Vs: läppärungot!?
Budjettipeliin sanoisin että Megasquirt on varsin passeli suuttimia (ja sytytystäkin) ohjaamaan. Suuttimien kanssa ei ole mitään ihmeellistä, melkein mikä tahansa Megasquirt kelpaa siihen, mutta sytytyksen kanssa suosittelisin jotain uudempaa piirilevyversiota jossa on tarvittavat kytkennät mukana kampiakselitunnistinta ja puolan ohjausta varten. Ulkoisten lisäboksien kanssa pelaaminen on jo vähän eilispäivää.
Kannattaa katsoa www.finsquirt.net ja sisäistää ainakin tärkein osa suomennetusta manuaalista (ellei halua lukea englanninkielistä). Foorumilla useampikin heppu on vääntänyt omia Megasquirt versioitaan joissa on sytytystukea mukana ja niistä on ollut yhteistilauksia jne.
Ruiskulla saat paremman käynnin kuin kaasareilla. Opettelemistahan siinä toki on, mutta kun tunnut olevan innostunut autojen rakentelusta niin kyllä se opiskelu kannattaa. Luultavasti tulevissa projekteissakaan ei ole enää kaasareita ellet sitten ihan museokaluston laittoon hurahda
Jos oletetaan että Megasquirtissa on kampiakselitunnistimelle tulo valmiina ja suoraan puolaa ohjaava lähtö niin lisäksi tarvitaan:
- kaasuläpän asentotunnistin (saattaa olla jo noissa ruiskurungoissa)
- imuilman lämpötunnistin (melkein mikä vaan käy, voin kaivaa sopivia osanumeroita joskus)
- jäähdytysnesteen lämpötunnistin, alkuperäinen käy
- VR-anturi kampiakselille, esimerkiksi Fordista
- triggeripyörä kampiakselilla, esim. alkuperäinen, Ford tai itse tehty (hammaspyörä josta puuttuu hammas tai kaksi, VR-anturi lukee)
- sytytyspuola, mikä tahansa kärjettömän puola käy
- virranjakaja kipinän jakoon, jos hukkakipinäpuolat niin ei tarvita ollenkaan.
- jonkunlainen lambda-anturi, suosittelen laajakaistaista mutta vaparissa saattaa pärjätä perusmallillakin
VEMS on teknisesti hieno mutta miten mahtaa olla tukipuolen laita?