muodostuu hyvin suureksi joka puolestaan saa turbon pyörimään nopeasti joka siten puolestaan luonnollisesti johtaa hyvään alavääntöön.
 
aaki sanoi

Tyylikkään näköinen pönttö, mitähän maksaa? Ja varmaankin on rosteria? Itsekin ajattelin 3" putkiston hommata, pienempää en edes ajattele, koska jossain vaiheessa tehoja pitää saada lisää. :)
 
Olen mielenkiinnolla seurannut kanssa tätä ks. keskustelua ja hämmennänpä osaltani myös keitosta.
Täällä ollaan oikeilla jäljillä ja vastaavasti taas ihan "skutsissa".
Syyt takavaimentimen/takaputkiston vaihtoon mielestäni:
-vaimentimen vaihto vähän sama kuin vanteiden vaihto, kohtuu helppoa, jokainen osaa tehdä sen ja joku törppö voi luulla vielä, et ks. vermeessä on paljonkin tehoa kun on noin isoputki. Tehollisesti ei hirveästi hyötyä muttei haittaakaan.
-Pitää jollainlailla erottua muista Evoista?
-Jo ne aikaisemmin mainitut "pörinät" ;D
-Ynnä muut egoon liittyvät jutut...

Jos taas ajatellaan mistä saisi enemmän hyötyä tehollisesti niin pitää alkaa sieltä etupään/dp:n vaihdosta niinkuin mm. nick:evo9 ja joku muukin mainitsi ja juuri NIILLÄ perusteilla.
Tosin asia ei ole niin yksinkertainen: virittäminen on kuin sulkeutumaton ympyrä kun siihen lähdetään niin jonkun osan muutos aiheuttaa toisen muutoksen jne.... Eli DP:n vaihdon yhteydessä kyllä jo kannattaa vaihtaa se takaosakin koska mitä sitä pakokaasua enään siellä jarruttelemaan kun on leikkiin lähdetty. Tosin tähänkin pätee maltti, eli ei 300+ heppasessa tarvita vielä muutakuin 3" rööri, se riittää sit jopa vähän pitemmällekin.
Tosin etupään muutokset (katin poisto mm.) aiheuttavat jo jonkinsortin "nootin"ecun muistiin, joka taas näkyy siellä ensimmäisessä leimassa. Ks. autohan kuuluu jo OBD-II piiriin ja ekaleimassa katsastuskonttori on se instanssi missä se huomataan. Tämäkin osaltaan rauhoittaa niitten etupään muutoksien tekemistä maailmalla kuten meilläkin /puoltaa takapään vaihtoja. Ja onhan se joillekin ylivoimainen tehtävä(ei ole yhtä helppoa kuin se vanteiden vaihto) ;)
-Jos lähtee siltä kantilta, et säilyttää alkuperäisen ja laittaa sen katsastukseen niin hyvä mut taas vastaavasti laitonta :-X ja edelleen ne vaihdot ne "operaatiot" näkyy siellä Ecun tiedostossa vaik olis kuinka taitavasti häivyttänyt jälkensä :(.
-Taas se asenne "-ennen ekaa leimaahan tuleekin jo se Evo 10 ja sit 11:ta-).....Joo-o murheet vaan seuraavalle.

Oikeasti: Turbo-auto EI tarvitse pakoputkistoa käytännössä juuri ollenkaan. Vain ratkaisevaa on pakopesästä lähtö(kartio joka levenee tehojen mukaiseen mittaan) sekä ekat 0.5-1.0 metriä sen jälkeen.
Se miksi tätä paljon ylimainostettua putkea siellä auton alla pitää olla on,  tieliikennesäädäntö sen kaikkine variaatioineen, ralliluokitus säädäntö niin N-, A- tai sprinttisääntöinneen yms.
Tässä edm. viestissä näkyvässä ralliauton kuvassa on ks. N-luokitteinen auto ja vertaus siihen miksi niissäkin on niin pieni putki on vähän väärä.
Syy: N-ryhmässä lukitus säännöt sanovat seuraavasti(vapaasti lainattu sääntökirjasta) IV Art. 254 6.1-- saadaan muuttaa pakoputkisto ensimmäisestä äänenvaimentajasta alkaen pakoputkiston ulostuloaukkoon asti. Tällä osalla pakoputkistoa EI putken halkaisija saa ylittää sitähalkaisijaa , joka on annettu ensimmäisen äänenvaimentimen edessä olevalle putkelle.....) jne.
Tästä johtuen edm. autossa on niin "pieni" putki, tosin kyllä näissäkin on se etuosa vaihdettu jo heti kättelyssä koska se tuo eniten tehohyötyä.
Siihen kaasunvastaavuuteen/virtausnopeuteen vaikuttavat edm. autoissa jo täysin muut seikat kuten pakosarja, paukkusysteemi yms. Ja se on totta, et tolla kuristinsäännöllä/käytöllä joudutaan kikkailemaan näitten paukku- ym. kanssa kun sieltä ei määräänsä enempää ilmaa saa tulemaan läpi kuitenkaan(saatava ilmamäärää=n. 270-300 hv:ta noissa N-autoissa.)
Tässäkin mielessä ton kuvan auton putken koko on oikeassa suhteessa tehoihin nähden.
En vastaa kirjoitusvirheistä/ kirjoittamani ymmärtämisestä mut noin se jotakuinkin menee 8).
Ugh, olen puhunut.
-A 
ps. Myönnän, mentiin jo aikas pitkälle otsikkoa ajatellen ;D
 
No nyt minäkin jo uskallan ihmetellä "ääneen" alussa
esiintyneitä teorioita,mitkä olisivat kumonneet kaikki
elämäni aikana opitut viritysteoriat ja -käytännöt...!? :)

Eli kyllä vaan tämä viimeisin "e15" teksti edustaa
minunkin mielestäni oikeaa linjaa,eli A niinkuin Alkupää
on se millä saattaa jotain suurempaa merkitystä olla...!?
 
Löytyykö kellään Milltekin putkistoa evosta? Kokemuksia? Doc power kertoi Turboback putkiston (FULL SYSTEM - INCLUDING CAT REPLACEMENT PIPE) hinnaksi 1080€.

Foorumeilla sanovat tuon olevan hiljaisimpia putkistoja.

http://www.millteksport.com/exhaust.products.cfm?variantid=184

Englannista: Roadrunner  875€ + rahti (oisko 100€) = 975€
http://www.roadrunnermotorsport.co.uk/

Vastasivat hintatiedusteluu..

"Milltek system including de cat pipe for the EVO 9 is £591.00
Postage to Finland is £45.00
Delivery is 3-5 days

The exhaust is instock ready for despatch.

Regards
Bob"

Eli 940€ rahteineen

Saattaa lähteä tilaukseen.. (jos jotakuta kiinnostaa tilata samassa läjässä)
 
Entä kokemusta super sprintin putkistoista, 80mm putki Cat Back. 120mm ulostulolla. Hintaa noin 1000e. Melko kallis ainakin jos ei muuta... tällaista suositeltiin Harlinella Kuopiossa.
 
Senhän tietää (ainakin pitäs tietää) jokainen, että alkupää putkistossa merkkaa eniten turbovehkeissä. Itse puhunkin koko ajan koko putkistosta eli en mä mitään tiettyjä osia sinne vaihda, vaan kerralla koko satsi. Mutta saako muuten miltään valmistajalta esim. 3" putkea koko matkalle? Ja tietenkin pitää olla rosteria. :)
 
Tjoki sanoi
Entä kokemusta super sprintin putkistoista,

Itselläni oli Supersprintin cat-back putki kahdella vaimentajalla edellisissä autoissani (CTR 02 ja 04) ja ainakin itse olin erittäin tyytyväinen. Laatu oli ensiluokkaista, näytti hyvältä ja putki istui kuin hanska käteen ilman ylimääräistä rimpuilua sekä soundi oli miellyttävä. Ei ollut laadun suhteen moitittavaa ja vaihdoinkin sen putken tuosta vanhemmasta autosta sitten aikanaan uudempaan ja myydessäni putken ennen muuttoani se oli edelleen moitteettomassa kunnossa jos ei ulkopinnalle kertynyttä likaa lasketa mukaan.

