L200 4D56 vapari käy kylmänä

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Onkohan tämä epänormaalia: Uusi termari 88C ja siltikään lämpömittari ei nouse juurikaan ala-asennosta eikä lämppäri puske kunnolla lämmintä -5C kelissä. Kyllä kai tuosta vähän enempi pitäisi tulla lämpöä? Ei ole pahveja syylarin edessä. Olisko toi uusi termari viallinen?
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Onhan siä tarpeeks nestettä?
Saitko ilmattua järjestelmän termarin vaihdon jälkeen, vai ilmasko automaattisesti?
Lämppärin kenno tukossa? Se ei selitä kyllä mittarinäyttämää, sillon pitäs olla viä anturikin viallinen.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Kovemmalla kuormituksella tulee vähän lisää lämpöä... Onko noissa yleensä ilmausongelmia? Muissa mitsun koneissa ei ole ollut (4G63, 4G37, 6G72)
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

-89 L200 (K34) ainakin puhalti tuli kuumaa, oli -30asteen pakkassessa lämpimämpi kuin webastolla varustetu spinteri.

liian vähäinen neste aiheuttaa ettei lämpene, ilmaahan voi olla sisäkennossa

jos onnistuu niin aja keula reilusti ylös(jyrkkä ylämäki tms korkea lumipenkka) anna koneen jäähtyä, avaa jäähdyttimenkorkki ja
starttaa auto tyhjäkäynille, anna käydä kunnes ilmat tulee pois :peukku
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

ja ton ylläolevan ohjeen tehdessä lämppärin kennon hana täysin auki
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Mites toi lämpömittari sitten? Kun ei kerran se viisarikaan juuri värähdä. Missä se anturi on?
Aika kumma vika.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

PajeroIV sanoi
ja ton ylläolevan ohjeen tehdessä lämppärin kennon hana täysin auki

ei mulla ainakaan ole hanaa, ilman kiertoa muuttaa, ei lämppärin veden kiertoa :nykii

lämppärin anturi on termarikotelon vieressä mut en muista kumpi 1 vai 2 napainen toinen o hehkuille ja toinen mittarilla
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Musta alkaa tuntua että olen asentanut termarin huonosti. Tässä ei ole kumirengasta termarin ulkokehän ympärillä kuten yleensä, ja en ollut ihan varma että mihin asentoon se lopulta jäi kun on siellä koneen kyljessä kyljellään.

täytyy katsoa ensin tuo ilmaus ja sitten termari, ja ihan testata se kattilassa keittämällä.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Mr mmc sanoi
ei mulla ainakaan ole hanaa, ilman kiertoa muuttaa, ei lämppärin veden kiertoa :nykii

Hups, mietinkin näköjään kokonaan erivehettä, my foul :-[

Ei kait se termari mahu sinne väärinpäin paikalleen, vai?
Ja oikea termari asettuu kyllä tiiviisti, vertasitko termareita ennen asennusta?
Jos se ei asetu tiiviisti ja vuotaa koko ajan, nin ei se sillonkaan lämpene juuri ollenkaan

Kyä mä veikkaisin sitä ilmaa siellä olevan
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Olis kyllä eka kerta mun mitsuissa että jää ilmaa. On sillä jo ajettukin 500km, joten luulis ilmaantuneen. Täytyypä kuitenkin tsekata.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Ei siellä kyllä ilmaa ole kun kone ei todellakaan lämpene. Jotenkin se termari päästää ohitseen. Kuuluuko termarin ulkokehälle kumitiiviste? Minulla ei ole eikä uudessakaan ollut mukana.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

T. Laakso sanoi
Ei siellä kyllä ilmaa ole kun kone ei todellakaan lämpene. Jotenkin se termari päästää ohitseen. Kuuluuko termarin ulkokehälle kumitiiviste? Minulla ei ole eikä uudessakaan ollut mukana.

mulla sigmassa lämpenemisen esti se että termarin välissä oli tiivistemassa nauha joka jumitti termarin 1-3mm auki...
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

lämmin auto pajeroohin verrattuna mitä on ollu,tietysti pienee kajuutta mutta lämmöt on pysyny puolivälis mittaria ja lämpee äkkiä.millai se pelitti enne vaihtoo?
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Tuo minuakin kiinnostaa, tuliko vika termarin vaihdon yhteydessä vai oliko jo aiemmin?

Jos ei vika löydy termarista, niin ettei vaan viskolle ole joku tehnyt mitään peltiruuvilukituksia tms?
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Otin termarin auki ja testasin kattilassa sekä uutta että vanhaa. Molemmat toimivat oikein. Uudessa tarviketermarissa ulkokehä ei kuitenkaan ole suora eikä siksi istu kunnolla. Laitoin vanhan takas ja nyt tulee koppiin lämpöä. Viisari ei kuitenkaan nouse sitä ensimmäistä ohutta viivaa pidemmälle. Pitäiskö nousta? 82 asteinen termostaatti.
Olisi pitänyt uskoa ettei kannata hankkia tarviketermareita...
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

T. Laakso sanoi
Otin termarin auki ja testasin kattilassa sekä uutta että vanhaa. Molemmat toimivat oikein. Uudessa tarviketermarissa ulkokehä ei kuitenkaan ole suora eikä siksi istu kunnolla. Laitoin vanhan takas ja nyt tulee koppiin lämpöä. Viisari ei kuitenkaan nouse sitä ensimmäistä ohutta viivaa pidemmälle. Pitäiskö nousta? 82 asteinen termostaatti.
Olisi pitänyt uskoa ettei kannata hankkia tarviketermareita...

82 on talvella liian kylmä, 88 olis parempi :peukku
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

kyllä se mittäri yleensä on puolivälis tai ainaki lähi sitä.
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Juminut viskoflekti, pienet syötöt pumpussa tai pumpun ajoitus pielessä jos kerta järjestelmässä on nestettä riittävästi eikä siellä ole ilmaa.

Paljonko dieseliä menee sataselle nykyisellään?
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

Mitenhän tuon viskon voisi testata muuten kuin katkaisemalla sormensa sinne väliin? Paikallaan on melko nahkea mutta pyörii kuitenkin. Vois tietty ottaa koko flektin pois hetkeks ja koittaa nouseeko viisari. Yks testi olisi mitata infrapunalämpömittarilla termarikotelon lämpö käyntilämpimänä. Mutta sitä varten tarvis olla vertailutietoa jonkun ällästä...
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

T. Laakso sanoi
Mitenhän tuon viskon voisi testata muuten kuin katkaisemalla sormensa sinne väliin? Paikallaan on melko nahkea mutta pyörii kuitenkin. Vois tietty ottaa koko flektin pois hetkeks ja koittaa nouseeko viisari. Yks testi olisi mitata infrapunalämpömittarilla termarikotelon lämpö käyntilämpimänä. Mutta sitä varten tarvis olla vertailutietoa jonkun ällästä...

kone sammuksissa, pyörität käsin siivistä, pitäs pyöriä hyin nihkeesti
 
Vs: L200 4D56 vapari käy kylmänä

ei oo tarjota ku villejä veikkauksia.

yhessä autossa oli samat oireet,pirun kylmä talvella ja lämmöt ei noussu vaikka termarin vaihto.syy jäi epäselväks,sama moottori kuitenkin lämpes ihan normaalisti seuraavassa korissa.jälkikäteen en muuta keksi,kun viallinen lämpömittarin anturi tai mittari,sekä joku paksumpi paikkausaine jäähdytysnesteessä ??
paikkauslitkut o ennenkin tukkinu lämppäreitä pilalle.nyt sen tiedän että ainaki wondarweld jätti kovan kerroksen letkuihin,josta semmosen auton helposti tunnisti.
 
Takaisin
Ylös Bottom