Konepellin jatkaminen!!

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Onko ketään jatkanut misukan konepeltiä??

Jos on niin materiaalina on ollut?? peltiä, lasikuitua??

Itse aloitin joskus tekemään kyseistä hommaa lasikuidusta, mutta aloin hieman epäillä sen "toimivuutta".

Onko kokemusta??
 
Jooo... se vaan on hankalaa saada se sitten kunnolla tukevaksi. Helposti tulee hieman veltto. Vaikka eipä toi lanssun peltinenkään enää sen jälkeen tukeva oo kun siihen rälläköi skuupin reijät.
 
leikkaa sinne sisäpuolelle uretaanista tai jostain "palkit" ristiin rastiin, jotka sitten kuidutat, niin ne muutkin jäykistää niitä. naruakin käyttävät jotkut. kyllä siitä yhtä jäykän saa kuin alkuperäisestä peltisestäkin.
 
Kyllä kyllä... Täytyy vielä miettiä. Mahtaako jostain saada sellaiset iskarit jotka sopii lanceriin... ajattelin tehdä itse mutta tuossa on hieman hankala sovittaa...

siis konepellin nosto iskarit...
 
Kyllä kyllä... Täytyy vielä miettiä. Mahtaako jostain saada sellaiset iskarit jotka sopii lanceriin... ajattelin tehdä itse mutta tuossa on hieman hankala sovittaa...

siis konepellin nosto iskarit...


Hmm, itsellänikin olisi kiinnostusta tuollaisen nostoiskarin - vai onko se kaasujousi? - asentamiseen. Löytyyköhän joltain tietoa, minkä pituinen se tulisi olla ja mihin se kiinnitettäisiin?
 
Kyllä kyllä... Täytyy vielä miettiä. Mahtaako jostain saada sellaiset iskarit jotka sopii lanceriin... ajattelin tehdä itse mutta tuossa on hieman hankala sovittaa...

siis konepellin nosto iskarit...

voi olla vaikea saada ainakin siihen koko-kuitu luukkuun.

metalli-kuitu liitokset on kuulemma sellaisissa osissa vaikea saada kestämään, samoin saranoissa. varaudu siis sokka lukitukseen...

mitenhän jos sinne luukun sisään laminois esim. alumiiniputkesta jäykisteet, kehikon, johon sitten vielä kaupan päälle saisi kiinnitettyä jotain saranaa/nostinta?
 
Se toimii myös tuollaisella "juosilla" joka autojen tavaratilassa on. Kuhan sen osaa oikein laittaa. Ja jostain lueskelin että jos laittaa noita tavaratilan kannen nostimia, niin täytyy laittaa molemmille puolille. Että se pysyy kunnolla ylhäällä.

Tuning liikkeet myy tuohon tarkoitukseen olevia nostimia.
 
Joo täytyypä tossa tutkia velipojan ooppelista :( miten se jousihomma on toteutettu! mitä mä ohimennen olen silmäilly niin ei tuo kummonen homma olis tehdä! mutta palaan asiaan myöhemmin jos vaikka sais jonkun kuvan otettua!
 
Mites katsastusmies suhtautuu lasikuituseen konepeltii ??
Meinaan, et mites esin nokkakolarissa, taituuko se ollenkaa ettei tule "levynä" silmille ??

Ja tässä linkki konepellin kaasunostimiin...
 
Tein jatkon nyt lasikuidusta... ihan siistin näköinen se vielä on... Kittiä se tietenkin kaipaa kilotolkulla :)

Tuli samalla toi itse tehty evo-skuuppi laitettua paikalleen.

Projekti kuvia on tulossa nyt taas... piilotan filmin jonnekkin tällä kertaa ;D
 
Itse jatkoin konepellin 2*2cm neliö metalli palkeilla hitsaten......viiko meni mutta kyllä neliö palkkikin rupes tulemaan muotoonsa.Iheno tuli vaikka itse sanonkin.Nyt vaan pitäs löytää jostain ralliArt puskuri ja ehkä joku hyvä scooppi.....Autohan on 87 lancer.Pitää yrittää laittaa joku kuva tänne. ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom