Kytkinasetelma holkkien varassa?

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Oletteko moiseen törmänny että kytkinastelma jäisi pulttien varaan ja asetelman ja vauhtipyörän välissä on 10mm holkit, josta astelteman pultit menee läpi?

Tuossa kun purin tuon yhden dynyn, johon oli tuo kytkin juurikin vaihdettu aiemmin niin paljastui tämmönen. Ja myyjä sanoi, että niin se siellä oli, muttei muistanu oliko vanha samanlailla. Kytkimen myyjäliikekin muistaa tapauksen, ja auton tyyppikoodilla oli kytkin autoon tilattu ja ostaja ei ollut tullut valittamaan. Eli kytkin pelaa ja on jäykempikin kuulema.

Exedyn asetelma MBC568 kyseessä ja siis ei käy E39:iin nyt eikä myöskään E33:seen ilman noita holkkeja. Mutta netti ja myyjäliikekin sanoo että kyllä se sinne on speksattu.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Siihen pakettiin kuuluisi vauhtipyörä, ei ole tarkoitettu orginaali vplle...
Muutama vuos sitten löysin tuollaisen kytkin vp kytkin paketti yhdistelmän hintaa tais olla ~1200 dollarin tietämissä
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Ni tää siis oli kiinni e39:ssa josta sen purin. Oli vaihdettu 2kk enneku perä hajos/lahos autosta. Ajoin mä sillä muutaman sata metriä ja kytkin oli kyllä jämäkkä toisin kun e39 vakiokytkyttimet...
Mutta purkaes tuli tää pusla/holkki viritys vastaan, jota ihmettelin.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

pitäs ny olla kuvii mun vakio e33a gallun kytkimestä ja vieres sun lähettämä .sulla sähköpostis

myös halkaisija eroa on 10mm mun vanha 215mm "uus" 225mm ulkohalkoisija
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Ohessa fotoja
 

Liitetiedostot

  • image001.jpg
    image001.jpg
    72.6 KB · Lukukerrat 363
  • image002.jpg
    image002.jpg
    55 KB · Lukukerrat 341
  • image003.jpg
    image003.jpg
    165 KB · Lukukerrat 355
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

tuo numero ei anna edes E3x sarjalaisia tuolle kytkimelle, FTO ja VR4 legnum/galant
jopa 4d68 on listalla...
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Mr mmc sanoi
tuo numero ei anna edes E3x sarjalaisia tuolle kytkimelle, FTO ja VR4 legnum/galant
jopa 4d68 on listalla...
en tiä mitä sun google lie kertoo.
http://www.infodozer.com/catalogs/exedy/application.php?part=MBC568

ja monesta muustaki katsottu.
Kute sanottu, kunha ny sais tietoo mihin käy. Elä jankkaa koko ajan mrmömmösee..
http://www.autopartoo.com/oem/exedy/mbc568.html ja tuolta application klikaten ja kas, taas näkyy erilaisia.

Jokainen voi googletella mitä haluaa, mutta haluun varmuude tähän vaan.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

no prkl... http://www.alibaba.com/product-gs/457446287/Mitsubishi_Flywheel_ME_012549.html

"Mitsubishi Flywheel ME 012549"

se käy vain tällä vauhtipyörällä varustettuun
malliin kelpaako herralle? sitä en tiedä missä intokiinassa noita malleja on käytetty, mutta eurooppa malli ei ole

edit: ja sanoo mitsubishi canter ::)
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Mr mmc sanoi
no prkl... http://www.alibaba.com/product-gs/457446287/Mitsubishi_Flywheel_ME_012549.html

"Mitsubishi Flywheel ME 012549"

se käy vain tällä vauhtipyörällä varustettuun
malliin kelpaako herralle? sitä en tiedä missä intokiinassa noita malleja on käytetty, mutta eurooppa malli ei ole

edit: ja sanoo mitsubishi canter ::)

missä tässä on puhuttu vauhtipyörästä? en oo vp:tä myymässä.
Esim google mbc568 ME012549 ei anna mitään tolle, eli mistä ny ton repäsit?

Juurikin liikkeen äsken tarkistamana exedyn kirjasta:
- MBC568 E33A (8/90-4/92) eli onko facelifti kysees johon pitäs käydä?



Kun asetelmassa lukee selvästi MBC568 ni eikö ny mukamas voi löytyä mitää varmaa tietoa mihi se käy netistä? tätä ihmettelen.
Ja noi holkit ei ole mitekää itsetehdyt kuitekaan.

Kun en muista että ottiko vp:n 3 tappia kuiteki noihin kolmeen kohtaan tuossa asetelmassa kiinni? Pystyykö ne ottaa kiinni vp:hen? Pystyykö Mikko testaan?
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?


Myyjäliike selvitti, eli pitäis käydä E33A faceliftiin tosiaa ja noi holkit tulee sarjan mukana.

Pitää vain tarkistaa että vp:n tapit ottaa noihin 3:een asetelman kohtaan kiinni. (kts kuva missä on rullamitat ja alemman rullamitan kohta 33cm).
Holkit määrittää vain sen, että pultit kiristetään oikeaan kireyteen (eli momentti täsmää,ettei asetelman kuori anna myöden).