Kallishan se toki oli mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Tehojen suhteen ei välttämättä paras putkisto mutta ei varmasti kovin paljon parhaille häpeäkään.
 
Itsellä tarvetta downpipelle. Mikäli olette tilailemassa putkia mualimalta voisin tulla kimppaan.
 
3" rööri valmistu :)

silmät "punaset" ja kahden päivän homma kahdelta tekijältä ,ei tuu helpolla itse väsättynäkään koko rööri.

jotain photoja:

isc.fcg


Kiillotukseen ei enään piisannut intoa ,kuraantuu se kumminkin
isc.fcg
 
onko kukaan selvittänyt, miten takuut säilyy putkiston/pakosarjan vaihdon myötä??

Mut eikös liikkeen pidä todistaa, että rikko on tullut vaihdettujen osien takia??
 
Näyttääpäs hienolta! Yllättävän suoraltahan tuo Evon putki näyttää, luulis olevan suht helppo tehdä. Downpipe sit erikseen... :)
 
Loppuviikolla lähtee Miltekin (+muuta sälää harkinnassa..) putkiston tilaus matkaan, jos joku haluaa tulla puolittamaan rahtikuluja...
 
Tdi?? sanoi
onko kukaan selvittänyt, miten takuut säilyy putkiston/pakosarjan vaihdon myötä??

Mut eikös liikkeen pidä todistaa, että rikko on tullut vaihdettujen osien takia??

Tähän mäkin hakuisin vastauksen että säilyykö takuu jos putken vaihtaa
 
Jap-Spec sanoi
Tdi?? sanoi
onko kukaan selvittänyt, miten takuut säilyy putkiston/pakosarjan vaihdon myötä??

Mut eikös liikkeen pidä todistaa, että rikko on tullut vaihdettujen osien takia??

Tähän mäkin hakuisin vastauksen että säilyykö takuu jos putken vaihtaa

Katista taaksepäin putkistosta säilyy ihan ongelmitta. Ja säilyyhän se muilta osin vaikka mitä vaihtaisit. Vemicin mielestä tosin kaikki toimenpiteet tankkausta lukuunottamatta lopettaa takuun.
 
nokonzok sanoi
Jap-Spec sanoi
Tdi?? sanoi
onko kukaan selvittänyt, miten takuut säilyy putkiston/pakosarjan vaihdon myötä??

Mut eikös liikkeen pidä todistaa, että rikko on tullut vaihdettujen osien takia??

Tähän mäkin hakuisin vastauksen että säilyykö takuu jos putken vaihtaa

Katista taaksepäin putkistosta säilyy ihan ongelmitta. Ja säilyyhän se muilta osin vaikka mitä vaihtaisit. Vemicin mielestä tosin kaikki toimenpiteet tankkausta lukuunottamatta lopettaa takuun.


Tämmöisen vastauksen sain vemiciltä.

Valmistajan myöntämä takuu ja tuotevastuu koskee vain sitä tuotetta,
joka on valmistajan tekemä. Pääperiaatteessa mikä tahansa muutettu osa
muuttaa tuotetta ja täten katkaisee valmistajan vastuun siitä.

Terveisin


VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager
 
Tdi?? sanoi
nokonzok sanoi
Jap-Spec sanoi
Tdi?? sanoi
onko kukaan selvittänyt, miten takuut säilyy putkiston/pakosarjan vaihdon myötä??

Mut eikös liikkeen pidä todistaa, että rikko on tullut vaihdettujen osien takia??

