L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

vaeltaja

New Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2007
Ostin käytetyn L-300 pakun ja siinä on uudet akut (2x65 Ah 12 voltin akkua) ja uudet hehkut.
Nyt kysyisinkin kuuluuko hehku releen "naputtaa" eli lyödä päälle ja pois ns. jälkihehkutuksen aikana, moottorin ollessa käynnissä kuuluu releen ääni noin minutin verraan !? Ominaisuusko vai vika ?!

Auto ei ole kovin hyvä lähtemään kylmänä käyntiin, liekkö ominaisuus sekin ? Lämpimänä lähtee hyvin.
Uudet vaihdelaatikon ja moottorin öljyt vaihdettu myös...synteettiset !
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

vaeltaja sanoi
Ostin käytetyn L-300 pakun ja siinä on uudet akut (2x65 Ah 12 voltin akkua) ja uudet hehkut.
Nyt kysyisinkin kuuluuko hehku releen "naputtaa" eli lyödä päälle ja pois ns. jälkihehkutuksen aikana, moottorin ollessa käynnissä kuuluu releen ääni noin minutin verraan !? Ominaisuusko vai vika ?!

Auto ei ole kovin hyvä lähtemään kylmänä käyntiin, liekkö ominaisuus sekin ? Lämpimänä lähtee hyvin.
Uudet vaihdelaatikon ja moottorin öljyt vaihdettu myös...synteettiset !

Ööh, jos sul kerta diisseli on tuo L300 niin eikös akut pitäis olla 2x95 Ah... ainakin miulla oli pajerossa ::) (vai oliko kirjoitusvirhe tuo 2x65Ah, ei iso diisseli pärjää noin pienillä akuilla...) Että siinäpä vois olla vika, ei jaksa hehkuttaa tarpeeksi?
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

L300 akut on kuskin penkin alla, eikä sinne sovi mitkään puimurin akut. Mut kyllähän ne sais isommatki olla. Itellä on ihan uudet Vartat oiskohan ollu 80Ah kipale.

Jos ei oo akuissa sähköö, eikä laturi pelaa niinku pitäis, ni naputtaa ne releet. Ei se kylläkään se 130Ah oo mitenkään vähän.

Mutta tässähän vissiin merkkaa enemmän se toinen luku (kylmäkäynnistysmikälie).

Yks tietenki mikä kannattais heti tehdä, on tsekata se lämpötila-anturi siinä koneen päällä. Jos siinä on löysä/ paskanen liitos ni se aiheuttaa kans naputusta.
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

En usko akuissa olevan mitää heikkoutta, kyllä startti pyörittää hyvin konetta. Polttoaine suodatin on uusi ja talvidiesel tankissa. Käynnistys tapojakin olen kokeillut erilaisia ja parhaalta tuntuu painaa ensin kerran kaasu pohjaan ja sitten puoliväliin kun starttaa. Vaan huonoa on käyntiin lähtö edelleenkin :mad:
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

Ootko starttia käyttäny auki? Voi nimittäin olla, että toinen plus tai miinushiili on kulahtanu, ja se kyllä vaikuttaa käyntiin lähtöön. Pyörittää kyllä ihan kohtalaisesti, mutta eron kyllä huomaa heti seuraavassa startissa, kun on kaikki hiilet kunnossa. Ja tietysti samalla kunnon puhdistus ja erityisesti sen päätylevyn ja hiilien pidikkeen kontaktipinnat hiekkapaperilla kirkkaaksi.
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

m,

itselläni oli vastaava tilanne, joku oli vaihtanut vain 2 hiiltä, ne 2 muuta (jotka on sitten ne vaikeemmat vaihtaa) oli jätetty entiset. Ne oli sitten tosiaankin loppu. Nyt on toiminut jo +5 vuotta hyvin. Samalla kannattaa vaihtaa rasvat bendix-pyörästöstä yms. puhdistukset.

t:eko_mies
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

Oliskohan syynä polttoaine pumpun ohivuoto ?
Onkohan kallis remotti edessä :'(
 
Vs: L-300 Mitsun Käynnistys ja jälkihehku

Ongelma on edelleen olemassa ja pakkasessa ei tahdo saada käyntiin ???

Vuosi sitten vaihdettiin keraamiset hehkutulpat ja sanottiin että nämä on oikeat ?
Edelliset oli siis vain noin vuoden ja kuulemma sopimattomat !

Nyt eräs kaveri sano, ettei ole jako kohdallaan....korvakuulolta ja kertoi, että se vaikuttaa käynnistyvyyteen kylmänä.
Onkohan tuo kertomus totta ? Ja se hihna vaihdettiin vajaat kaksi vuotta sitten samalla kun hehkutkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom