L200 -97 4WD tasauspyörästön irrotus

pekkap

Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Hellos! Ny tarttis pikkuvinkin jos joku kehtais vinkata.

Pitäs irrottaa tasauspyörästösydeemi pinionin laakerin vaihtoa varten. Ei viittis alottaa ennenku varma muutamasta hommasta.

Murikan irrotus näyttäs selkeälle, kardaani irti ja pultit irti -> mutikka sylissä. Mutta mites tuo akselin irrottaminen, rengas irti ja kuis sitte? Onko tuo vaan niin notta ulosvetäjällä (sillä painolla paukuttamalla) tulee kiltisti pihalle?

Kuvissa näemmä joku snap ring akselin päässä, onko se pelkästään sen varassa tuo akseli? Vai onko tuossa laakeroinnin likellä joku toppari, eli pitääkö aukoa ne neljä pulttia ym. suolet pihalle että saa akselin irti?

Paljon kiitosta jo etukäteen!
 
Vs: L200 -97 4WD tasauspyörästön irrotus

Navat pitää purkaa että saat ne 4 laipan pulttia auki..
Ja sitte vaan ulos vetää ne vetarit pois..
 
Vs: L200 -97 4WD tasauspyörästön irrotus

Raporttia tuleville sukupolville:

Niihän se tosiaanki oli että 4 pulttia auki akselista ja sitte vasta juntalla lypsäen. Piti rakentaa oma ulosvetäjä, bilteman halpis vetäjä oikes justiisa... ;D

Tein aika arvalla tuon rempan. Heitin pinionin laakerin paikolleen ja sormet ristiin että kosketuspinnat osuu lähelle vanhoilla säädöillä. Noo melko lähelle osu, 70% äänestä hävis, pieni äänehdintä 40-60km/h vedossa.

Oiskohan sitte saanu hirmusella säätämiselläkää tuommosta äänettömäksi, pinnoissa lievää kulumisen jälkeä oli jo, tainnu hangata aika pitkään jutut viistossa toisiinsa nähen.. Eli hanaa ja sitte kun joskus aika koittaa, änkiää hajottamolta hommatun värkin tilalle. Nuihin sais kyllä aikaa menemään jos viritteleis kaik viimosen pääle kohilleen, lopputuloksesta en kyllä ois niinkää varma. Jos joku on koitellu vastaavaa ni ois mukava kuulla, siis niin notta ois pannu säätöihin tuommosen.
 
Takaisin
Ylös Bottom