L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

SeppoHovi

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2011
Täältä on tullut liikaa hyviä neuvoja niin kiusaan taas yhdellä tai parilla kysymyksellä. ;D

Kyseessä siis -90 neliveto bensa L200. Kolahdus kuuluu kun kääntää ja palauttaa. Välillä kääntäessäkin kolahtaa. Neliveto ei ole päällä ja lukot on auki. Onkos se jakolaatikossa vai mistä tuota vikaa voisi alkaa paikallistamaan? Kolina yltyy kun autoa innostuu viemään mettälenkille ja pompottaa siellä. Tosin suoralla ja loivissa mutkissa ei mitään ylimääräisiä äänia kuulu. Niin ja ääni kuului vaikka ei vetokaan ollut päällä, eli kun paikallaan pyöritteli. Tämä tosin tapahtunut vain kerran.

Toinen ongelma tai en tiedä onko ongelma olisi takerteleva vaihdelaatikko. En tiedä onko tuo ihan normaali vai tarketeleeko se kun vertailukohta on DSG lootalla oleva -10 käyttisauto. :D Siis välillä tuntuu vähän menevän huonommin vaihde silmään, mutta tämä voi olla aivan normaalia, väkivaltaa tuohon ei kuitenkaan tarvitse käyttää. Öljyäkin jostain tiputtaa kun oli panssariin sitä kertynyt. Mietin voisiko se olla vaihdelaatikko mikä siellä vähän vuotaa ja nyt olisi öljyt vähentyneet ja siitä tarkertelu. Auto ollut minulla vasta niin vähän aikaa että tommoinen se on mun mielestä ollut nyt parisen kuukautta, eli huonompaan suuntaan ei ole mennyt.

Kiitos avuista jo etukäteen.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

mulla kolinaa tuli kallistuksenvakaajan heloosta. enmpi normaalia että vähä takertelee mutta tarkista ja vaihra öljy.varmaa kartaanin juuresta nokkuu.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

mulla loota alkoi takertelemaan kun ei kytkin irrottanut.
jos paikaltaan lähtiessä,ykkönen ei mene normaalisesti silmään,kytkinremppa.
tai voi olla tietysti synkrotkin kulahtaneet.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

Laatikon takertelu on valitettavan normaalia tuon ikäiselle pikku laatikolle. Toki sen kytkimen pitää toimia normaalisti.

Kolinan etsimiseen pyöriä ylös ja ravistelemaan. Vakaajan osat yksi vaihtoehto. Ohjauksen nivelet toinen, jos kerran paikallaankin kuuluu.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

Rasvaa kaikki etupään nipat ja keventele keulaa sen jälkeen muutaman kerran että rasva leviää kunnolla. Voi rasvata myös molemmissa asennoissa kun en muista että pitääkö se rasvata kavennettynä vai ei,itse rasvannut sekä että.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

Onhan siellä muuten U-pultit kiinni/tiukalla?
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

omassa pajessa kolahtaa välillä takana oikealla, sama vaiva oli aikaisemmassa L200... mikälie, pakoputki ehkä...
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

Kallistuksenvakaajan kumit edestä aivan loppu. Pitää metsästää jostain uudet sinne. Nipat menee rasvaukseen varmaan tänään. Laatikossa ei mitään vikaa ole, se on vaan mun pienessä päässä missä tuntuu kankealta. Talveksi kuitenkin tarkoitus vaihtaa sinne vähän ohuemmat täyssynteettiset öölit. Olivat noi kallistuksenvakaajan pultit vaan aikas massiivisessa ruosteessa, että pitää niitä vähän rasvailla, että ne saa auki. Kiitos avuista taas.
 
Vs: L200 kolahtaa käätyessä ja mettässä pomppiessa

jos ne on rungon kiinnityksestä loput nii vaan jotain kumia väliin nii hyvä tulee,itte laitoon jakohihinasta palat.jos tukivarsista nii niitä löytyy kaupasta mallin kans.
 
Takaisin
Ylös Bottom