kokemuksen madallus jousista

marlboro

A6 1.9TDI avant -00 -ex galant -00 gls
Liittynyt
11 Huhtikuu 2003
Sijainti
Parkano
tuata tilasin euro masterilta pari kuukautta sit cobran -40 mm tiputtavan satsin galanttiin, no nehän nosti autoo 20 mm no ny jouset on takasi masterilla ja uudet coobrat tulos, mutta en usko että nekään sitä tiputtaa! no tilataan toisen merkkiset! ;) mikkä ny sit kannattaa ottaa et se tippuu tosiaan? mikkä valmistaa galanttiin -40 sarjoja?ja autossanihan on vakio jouset :mad:
 
Euromasteri myi ainakin joskus intraxin -40mm(970mk) jousia ja myyjä sanos kokemuksesta et ne tiputtaa sen verran..tiedä sitte, ku en oo nähny??piti ittelle hankkia sellaset, mut sit ne sähläs jotain sen tilauksen kans..
 
joo intraxilla on paras hinta/pudotussuhde eli laskee eniten :eek: ja on ihan paskat ;D
eihän tuo niin mahdotonta ole, että auto nousee jos vanhoilla vietereillä on veivattu maailman tappiin ;)

mulla eibachit pudottivat minkä lupasivat ja on hyvät ;D
 
Eih,en suosittelisi intraxin jousia.. ainakin vakio iskareilla kuulemani mielipide: "kuulemma" huonot! Jättää nokan ylös,ja tuskin kukaan haluaa tehdä autostaan kivirattaita ;D ,samoin kun pari näkemääni mitsubishi lanceri,joissa oli Eibach -30mm ...ai ai ai.. hinta on noin 275e ja nokka kun ei laske,ei sitten millään.. itse vaihdoin lanceriini n. kk sitten Weitec -40mm, jotka ovat n.150e hintaiset,ja olen kyllä tekemieni tutkimusten perusteella sitä mieltä että kyllä Weitec pesee Eibach:t mennen tullen.. ??? Weitec laski auton aivan tasaisesti ja ajo-ominaisuudet pysyivät aika hyvinä.. tuli tehty muutama uusi kurvi ennätyskin :D ...
..ja niin,kaveri osti just Mazda 626 2.5 V6:n Eibachit ja EI OLE TYTTYVÄINEN.. nokka jäi ylös.. samoin kuin kaverin VR6 golffi jne jne jne.. eli,ei taida olla tyyppivika??? ??? No,jokainen ostaa sen mistä tykkää,mutta kannattaa ensin katsella,ettei tule ostettua sikaa säkissä.. ;)
 
No jos haluu vaan madaltaa niin sehän onnistuu vaikka rälläkällä.
Kunnon jousisarjoja tehdessä otetaan huomioon muutkin asiat kuin vain se että auto madaltuu. Kunnon jousisarjalla ajo-ominaisuuksien pitäisi parantua, ei pysyä aika hyvinä.
Esim. Eibach:lla on kokemusta vaikka muille jakaa. Ovat mukana mm. F1:ssä ja muissakin sarjoissa ja takuu on jousissa 6v.

Itellä oli e33 Galantissa Eibachit ja ne toimii vakio iskareittenkin kanssa tosi hyvin. Perä oli ehkä hieman matalammalla kuin keula, mut se on ongelmana kaikissa konttiperäisissä autoissa. Jos perä olis oikein ryhdikäs niin jousituksesta tulis takaa aika pintakova ja herkkä epätasaisuuksille.

No joo.... Jokainen voi laittaa ominaisuudet omaan tärkeysjärjestykseensä.
 
jos toi jotain haittaa et perä on hiukan matalampi ostaa eteen matallammat jouset kuin taakse sillähän siitä pääsee ;D
 
samoin kun pari näkemääni mitsubishi lanceri,joissa oli Eibach -30mm ...ai ai ai.. hinta on noin 275e ja nokka kun ei laske,ei sitten millään.. itse vaihdoin lanceriini n. kk sitten Weitec -40mm, jotka ovat n.150e hintaiset,ja olen kyllä tekemieni tutkimusten perusteella sitä mieltä että kyllä Weitec pesee Eibach:t mennen tullen..  ??? Weitec laski auton aivan tasaisesti ja ajo-ominaisuudet pysyivät aika hyvinä.. tuli tehty muutama uusi kurvi ennätyskin  :D ...
..ja niin,kaveri osti just Mazda 626 2.5 V6:n Eibachit ja EI OLE TYTTYVÄINEN.. nokka jäi ylös.. samoin kuin kaverin VR6 golffi jne jne jne.. eli,ei taida olla tyyppivika???  ??? No,jokainen ostaa sen mistä tykkää,mutta kannattaa ensin katsella,ettei tule ostettua sikaa säkissä.. ;)

Oletkos ikinä katsonut normi lancerista etu ja takapään renkaan - lokarin kaaren välistä mittaa ? No jos olet katsonut niin olet varmaan huomannut että edessä on enemmän tilaa. Noh jos paketin kyljessä lukee että -30mm niin mitenkä se siitä voisi muuttua ?