Tähän mäkin hakuisin vastauksen että säilyykö takuu jos putken vaihtaa

Katista taaksepäin putkistosta säilyy ihan ongelmitta. Ja säilyyhän se muilta osin vaikka mitä vaihtaisit. Vemicin mielestä tosin kaikki toimenpiteet tankkausta lukuunottamatta lopettaa takuun.


Tämmöisen vastauksen sain vemiciltä.

Valmistajan myöntämä takuu ja tuotevastuu koskee vain sitä tuotetta,
joka on valmistajan tekemä. Pääperiaatteessa mikä tahansa muutettu osa
muuttaa tuotetta ja täten katkaisee valmistajan vastuun siitä.

Terveisin


VEMIC AUTO OY AB

Jukka Engren
Service Manager

Näin ne sanoo aina. Voivat PERIAATTEESSA sanoa ihan mitä hyvänsä, KÄYTÄNNÖSSÄ em. kommenti ei ole lain mukainen eikä siten pidä paikkaansa.
 
Näin ne sanoo aina. Voivat PERIAATTEESSA sanoa ihan mitä hyvänsä, KÄYTÄNNÖSSÄ em. kommenti ei ole lain mukainen eikä siten pidä paikkaansa.

Mitä tämä sitten, :seina niinku tarkoitti
 
Tdi?? sanoi
Näin ne sanoo aina. Voivat PERIAATTEESSA sanoa ihan mitä hyvänsä, KÄYTÄNNÖSSÄ em. kommenti ei ole lain mukainen eikä siten pidä paikkaansa.

Mitä tämä sitten, :seina niinku tarkoitti

Lähtökohtaisesti Vemicin pitää pystyä näyttämään, että ongelma autossa johtuu vaihdetusta osasta. Kysyttäessä vastaavat aina näin kun nyt vastasivat. Omassa kasissa oli putki ja ilmansuodatin vaihdettu, eivätkä edes maininneet kun meni jarrujen takuukorjaukseen. Jarruongelmien ja vaihdetun pakoputken yhteys onkin melko vaikea osoittaa todeksi. Kannattaa oikeasti suhtautua aika kriittisesti siihen, mitä maahantuojalta sanotaan, harvoin on kommentit ollut päteviä / asiallisia. Vääntämällä homma yleensä kuitenkin järjestyy.
 
http://www.powersprint.info/englisch/powersprint/power_index.htm

Tuolla ei olis pahan hintainen putki.
VAan millainen on N:mitsussa
 
kysyin mäkelän autos tosta putken vaihdosta... Siellä sanottiin että voit vaihtaa putken kuhan katit/lambdat pysyy kiinni, mutta takuu loppuu putken osalta siihen
 
Vs: Kenelläkään Sport äänenvaimenninta EVOSSA?

Pukki oli humalapäissään hävittänyt yhden lahjan, mikä saapui vasta äsken... 8)
 
Vs: Kenelläkään Sport äänenvaimenninta EVOSSA?

Sit vaan tarvitaan ecutekia, ettei tuo häiriövalo rupee palamaan. Lambdat on muuten ihmeissään, että mites noin hyvin henki kulkee... ;D
 
Vs: Kenelläkään Sport äänenvaimenninta EVOSSA?

Gooze sanoi
Sit vaan tarvitaan ecutekia, ettei tuo häiriövalo rupee palamaan. Lambdat on muuten ihmeissään, että mites noin hyvin henki kulkee... ;D
Hoidetaan... ;)
 
Vs: Kenelläkään Sport äänenvaimenninta EVOSSA?

Juischi sanoi
Pukki oli humalapäissään hävittänyt yhden lahjan, mikä saapui vasta äsken... 8)

Komia rööri ;) tutun näköisiä mutkia tehdasvalmisteissakin putkissa ,tuo takimmainen lampdareikä sun vissin pitää tukkia (M18*1.5 tulppa) näis euroversiois ei ole lampdaa takana :)
 
Takaisin
Ylös Bottom