Moi,
yritän ymmärtää ruiskukoneiden toimintaa tarkemmin ja muutamia kysymyksiä heräsi tuosta Carisman moottorista. Liitteenä kaksi kuvaa, joissa numeroituja kohtia. Toivottavasti näkyy.
Kuva 1:
1) Imusarjasta lähtevät kolme alipaineletkua, menevät kahdelle anturille? Onko se MAP? Jos on, niin miksi autossa on myös MAF (3)? Jostain sain sellaisen käsityksen että joissain autoissa MAP on sen takia, että sillä testataan EGR:n toiminta. Tämä testaus tarvitaan ODB-2:sta varten, tässä autossa sitä ei kuitenkaan ole.
2) Alipaineanturissa on aina kaksi letkua, toisesta lähtee letku isolle sylinterille sulakkeiden alla. Mikä sylinteri se on?
3) ilmamassamittari eli MAF? Onko nykyautoissa missään käytössä ilmamäärämittaria ei VAFia?
4) kaksi huohotinletkua? Eikö yksi olisi riittänyt?
Kuva 2:
5) Kampiakselin asentoanturi, nokka-akselin päässä?
6) EGR-venttiili, tai kuvassa näkyy vain sen alipainesäädin?
polttoaineensuodattimen paikallistin tuonne sylinterin (2) alle, mikähän sen vaihtoväli mahtaa olla?
Paljon kysymyksiä, josko tässä vaikka oppisi jotain. Kiitoksia jo etukäteen.
yritän ymmärtää ruiskukoneiden toimintaa tarkemmin ja muutamia kysymyksiä heräsi tuosta Carisman moottorista. Liitteenä kaksi kuvaa, joissa numeroituja kohtia. Toivottavasti näkyy.
Kuva 1:
1) Imusarjasta lähtevät kolme alipaineletkua, menevät kahdelle anturille? Onko se MAP? Jos on, niin miksi autossa on myös MAF (3)? Jostain sain sellaisen käsityksen että joissain autoissa MAP on sen takia, että sillä testataan EGR:n toiminta. Tämä testaus tarvitaan ODB-2:sta varten, tässä autossa sitä ei kuitenkaan ole.
2) Alipaineanturissa on aina kaksi letkua, toisesta lähtee letku isolle sylinterille sulakkeiden alla. Mikä sylinteri se on?
3) ilmamassamittari eli MAF? Onko nykyautoissa missään käytössä ilmamäärämittaria ei VAFia?
4) kaksi huohotinletkua? Eikö yksi olisi riittänyt?
Kuva 2:
5) Kampiakselin asentoanturi, nokka-akselin päässä?
6) EGR-venttiili, tai kuvassa näkyy vain sen alipainesäädin?
polttoaineensuodattimen paikallistin tuonne sylinterin (2) alle, mikähän sen vaihtoväli mahtaa olla?
Paljon kysymyksiä, josko tässä vaikka oppisi jotain. Kiitoksia jo etukäteen.