Kuten T Laakso sanoi että teinix madallukseen riittää rälläkkä ja eipach ei aja asiaansa tuossa tapauksessa.
 
eibach on ainoa markkinoilla oleva PROGRESSIIVISESTI TOIMIVA JOUSI ja moninkertainen testivoittaja !!!

ajo-ominaisuudet kunniaan ja muistakaa vanha totuus:
halvalla ei hyvää saa ;D
 
No kyll Weitecitki o progressiiviset.
Ja ite olen Weiteciin tyytyväinen keulan osalt mut perä ei jäykistyny kyll ollenkaa. no nimihä se kertoo jo = madallusjouset vaan...
Mites muilla kellä o weitec ni onko perän jousien 5 alimmaist kierrost samas läjäs ? Meinaa itel o nii...ihmettelen vaa et mitä stanan virkaa niil o ku ovat iha länäs alaosast mut yläosa ok.
 
Onks kokemuksii H&R madallus jousist? completoksella ois. Kysäsin maililla ja ne sano--> H&R löytyy saksalainen huippumerkki ja hintaa 299,- nto.
+ jv rahti 20,-.
 
tk sanoi
eibach on ainoa markkinoilla oleva PROGRESSIIVISESTI TOIMIVA JOUSI ja moninkertainen testivoittaja !!!

Jopa ne täällä monesti haukutut Intraxit ovat progressiiviset. Tai ainakin olivat edesmenneessä voortissani ja pelasivat ihan hyvin.

Progressiivisessa jousessa ei ole mitään muuta taikaa kuin se että kierrettä on tiheämmässä jossain kohtaa jousta -> tämä osa painuu helpommin kasaan.
 
Itselläni on Koni Sportit ja H&R -40mm ne laski keulasta pikkasen enemmän kuin perästä ja ainakin mun mielestä tuli tosi hyvä sekä ajaa,että ulkonäöllisesti!!!
Jouset maksoi 234e/sarja ja löytyi DR Wheelgoodsilta suoraan hyllystä!!
 
no pertskeles pitäiskö mennä ihan heti hakemaan tollaset H&R jos ne kerran toimii ;D ei kyllä taija ihan tänään enää onnistuu... ja jos ne ottaa perästä liikaa ni vaihetaa jousien paikkoja ;D ;D ;D sit se laskee keulasta ;D ;D ;D ;D voi kyllä olla että ei ihan jokapäivä onnistu ::) JepJEp
 
Minullakin on kokemuksia Eibachin madallusjousista, vaikkakin eräässä toisessa automerkissä.

Luvattu lasku oli n. 30mm mutta todellisuudessa se olikin etupäässä 50mm ja laski kokoajan sen parin kuukauden ajan mitä ne autossa olivat, ollen silloin 60mm. Jälkeenpäin kun olen ameriikansivuilta lukenut, tämä on varsin yleinen ongelma näissä jousissa.

Takuukäsittely on kestänyt kohta kaksi vuotta ja A4:n täyttäneeseen varsin yksityiskohtaiseen kyselyyn auton tiedoista löysin kaikki vaadittavat tiedot mm. auton tarkka valmistuspäivämäärä ym. Samat kysymykset toistuivat vuoden päästä uudelleen.

Maahantuoja ei halua itse ottaa vastuuta jousista, vaan odottelee vain valmistajan kannanottoa.

Olen piruuttanikin jaksanut ajaa takuuasiaa kun niin ovat lehdissä ym. kehuneet kuinka keleen hyviä ne ovat.

Nyt en enää jaksa, vaan luovutan, enkä todellakaan voi suositella kyseisiä "jousia" kenellekään.
 
H&R -35mm Etupää laski hiukan enemmän kuin
taka, tyytyväinen olen ollut. Muistaakseni hinta oli
n. 220€ + rahti
 
Ainakin itselläni Eibachit teki sen minkä lupasivat eli -30mm, eikä niissä mitään moittimista ole... Paransivat sekä ulkonäköä että ajo-ominaisuuksia :)
 
Lancer sanoi
No kyll Weitecitki o progressiiviset.
Ja ite olen Weiteciin tyytyväinen keulan osalt mut perä ei jäykistyny kyll ollenkaa. no nimihä se kertoo jo = madallusjouset vaan...
Mites muilla kellä o weitec ni onko perän jousien 5 alimmaist kierrost samas läjäs ? Meinaa itel o nii...ihmettelen vaa et mitä stanan virkaa niil o ku ovat iha länäs alaosast mut yläosa ok.

kyl on ja vaihoo on menos EI toimi pa..at mitkä pa..ta ite tilasin just kw korkeus säädettävän alustan lanccuuni saas nähä mitä sit sanoo :-\
 
jamppa sanoi
kyl on ja vaihoo on menos EI toimi pa..at mitkä pa..ta  ite tilasin just kw korkeus säädettävän alustan lanccuuni saas nähä mitä sit sanoo  :-\

No noista KW:n korkeussäädettävistä vasta pas*aa on kuultukin.. Dynamiitista löytyy. ;)

Hondassa oli Weitecin jouset vanhoilla Koneilla, joten en voi niistä paljoa sanoa. Bemuun tilasin FK High Tec 60/40mm alustan, 300e kuluineen ja oli muuten hemmetin hyvä. Ei mitään pahaa sanottavaa. Jouset samat kuin AKX:ssä mutta paremmat iskarit. Harmi ettei taida olla mitsuun noita..
 
Takaisin
Ylös Bottom