Kotikylän mummot ei tykkää musta

A

ANDi

Guest
Olipa tossa torstaipäivällä vähän enemmän kiirettä kuin tavallisesti, oli pakko lähtee piipahtaan kotona duuniaikana päästämässä Soneran asentaja taloon irroittamaan tarpeettomaksi tulleen ISDN-boksin....

Niin starttasin Porvoosta, ja tuli ohitettuu yks auto, keskinopeus oli siinä 100+ koko ajan (vaikka kylteissä lukeekin että sais ajaa vain 60 km/h, ja paikotellen 80 km/h ;D ;D ;D). 80-alueella ajoin yhden viininpunaisen Nissan Micran kiinni, joka hidasteli mutkissa niin jumalattomasti, jarrutti, ja antoi nopeuden laskea 70 kilometriin tunnissa. Sehän tietysti vitutti....

Joten sopivan suoran tullen lähdin ohittamaan, katottuani ensin että autoja ei vastaantulevalla kaistalla näy. Tää akka joka oli Micran ratissa ei meinannut päästää mua ohi. Se kiihdytti vauhtiaan ja ajettiin sit siellä rinta rinnan semmoiset 3-400 m, molemmilla autoilla semmoset 130-140 km/h lasissa ;D ;D ;D

Sittenpä yksi hopeen värinen Golffi ilmestyy vastaantulevalle kaistalle.... ja läheltä piti *huh* ettei kolahtanut pelleissä. Jos se akka Micrassa olisi päästänyt mua kiltisti ohitse niin ei olisi ollut mitään ongelmii..... se kyseessä oleva suora on noin kilometrin mittanen että sillä ehtii hyvin ohi....

Jatkoin matkaani kotiinpäin "pikkasen" pelästyneenä, ja ajoin kolmannenkin auton, yhden Hiacen kiinni, mutta enää en viitsinyt (lue: uskaltanut) ohittaa.... Sitten takapeilissä näen, kun sama Micra ajaa mua kovalla vauhdilla takaa ;D ;D ;D

Ajattelin, vittu oliks toi joku siviilipoliisiauto kun ne lähti mun perään ;D ;D ;D Takaaolevaa Micraa koko ajan tarkkaillen matka jatkui muutaman kilometrin, kunnes pysähdyin bussipysäkille, ja Micra heti mun jälkeen....

Ja ulos hyppäs akka, vihainen kuin mikä. Se alkoi heti huutamaan että "Etsä oo vittu kuullu turvavälistä?". "Sit mä yritin rauhallisesti selittää sille, että "mä ajoin koko ajan tasaisesti, mutta kun sä hidastelit kaikissa mutkissa niin paljon, niin aina mutkissa tulin vähän lähemmäs sun perää...." mutta sen mielestähän se ei ollut tehnyt mitään väärää vaan kaikki syy oli minun....

Sit se alkoi selittää siitä ohituksesta, nopeusrajoituksista ja kysyi että tiedänkö kuinka kovaa ajoin, ja ... sanoin että tiesin, ja että minun oli koko ajan annettava lisää kaasua, kun se ei meinannut päästää mua ohi.....

Sit se sanoi, että se on nähnyt aikaisemmin kuin kovaa ajelen Jakarin pikkutiellä ;D ;D ;D

Lopuksi se sanoi että sen vanha äiti, joka oli sen matkustajana oli ottanut mun rekkarin ylös, ja että "asia menee eteenpäin", eli se oli miliisien puheille menossa ;D ;D ;D

Aika vittumaista että se voi tehdä jotain sellaista mulle, vain ja ainoastaan siksi että sillä oli todistaja mukana autossa joka tukee sen tarinaa. Ei poliisit vittu usko mua jos sanon, että se alkoi reissata mun kanssa ja ei meinannut päästää mua ohi, vaikka se ensin ajoi 70 kmh 80 kmh aluella! Kuka nyt 19-vuotiasta "riskikuskia" uskoo :mad:

Matkalla takaisin kaupunkiin ajelin kiroillen ja nopeusrajoituksia noudattaen ;D ;D ;D

Ja hyvä niin ;D Tuli nimittäin siviilikyttäauto vastaan ;D ;D Sininen farmari-Focus, jossa istui kaksi miestä, sinisissä lippiksissä ja sinisissä haalareissa, ja molemmat katsoi mua ja autoani vihaisesti ;D ;D ;D

Eli miliisien puheille se akka oli mennyt :mad: Mitä se akka ei tiedä, on se, että mä otin sen rekkarin ylös myös, ja sain selvitettyä kuka se oli ;D ;D Nyt tiedän sitten mihin mennä karjumaan jos miliisit ottaa korttini pois ;D ;D
 
ANDi sanoi
Eli miliisien puheille se akka oli mennyt :mad: Mitä se akka ei tiedä, on se, että mä otin sen rekkarin ylös myös, ja sain selvitettyä kuka se oli ;D ;D Nyt tiedän sitten mihin mennä karjumaan jos miliisit ottaa korttini pois ;D ;D

Ei miliisit voi korttia sen perusteella pois ottaa että joku mumski soittaa ja kertoo että sä ajat ylinopeutta. Tinanappien täytyy itse tutkalla tai keskinopeuslaskurilla mitata auton nopeus ennenkuin sanktioita voidaan myöntää. Ja tutkankin täytyy olla kalibroitu.
 
