Vs: Korkeat päästöt, venttiilinkumit, lambda anturi, sekä jarruletkujen vaihto.
Täällä taas, valitettavasti. Tuli autoa käytettyä katsastuksessa. Päästöt vituillaan.
Katsastuksessa mitattu
Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0,19 (0,50)% 0,72 (0,30)%
HC-pitoisuus 278 (100)ppm 101 (100)ppm
Lambda-arvo 1,03 (0,97-1,03)
CO2-pitoisuus 14,10 % 13,40 %
O2-pitoisuus 1,19 (5,00)% 1,19 (5,00)%
Eli tuommoiset arvot tällä kertaa. Kävin katsastuksen jälkeen vielä erikseen kyselemässä neuvoja yhestä pakokaasuanalyysi paikasta.
Siellä sanoivat, että voisi olla katti mennyt. Ei kyllä pahemmin nappaa uutta kattia mennä ostamaan. Kallis kun on. Kun katsastusmies
antoi kierroksia niin HC-arvo oli noin 200-250 ja laski siitä sitten tuohon 101. Eli eikös katti toimi jos tiputtaa arvoa noinkin paljon?
Tuossa vain mietin, että kun eilen katsoin välykset ja säädin niitä uudestaan niin voisiko tällä olla vaikutusta tuohon liialliseen CO ja HC arvoon?
Joku noin kuukausi takaperin noi venttiilin välykset säädin venttiilin kumien vaihdon yhteydessä. Silloin säädin arvoihin 0.15 ja 0.25. Säädin tuolloin
aika nihkeäksi. Nyt eilen kun katsoin niin oli aika väljät. Hyvä ettei 0.20 mitta mahtunu väliin. Ei kaukana ollut. Myös pakovenan välykset oli väljistyneet.
Noihin aikoihin kun ekan kerran välykset säädin, niin käytin sen jälkeen pakokaasuanalyysissä ja silloin arvot olivat kuulemma rajalla. Vain tuo happi arvo kummitteli silloin.
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurssi/oppimateriaalit/HC_syyt.htm
Tuolla sivulla sanotaan, että "Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)", joten onko tuo sitten mahdollista?
Että olisi vain pitänyt rallattavat venat antaa olla kuten on Käykö toi moottori ny sit jotenkin rikkaalla tai jotain? Ainakin pakosarjan vaihto
ja pakoputken liitos kohtien kiristys autto tuohon happiarvoon. Siitä olen ainakin tyytyväinen.
EDIT: Pakokaasuanalyysissä mitattiin myös lambdan kunto, toimii moitteitta. Jännite heittelee puolelta toiselle.
Nyt niitä ehdotuksia tänne kiitos! Menen ja ajan kohta puuhun ton auton! :seina (turhautumista havaittavissa)
Täällä taas, valitettavasti. Tuli autoa käytettyä katsastuksessa. Päästöt vituillaan.
Katsastuksessa mitattu
Joutokäynti Yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0,19 (0,50)% 0,72 (0,30)%
HC-pitoisuus 278 (100)ppm 101 (100)ppm
Lambda-arvo 1,03 (0,97-1,03)
CO2-pitoisuus 14,10 % 13,40 %
O2-pitoisuus 1,19 (5,00)% 1,19 (5,00)%
Eli tuommoiset arvot tällä kertaa. Kävin katsastuksen jälkeen vielä erikseen kyselemässä neuvoja yhestä pakokaasuanalyysi paikasta.
Siellä sanoivat, että voisi olla katti mennyt. Ei kyllä pahemmin nappaa uutta kattia mennä ostamaan. Kallis kun on. Kun katsastusmies
antoi kierroksia niin HC-arvo oli noin 200-250 ja laski siitä sitten tuohon 101. Eli eikös katti toimi jos tiputtaa arvoa noinkin paljon?
Tuossa vain mietin, että kun eilen katsoin välykset ja säädin niitä uudestaan niin voisiko tällä olla vaikutusta tuohon liialliseen CO ja HC arvoon?
Joku noin kuukausi takaperin noi venttiilin välykset säädin venttiilin kumien vaihdon yhteydessä. Silloin säädin arvoihin 0.15 ja 0.25. Säädin tuolloin
aika nihkeäksi. Nyt eilen kun katsoin niin oli aika väljät. Hyvä ettei 0.20 mitta mahtunu väliin. Ei kaukana ollut. Myös pakovenan välykset oli väljistyneet.
Noihin aikoihin kun ekan kerran välykset säädin, niin käytin sen jälkeen pakokaasuanalyysissä ja silloin arvot olivat kuulemma rajalla. Vain tuo happi arvo kummitteli silloin.
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurssi/oppimateriaalit/HC_syyt.htm
Tuolla sivulla sanotaan, että "Liian pienet venttiilivälykset (kantavat tai takertelevat venttiilit)", joten onko tuo sitten mahdollista?
Että olisi vain pitänyt rallattavat venat antaa olla kuten on Käykö toi moottori ny sit jotenkin rikkaalla tai jotain? Ainakin pakosarjan vaihto
ja pakoputken liitos kohtien kiristys autto tuohon happiarvoon. Siitä olen ainakin tyytyväinen.
EDIT: Pakokaasuanalyysissä mitattiin myös lambdan kunto, toimii moitteitta. Jännite heittelee puolelta toiselle.
Nyt niitä ehdotuksia tänne kiitos! Menen ja ajan kohta puuhun ton auton! :seina (turhautumista havaittavissa)