L 200:seen startti moottorin vaihto

HanskiS

Ahtoja kilo,siitä alkaa ilo !
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Sijainti
Hyvinkää
Elikkä otsikon mukainen homma pitäisi tehdä! Osaako joku neuvoa mitä tarvii tehdä että homma onnistuu! Pitääkö paljon purkaa osia pois,että pääsee startiin käsiksi? Auto L 200 2,5 TD IC -97
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Cooleri ja naftasuodatin tieltä pois ja pultit alakautta irti. Tarvii vähän pitempää jatkovartta pulttien aukomiseen. Sitten startin johdot irti ja koko hökötys yläkautta pois. Tulee mutta ei ole liikoja tiloja. Takasin laitossa tarvit ylimääräsen silmäparin ainakin taaimmaisen pultin takasin laitossa. ;D
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Hyvä,kiitos Pena. Haulla löysin vähän tekstiä hommasta,joten eiköhän se suju kahteen mieheen. Hätäpäissäni kyselin paikallisilta korjaamoilta vaihtohommaa, onhan ihanan kallista jopa 75e tunti. Pari tuntia kehuivat et menisi vaihdossa.En tosiaan maksa tollasia summia,vaikka menisi viikko meiltä niin kyllähän se vaihtuu meidänkin toimesta. Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

oikeesti vaihros menee puolituntia kaharelta,ja yksinki hoituu samas ajas jos on useemman ottanu irti ja jos on samallai ku pajeros.
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

kollaa sanoi
oikeesti vaihros menee puolituntia kaharelta,ja yksinki hoituu samas ajas jos on useemman ottanu irti ja jos on samallai ku pajeros.
Juur näin. Paria tuntia ei saanut menemään edes ummikkona ekalla kertaa rauhalliseen tahtiin ihmetellessä ja työkaluja etsiessä. ???
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Gary Grand sanoi
Juur näin. Paria tuntia ei saanut menemään edes ummikkona ekalla kertaa rauhalliseen tahtiin ihmetellessä ja työkaluja etsiessä. ???

parissa tunnissa ottaa yksin koko koneen pois :peukku

vanhemmassa onnistuu ihan kiintoavaimella yläkautta irrottaa starin pultit ja johdot ja ja alakautta tiputtaa irti.
muista ottaa akut irti ettei virtajohdot ota runkoon ;)
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa startti,kyllä määkin ihmettelin korjaamoilla menevää kahta tuntia. Siihen lasketaan varmaan kahvitunnit,paskanpuhumis/työkalujen haku yms !! Kyllä näillä ohjeilla yks tarttimoottori vaihtuu! Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Hain Motonetista uuden startin,jonka piti sopia. Tänään otettiin vanha startti irti,ja perkele uusi oli päällepäin aivan samanlainen mutta hampaita oli 2kpl enemmän kuin vanhassa. Eli vanha 10 hammasta ja uusi 12 hammasta. Ratas oli paljon isompi halkaisijaltaan sehän lyö suoraan starttikehää päin eikä hampaille. Hessumobiilissä väittivät että molemmat käy 10 / 12 hampainen. Voiko pitää paikkansa ???? Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Ainaskin pajeroon passaa useammalla hammasluvulla oleva, luulisin äkkiseltään että käy ällään myös.
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Tämä muute kiinnostaisi muakin...

Mulla on tuossa ss-laatikko ja kaikki pajeron kilkkeet vp yms yms koneen perässä, kun muisti kuva on että joku tuumas ällän startin olevan erilainen kuin pajeron, eli ss-loota vaatisi erilaisen? Sanokaa että ole väärässä... Että ällän startti käy... Niitä kun on 4kpl nurkissa ehjiä... Niin k34 ällä mulla ja startit


Tapatalk@iPhone
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Oon sen verran tuore Mitsu mies, mikä on ss-laatikko, entäs k34 ? Onko ne 4 starttia niin 10 hampaisia vai millaisia? Jos sattuu etten mistään muualta saa niin myytkö mulle yhden ? Pitäisi olla se 10 hampainen.

Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

HanskiS sanoi
Oon sen verran tuore Mitsu mies, mikä on ss-laatikko, entäs k34 ? Onko ne 4 starttia niin 10 hampaisia vai millaisia? Jos sattuu etten mistään muualta saa niin myytkö mulle yhden ? Pitäisi olla se 10 hampainen.

Hanski

SS vaihdelaatikkon ( super select) on visko lukolla varustettu. Totuusnelivedosta.com sivulla selitetty hyvin jakokepistä siis löytyy vapaa ja viskolukkollinen vaihtoehto. K34 on 87-96 vm L200 4x4 mä en muista startin hampaita reisu työ. Tarkistan kun pääsen kotiin


Tapatalk@iPhone
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Soitin Delta-autoon,ja kyselin sitä startti hommaa. Eri hammas luvulla olevat sopii jos startin kiinnitys reiät on eri kohdilla. Elikkä tavallaan kiinnityksellä säädetään mihin kohtaan se hammasratas lyö. Oliko hyvin selostettu vai huonosti ?? Satuin löytään 10 hampaisen startin Hessu mobiilista Klaukkalasta 228e ja vanha osa sinne.
Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

HanskiS sanoi
Soitin Delta-autoon,ja kyselin sitä startti hommaa. Eri hammas luvulla olevat sopii jos startin kiinnitys reiät on eri kohdilla. Elikkä tavallaan kiinnityksellä säädetään mihin kohtaan se hammasratas lyö. Oliko hyvin selostettu vai huonosti ?? Satuin löytään 10 hampaisen startin Hessu mobiilista Klaukkalasta 228e ja vanha osa sinne.
Hanski

Onkohan tuo 12 hampainen jopa parempi tuolle kehälle? Vanhoissa moottoreissa (4d56) on kehät startin kohdilta todella kuluneet. Kävin tuossa itsekin Motonetista startin hakemassa L300:n vm.2000 (138€+50€ pantti). Täytyy viikonloppuna koittaa keretä purkamaan ja vertaamaan.
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Kun startti oli pois paikaltaan kateltiin vauhtipyörän hampaita,niin meidän mielestä hampaat oli terveet! Ja kyllä se ihan nätisti starttas ittensä käyntiin remontin jälkeen.Jos sinne paikalle sopii kumpi startti tahansa 10 -12 hampainen niin kehän hampaiden kunto ei vaikuta mihinkään koska kiinnitysreiät ajaa starttirattaan kuitenkin samaan kohtaan. Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

No niin. Tuli tuohon L300:n startti vaihdetuksi ja siinäkin oli alkuperäisenä 12 hampainen startti. Motonetin 10 hampainen meni ongelmitta paikalleen. Hieman kookkaampi tuo 10 hampainen oli, kun siinä on tuo vaihteisto, mitä tuossa 12 hampaisessa ei ole.

Tuossa vielä kuvat starteista. Tuo vasen on uudenmallin 12 hampainen ja oikea vanha 10.

R3qpc.jpg


8iYkN.jpg


59YzV.jpg


HanskiS sanoi
Soitin Delta-autoon,ja kyselin sitä startti hommaa. Eri hammas luvulla olevat sopii jos startin kiinnitys reiät on eri kohdilla. Elikkä tavallaan kiinnityksellä säädetään mihin kohtaan se hammasratas lyö. Oliko hyvin selostettu vai huonosti ?? Satuin löytään 10 hampaisen startin Hessu mobiilista Klaukkalasta 228e ja vanha osa sinne.

Kiitokset HanskiS:n selvitystyölle. Olisi varmaan muuten jäänyt laittamatta :peukku

Kiinnitysreiät on samalla kohdalla uudessa ja vanhassa, mutta tuo rattaan akseli on vähän sivussa 12 hampaisessa. Kympissä se on aivan keskellä.

Oliko HanskiS se sinun Motonetista saamasi 12 hampainen startti tuommoinen pieni, kuten kuvassa vaiko vanha ja iso?
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Mulla startti oli 10 hampainen alunperin ja samanlainen kun noissa kuvissa tuo vasemman puoleinen. Motonetistä ostamani startti oli täysin identtinen mutta 12 hampainen. Tommosta kuvissa oikeanpuoleista starttia en ole nähnyt missään. Se startti minkä nyt ostin ja paikalleen meni oli täysin samanlainen kuin vanha startti. Näyttäis olevan aika montaa versiota että kannattaa vanha ottaa ensin irti ja hakee uusi mallin kanssa. Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

Sparkille kysymys, oliko sulla malli mukana kun Motonetistä ostit startin. Hanski
 
Vs: L 200:seen startti moottorin vaihto

HanskiS sanoi
Sparkille kysymys, oliko sulla malli mukana kun Motonetistä ostit startin. Hanski

Ei ollut. Sattumalta oli Jyväskylän Motonetin hyllyssä yksi kappale, ja otin sen riskillä mukaan. Kerran sekin oli jo jossain käynyt sovitettavana, ja varmaan samasta syystä tuonut takaisin. Tiskillä yritin kysellä, että eikö siellä muita startteja näy? Kun muistelin itsekin jossain kahta mallia olleen tarjolla, mutta ei niiden kone muita tuntenut.
 
Takaisin
Ylös Bottom