Eli tästä on kehitelty ns. yleismallin kytkin joka passaa noiden holkkien avulla. Mutta tosiaankaa dynyyn tämä ei ollut sopiva vaikkakin oli sinne laitettu..
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

no pistän tuostakin kuvaa, mutta ei ota todellakaan tapit kii asetelmaan.

ja tossa kuvassa joka ylempänä ja mitta siinä 33cm kohdalla se on asetelman kasaus "niitti" jonka ei kuulu ottaa kii niihi tappeihin. tapit on aina noiden 2 asetelman kiinnityspulttien välissä. elikkä kehällä olevat reijät .

mutta illan mittaan pistän fotoa harrille joka sen osaa tänne linkittää ja pienennellä tarvittaessa.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

nyt harril kuvii taas,tänne en ite saanu pistettyy kun oli liian suuria
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

no nyt on kuva josta näkyy " ongelma" eli jää kyllä pelkkien pulttien varaan eikä keskity kunnolla koska pultit ei keskitä.
 

Liitetiedostot

  • HPIM2661.JPG
    HPIM2661.JPG
    45.6 KB · Lukukerrat 244
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

en kyllä muista että 92vm E33 olis ollu vanhemmasta poikkeavaa asetelmaa, "teepa" tuskin on enää viihtynyt tällä foorumilla? hän vois muistaa
oma muistikuva oli että samanlainen kytkin oli kuin mun 90/6 mallissa.

ja mistä tuon canterin vp vedin niin enpäs löytänyt uusiksi sitä aussi foorumia missä oli tuosta että tuon mallin levy kuuluu vauhtipyörään joka olis alibaban mukaan canteriin.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

tollanen siel oli ja on taaskin,kun tuo harrin ei nyt ihan ok hommalta näytä ::)
 

Liitetiedostot

  • HPIM2660.JPG
    HPIM2660.JPG
    55.3 KB · Lukukerrat 244
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Juu en minä vaa ymmärrä jos kooditki kertoo ihan muuta. ::)
Joteki outoa on.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Harri K sanoi
Juu en minä vaa ymmärrä jos kooditki kertoo ihan muuta. ::)
Joteki outoa on.

ettei tää nyt kumminkin olisi niitä vauhtipyörä - asetelma -levy pakettien varaosa asetelma?
kun mä oon oikeesti nähnyt tuollasen canterin vauhtipyörän tyylisen vp-asetelma-levy paketin myynissä... mut arvaa löytyy enää
tai muistanko merkkiä tms :-\
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Ettei olis ahdetun paineasetelma. Ainakin samantapanen on mulla tossa paikallaan. Varsinkin, kun vauhtipyöräkin on erilainen.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Ilotalo sanoi
Ettei olis ahdetun paineasetelma. Ainakin samantapanen on mulla tossa paikallaan. Varsinkin, kun vauhtipyöräkin on erilainen.

Nytku sanoit ni entine omistaja taisi sanoa et vaihtoi "järeämmän" turbon kytkimen. Mutta lasku mikä mul tuossa on on kyl ihan eri.
Ja asetelman päällähän on ihan selvät merkinnät MBC568 ja tais olla jotai muutakin.
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Aika monia vapareitten kytkinsettejä pyöritellyt käsissäni,eikä missään kyllä vastaavaa "viritystä" ole tullut vastaan,eikä kyllä erinäisissä turbojenkaan..
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

en tiedä minkä on,(vaikka olen itekkin kattellu koodilla netistä et pitäs olla sopiva toho e33a galluun)mutta palauttelen harrille kun on sovittu et jos ei passaa niin ottaa takas.jotenkin arveluttaa pistää kiinni kun ei saa noille vp tapeille keskitystä. harmi sinällään ois ollu halpa kytkin paketti.nyt tulee vaan turhaa matkiskulua ;D ois sopinu mun moneen muuhunkin mitsuun,vaan kun niissäkin sama tasainen vauhtis :'(
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

mikko412 sanoi
en tiedä minkä on,(vaikka olen itekkin kattellu koodilla netistä et pitäs olla sopiva toho e33a galluun)mutta palauttelen harrille kun on sovittu et jos ei passaa niin ottaa takas.jotenkin arveluttaa pistää kiinni kun ei saa noille vp tapeille keskitystä. harmi sinällään ois ollu halpa kytkin paketti.nyt tulee vaan turhaa matkiskulua ;D ois sopinu mun moneen muuhunkin mitsuun,vaan kun niissäkin sama tasainen vauhtis :'(

Hommaat ahdetun vaihtipyörän niin sit sopii. :)
 
Vs: Kytkinasetelma holkkien varassa?

Mikko: eiku palautat vaa kute sovittu, ei kiire ;D. Eihä täs juttusarjas muuta tarkotusta ollukaa ku selvittää et mihi toi käy varmasti.
 
Takaisin
Ylös Bottom