Konerempan hinta

Sasuli

Galant 2.0GLI -92
Liittynyt
5 Syyskuu 2003
Sijainti
Hämeenkyrö
Paljonko suunnilleen maksaa Gallun koneen täysremppa? Löytyykö osia helposti vai täytyykö kaivella kaikki mahdolliset kolkat?
Vai tuleeko halvemmaksi hankkia Japan Moottorituonnista uus/käytetty kone?
 
Jos nyt ihan täydestä rempasta puhut, eli kaikki sisuskalut uusiks, niin luulisin jotta halvemmaksi tulee ostaa "uusi" esim japan moottorituonnista.
Joskus tiedustelin niin 1090e maksoi siellä alle 60tkm ajettu 8v kone.
 
Ja tuon 1000e suuruusluokkaa maksaa täydellinen
remontti eli poraus,uudet männät,täydelliset kansityöt,
uudet laakerit ja muut kuluvat osat,jos käyttää ainakin
osittain tarvikeosia ja tekee itse kaikki muut työt paitsi
koneistamon hommat,sen takia valmiin koneen vaihto
kannattaa ellei halua itse varmistua koneen laadusta
jos osaa tai sitten kokea itse tekemisen iloa... :)
 
kaverin corollasta (-93) lahos kone ja vaihdettiin kokonaan uusi. jaappanista uus mylly 53tkm ajettu. Liikkeessä vaihdettu ja koko homman hinnaks tuli kokonaisuudessaan n. vajaa 2000e :p (en muista kuuluks tohon jotain alennuksia ku oli 2kk sitte ostanu auton kyseisestä liikkeestä).
 
Ja tuolla että koneen vaihto kannattaa,tarkoitin siinä
tapauksessa että itse tekis senkin homman,liikkeissä
tehtynä juttu maksaa tavalla tai toisella,korjauksena
vielä paljon enemmän,työpaikallani eräs koneremontti
maksoi esim. noin 4000e,tosin paljon isotöisempi...
 
se varmaan on tonnin osat+koneistus :'( (ei vaihto työ) kyselisin ite tuonti konetta,eikös niil oo takuu? ???
 
Joo onhan niillä takuu joo.... mulla huonoja kokemuksia...
mutta jos ostat koneen esim. japanin tuonnilta ja laitatutat sen liikkeessä muista lukea tarkoin ne takuu paperit!
ja jos niissä lukee ettei korvaa vuotavia sfefoja tai jotain
aiheutuvia kuluja
vaadi että liikkeessä asenettu kone ja takuun on korvattava kaikki kulut jos tulee ongelmia ja paperille...
eli varaosat ovat kuuluttava takuun piikkiin... + vian etsintä kulut! tai sitten se koneen vaihto ja kulut maksaa tuonti liike...

mulle kävi niin että vian etsintä kulut olisivat kalliimat kuin itse kone... kun itse ei saa avata ks. konetta...no nyt otan koko koneen irti ja käyn viemässä sen henk.kohtasesti sinne... katotaan saanko takuun pelaamaan... käytetty on aina käytetty.... mutta en aijo enää ikinä ostaa ainakaan japanista/saksasta tuotua konetta... tosin mun henk.koht mieli pide :mad:
 
se voipi olla näin.en tiedä ku ei oo omakohtaisia kokemuksia.
mut huono tuuri sulla on käyny!niinhän se on et suomi kone on suomi kone,vaik voissa paistais ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom