L200 1997 4x4 peräpää meinaa jurnuttaa ja volista. Jurnutus todnäk poistuu kun vaihtaa ruttusen kardaanin, volinasta ei ihan vielä selkoa. Se laakeri mikä on heti kardaanin jälkeen on selkeästi väljä, siis ihan akselin poikkisuunnassa. Oppaan mukaan siellä oisi kartiolaakerit.
- Pystyyköhän tuota elvyttämään riskillä mutterinvääntimellä? Vai antaakohan se laakerin välissä oleva väliholkki yhtään periksi? Pystyykö tuota säätämään mitenkään sen ihmeemmin?
- Voisko volina johtua jostain muusta? Selkeästi perän suunnalla ääni on.
- Mistähän osaisi alkaa etsimään nuita kartiolaakereita (olettaen että siitä olisi hyöty)? Lieneekö kovinkin hankala toimenpide saada rattaat oikeaan arvoon? Ja riittäsköhän ihan ulomman kartion vaihtaminen?
Saanekko suomesta vai mistäpäin oisi kohtuuhintasta tilailla? Vai oisko järkevämpää ostaa ehjä tasauspyörästö kokonaan hajottamolta? Hinnat vaihtelee 600-900e luokassa.
Paljon kiitoksia vastaajille jo etukäteen!
- Pystyyköhän tuota elvyttämään riskillä mutterinvääntimellä? Vai antaakohan se laakerin välissä oleva väliholkki yhtään periksi? Pystyykö tuota säätämään mitenkään sen ihmeemmin?
- Voisko volina johtua jostain muusta? Selkeästi perän suunnalla ääni on.
- Mistähän osaisi alkaa etsimään nuita kartiolaakereita (olettaen että siitä olisi hyöty)? Lieneekö kovinkin hankala toimenpide saada rattaat oikeaan arvoon? Ja riittäsköhän ihan ulomman kartion vaihtaminen?
Saanekko suomesta vai mistäpäin oisi kohtuuhintasta tilailla? Vai oisko järkevämpää ostaa ehjä tasauspyörästö kokonaan hajottamolta? Hinnat vaihtelee 600-900e luokassa.
Paljon kiitoksia vastaajille jo etukäteen!