Lämpimän puhallus tukkosta? -95 Lancer

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Mitä olet tänään rassaillut? Olis tälle höpinälle myös käyny, mut laiton oman aiheen.

Vissiin on se sisälämppärin kenno roskaa täynnä, kun kylmää puhaltaa paljon kovempaa/lujempaa...

Ajelu reissulla ~90 km/h mittailin lämpöjä, niin puhalin ykkösellä näyttää tulevan 65º ja täys teholla 55º ilmaa ja pihalla oli se -20º.

-Onko ok lämpötilat? Pitänee jatkaa mittauksia. Et onkohan joskus laitettu semettiä yms...


Hanskalokeron sain irti ja sen alapuolella olevan muovin. Puhaltimen vastuksen reijästä vois
kurkkia semmosella letku kameralla, et miltä siellä näytää...

No samalla kun siellä jalkopäässä olin pää edellä, niin kuuntelin et kun auton käynnistää,
niin kuuluu pari sekuntia semmosta veden lirinää sieltä kennolta päin...

Huomenna koittaa jos saa vielä sen yhden raudan siitä edestä pois, niin sais halkastua sen puhallin kotelon...
 
Vs: Lämpimän puhallus tukkosta? -95 Lancer

ei kuulu liristä,on ilmaa järjestelmässä jos noin lirittää. joka voi myös heikentää vedenkiertoa ja sen myötä lämmitystä.

enpä oo mittaillu mitä lähtee läpiltä,mutta tos nykyses vm99 polosessa niin 15 pakkasta ja pidempää kun ajaa ni saa ottaa lämpöjä pois ettei paistu.

ja se et on lämmöt päällä "tukkosempi" niin tottakai kun sellasen kennon läpi puhaltaa,eikä vapaaseen reikään kuten kylmällä puolella tapahtuu.
 
Vs: Lämpimän puhallus tukkosta? -95 Lancer

Juu se rautahan lähti siitä eestä pois. Ja kartio puhallin kotelon osa irtos kokonaisena. Ei tarvinnu halkasta niinku aluksi luulin.

Ristipää mensseli ja 10mm hylsy riitti työkaluiksi. Ei ollu ku yks koivun lehti siinä kennon eessä...
Hyvin näytti luukut, vivut ja vaijjerit liikkuvan...

Huomasin et tämä kartio osan yhdessä kiinnitys reijässä ei ollu sitä paino nastaa, et olisko siitä
saumasta karannu puhltimen paineet kuumalla puolen, kun on enempi vastusta, ku se kenno eessä.
Kuuman puhallus oli semmosta, et n. 3-teholla tuli saman verran ilmaa ku kylmää 1-teholla...

Laitoin nyt M6 pulteilla kiinni sen joka nurkasta, niin tuntuu et tulee paremmin kuumaa ilmaa ykköselläkin...

Ja pakkastakaan ei olekko puolet enään, vain -15º

Pitää seurailla ja koittaa joskus ilmata jäähdytysjärjestelmää. se on semmonen skuiirt ääni mikä sekunnin - 2 kuuluu...




Edit: 17.2.-16

Joo kyllä se vain oli tuo kotelo niin huonosti kiinni. Ei kuullu enään sitä vikunaa ja tuhinaa
kojelaudan sisältä, jota kuulu aikasemmin kun puhalsi kuumalla puolen puhallin täysillä.

Nuo lämpötilat on pysyny tuossa lämpimällä koneella tulee n.65º ilmaa ajaessa ja
paikoillaan tyhjäkäynnillä menee mitari tyrmään eli yli +70º.

Mittarina tuommonen perus mikälie talossa käytetty sisä/ulko digitaali mittari
jossa on johdon päässä toinen anturi ja näytössä toinen...

Johtoa työnnetty n. 5cm tuulilasin puhallus aukosta sisään.
 
Takaisin
Ylös Bottom