Ainakin essobaarin huhun mukaan voi ilmiannon johdosta kaahaaja saada liikenteen vaarantamisesta sakot, vaikka poliisit eivät ole nähneet tapausta.

t. itse läheltä piti tilanteen kokenut :-\
 
Joten sopivan suoran tullen lähdin ohittamaan, katottuani ensin että autoja ei vastaantulevalla kaistalla näy. Tää akka joka oli Micran ratissa ei meinannut päästää mua ohi. Se kiihdytti vauhtiaan ja ajettiin sit siellä rinta rinnan semmoiset 3-400 m, molemmilla autoilla semmoset 130-140 km/h lasissa

Eikös tollasesta tulis ohituksen estäjälle aika kovatkin rapsut jos poliisi havaitsee?
 
Kyllä ilmiannon johdosta voi saada sakkoja :p

Duunikaveri sai :p Kun ilmiantajalla oli todistaja joka vahvisti :p

Kyllä ohituksen esto on rangaistava teko... jos vaan olis todistaja :mad:
 
jos ilmiantajaja menee poliisikuulusteluihin ja siellä valalla kertoo
mitä sä teit niin sua kutsutaan kuulusteltavaksi mutta tossa tapauksessa ilmiantajahan on tehnyt väärin liikennelakia kohtaan jolloinka mennessään kuulusteltavaksi totuudenmu-
kaisesti asian kerrottuaan saa myös hän sakot.
kiinniottamisoikeus ei tohon päde ei myöskään ole siviilin
ohitusestämisoileutta olemassa.
se on tietty toinen juttu mitä sä teit.
 
yhdyn micco:n tekstiin täysin ja datsuni mies saattaa olla myös oikeessa. täälläpäin ilmiannetulle kaaharille poliisi on soittanut puhelimella mutta se on jäänyt suulliseen huomautukseen.
 
olen oikeassa esittämässäni ja mummot ei voi näyttää toteen ylinopeutta mutta kiihdytys ohitustilanteessa on kielletty ja jos juttu menee eteen päin se kannattaa ottaa esiin 8)
 
Kaverille oli yhtäkkiä soitettu poliisilaitokselta ja annettu sakot siitä hyvästä että oli kastanut bussipysäkillä olevan pariskunnan ajamalla viereseen lätäkköön. Eli rapsut (mistä syystä?) + pesulalasku. Kaverilla mitään muistikuvaa asiasta...
 
ei hemmetti sehän ihan normaalia että kadulla on lätäköitä ja voi vahingos ajaa siit yli niin että roiskuu tai on pakko ajaa yli niin että roiskuu...

ei tommosesta voi sakkoja antaa kele :mad:

on se niin väärin :(
 
Se pariskunta varmaan ajatteli: "Hey, free money" ;D ;D ;D

Niin mä kans tekisin ;D ;D

Ja Suomen oikeusjärjestelmähän on tunnetusti perseestä :mad: (sorry for the langugage, boys ;D ;D ;D)

AIJAA! Tässä sensuroidaan mitä kirjoitetaan, perkele!
 
no tos se tulee esiin jos meet laitokselle ja vielä sulla on todista-
ja/asianomainen ja meette mariseen niin kyllä viranomaiset
napsauttaa jos et oikeuteen itseäs puolustamaan lähde
 
Hehee.. toi kuulostaa niin hyvältä, että Micra-kuski ei meinannut päästää suoralla ohi.. potkua löytyy ;D
 
Se olikin aika uus Micra (varmaan jotain mallii 2000) ja lievä alamäki ;D ;D.... mietin tässä tota ylintä kirjoitettaessa, et kehtaaks semmosta kirjoittaa että meinas hävitä karvalakkinismoa vastaan ;D ;D ;D
 
;D Olipas rouvalla hormoonit kohillaan... Tähän on pakko kommentoida, että ton "mää kiihdytän ettet vaan pääse ohi" -syndrooman lisäksi liikenteessä törmää huolestuttavan usein ilmiöön " p..kele lähdit valoista nopeemmin kuin minä, nyt minä menen sun ohi!!" Sieltä ne aina tulee (varsinkin mersukuskit) tasasen varmasti ylinopeutta ja suhauttaa ohi ja mulla on hauskaa ;D Kaipa se on tämä yhdistelmä liian hieno ja tehokas farmari ja nainen kuskina. Huvittavaa kisahenkeä :D
 
Takaisin
Ylös Bottom